M54B30 jaki olej?

tomek89
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 27 kwie 11, 19:01
BMW: e46 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#11

Post autor: tomek89 »

Krzysiek669 pisze:
kuchar pisze:Na allegro sklep "filtry gnańsk" jest podobno sprawdzony - kiedys sam u niego kupowałem Motula dawno temu.
Potwierdzam, zamawiałem już 2 razy u nich i bez najmniejszych problemów, olej świeży i oryginalny.
Ostatecznie kupiłem Motula X-CESS 5w40 z polecanego przez Was sklepu. Jak radził kuchar, myślę że do mojej jazdy w zupełności wystarczy :)
metju
Posty: 4
Rejestracja: 22 maja 15, 20:47
BMW: 330
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#12

Post autor: metju »

Czołem Panownie!

Jestem świeżym posiadaczem 330Ci - stoję właśnie przed wymianą oleju, auto z DE - niestety nie wiem jaki ma teraz zalany olej.. co radzicie? raczej pół syntetyk nie jest polecany do tych silników ale też ryzyko lać pełen a nie daj boże był pół syntetyk.. :cry: auto ma przebieg 260 tyś :help:
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#13

Post autor: kuchar »

Przeczytaj tematy w tym dziale i wszystkiego się dowiesz.
Odpowiedź na Twoje pytanie odnośnie zmiany olejów półsyntetycznego na syntetyczny tutaj: http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=25&t=16826

Pamiętaj, że napis "fully synthetic" nie oznacza, ze olej jest syntetyczny bo 95% (jak nie więcej) olejów z taką informacją dostępnych na polskim rynku (i nie tylko) to oleje mineralne po hydrokrakingu (hc) i w tym wypadku zmiana 10W40 na 5W40 jest w zasadzie nie odczuwalna w złym sensie tego słowa dla silnika (oczywiście 5W40 będzie lepsze szczególnie w niskich temperaturach ale też zazwyczaj dopakowane lepszymi dodatkami etc.) Olej HC olejowi HC nie równy bo jeden moze mieć tej bazy mineralnej 70% drugi 90%. Załóżmy, ze jestli hc jest 50% i mniej (a reszta to syntetyczna baza PAO) to wtedy możemy taki olej nazwać "full syntetic" reszta to po prostu półsyntetyki/mineralne hc (z motulami, valvoline, mobilami, castrolami na czele... są wyjątki ale jak przeczytasz wpsomniany wyżej temat będziesz wiedział).

Sensu więcej pisać nie ma bo wszystko jest na forum. Jak ktoś ma pytania to na prawdę piszmy to w jednym temacie (nie ważne jaki silnik, jakie auto).

Pozdrawiam
metju
Posty: 4
Rejestracja: 22 maja 15, 20:47
BMW: 330
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#14

Post autor: metju »

heh byłem już zdecydowany na MOTUL 8100 X-CESS 5W40 to teraz mi namieszałeś.. :( w temacie jest napisane zeby lac polecany olej czyli jednak lepiej - castrol?
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#15

Post autor: kuchar »

Castrol tak ale 0w40 edge sport. Jest inny niż edge w innych lepkosciach. Motul ok...nie mieszaj sobie ale wiedz, ze to nie jest Full synt. jak pisze producent. Nie pisał bym tego gdyby ten olej miał jakąś część bazy syntetycznej.
metju
Posty: 4
Rejestracja: 22 maja 15, 20:47
BMW: 330
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#16

Post autor: metju »

a Ty osobiscie co bys jeszcze ewentualnie polecił przed motulem? :)
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#17

Post autor: kuchar »

Z tanich Shell Helix 5W40 jak pisałem jest ok ale zmiana co 10kkm.

Z droższych Millers XF 5W40 lub XF 0W40 (ll01) ale ten drugi jest droższy.

Oleje full saps są super do takich silników np. Amsoil 5W40 ECF Full Saps to pełne syntetyczne PAO na doskonałych dodatkach, Penrite HPR 5W40 ma sporo bazy PAO, jest tańszy i niektóre parametry lepsze od AMS'a - sam na nim jeżdzę teraz z dodatkiem Archoila i jest spoko, dla silnika pobodno znakomita opcja bo dla użytkownika zmiany nie odczuwalne (chyba, ze ktos zmeinia olej z słabego/średniego na dobrą półke, wtedy często slychać różnice w pracy. Wlałem Penrite zamiast Amsoila tylko i wyłaczenie z dwóch powodów - AMS zdrożał a Penrite prezentuje się równie dobrze przy cenie ~45zł mniej bo był w promocji... jest to marka bardzo mało znana, australijska ale w sporcie siedząca od dawna, istniejąca ~90 lat i produkuje środki na bardzo dobrych bazach i dodatkach, których próżno szukać u producentów znanych, mających dobrze rozwinięty marketing (nie znaczy, ze takich nie mają bo mają ale od razu droższe i mniej lansowane z tego powodu). Polecam. Przed zmianą rób 15 min płukanke Millers/LiquiMoly - nie spodziewać się cudów a na pewno nie za pierwszy razem, takie płukanki to 'wspomagacze', które na pewno nie zaszkodza a pomogą szybciej ogarnąć silnik ze zbędnego, luźnego nagaru (po 2-4 zmianach) nagromadzonego przez dość rzadkie wymiany i stosowanie kiepskich olejów.

Pozdro
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#18

Post autor: Miłosz »

kuchar a to ja podpytam jeszcze bo gdzies chyba pamietam na rf chwaliłeś totala 9000 , wg Ciebie do M52tub25 nie będzie jakoś gorszy niz np motul xclean ? Zwykła jazda 90% po miescie , czasami depnę , ale bez kręcenia bączków i katowania auta ...
Mój --- > lexus is 220d
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#19

Post autor: kuchar »

Total quartz 9000 5w40 ma dobrą odporność w wysokich tempr. w niskich też jest ok ale jest to olej na średniej bazie HC w dodatku ma wysoki wskaźnik 'noack' odpowiedzialny za odparowanie oleju (-> google) więc należałoby go zmieniać dosyć często. Niestety wysoki noack to jedno ale warto poszukać jak ten parametr wygląda po kilki (3-6kkm) bo często jest tak, że jest na bardzo wysokim poziomie. Na przykład oleje Valvoline podają noack dla swoich olejów wynoszacy 9-11% a w testach wychodzi duzo więcej, gdzie po kilku tys jest 2x taki... no sens. Oleje na syntetycznych bazach lub dobrych HC (gr 3 czy gtl - shell, tańsze fuchsy) mają noack poniżej 8%. To jest ważne jak ktoś uzytkuje samochód i zmienia olej raz na rok.

Ja nie jestem specem ale trochę czytam, trochę rozmawiam bo są inni mądrzejsi.

Dlatego warto dołożyć kilkadziesiąt zł rocznie i kupić olej nie zrobiony z bazy mineralnej na kiepskich dodatkach.

Pozdro
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#20

Post autor: Miłosz »

No własnie dlatego lałem cały czas motula wczesniej (od 5 lat) bo mam kontakt z technologiem, który dostarcza dodatki do olejów, sam mi polecał motula. Teraz jakos tak wyszło ze kupiłem totala , zmieniam olej co 10-12 tys. Ppartyk w swoich autach leje i teraz do 323 i jest ok(wcześniej z nim rozmawiałem). Najwyżej szybciej zmienię, a raczej wrócę do motula ;)
Mój --- > lexus is 220d
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”