m54b25 Problem z grzaniem....

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
KaziDojcz
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 2 lip 16, 14:52
BMW: BMW E46 2.5i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnów
VIN: KL36382

#1

Post autor: KaziDojcz »

witam, poruszam znowu temat grzania, jak wiele innych użytkowników. a więc moje superowe e46 m54b25, jest po kompletnym remoncie silnika, ostatnio naprawiane vanosy, przez świrujące obroty ale nie o tym :).(przed zmianą wszystko było wporządku, autko z rana sie nagrzało na wolnych obrotach!) A więc po zmianie pompy wody, nowym płynie, autko przestało mi grzać na tzw. luzie.
Po dużych namysłach i komentarzach doświadczonych bmiarzy, doszedłem do wniosku żeby zmienić jeża... Kupiłem jeża z górnej półki Hella, zmieniłem dosłownie 2 godziny temu, i nic sie nie poprawiło, dosłownie nic... Dmucha tylko ciepłym na wysokich obrotach... Może ktoś miał taki problem ze tak sie działo ? na co patrzyć jeszcze .... ?
Awatar użytkownika
devtox
Bywalec forum
Posty: 141
Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
BMW: 320d n47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Kutno

#2

Post autor: devtox »

A masz pompke przy zaworze doplywu plynu do nagrzewnicy? Dziala?

Wysłane z mojego LG-K120 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#3

Post autor: MARC »

Ą który doświadczony bumiarz zalecił Ci wymianę jerza przy takich objawach? To najglupsza teoria jaka w życiu słyszałem.
Podscisnie w normie? Przelew w zbiorniczku jest?
Jeżeli tak to sprawdź czy dobrze odpowietrzyles układ chłodzenia.
Zawór wody to kolejny krok...
Następnie pozostaje zatkana nagrzewnica.

Skoro pompa jest nowa to wykluczam jej uszkodzenie.
KaziDojcz
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 2 lip 16, 14:52
BMW: BMW E46 2.5i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnów
VIN: KL36382

#4

Post autor: KaziDojcz »

Odnośnie jeża, już wcześniej falowały mi troche obroty więc byłem tak czy tak za zmianą, ale było to tak. Wyciągnąłem jeża żeby sobie numery porównać i zamowic w sklepie nowego. Zamówiłem, na nastepny dzien mialem go odebrac, ale nie przyszedl na sklep w terminie a mialem wyjazd do niemiec na 3 dzień, włożyłem starego i bang, nie grzało już, zrobilem 1000km z grzejacymi fotelami ... Zauwazylem ze stało sie tak, jade do 140km/h coś dmucha tym ciepłem. Ale na autobanie przykladowo 180-200 tylko zimne. Moze zawór mi odcina dopływ na nagrzewnice, węże są gorące po zrobieniu krótkiego odcinka więc, zawór albo nagrzewnica ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

Może termostat ? Jeżeli jest ciągle otwarty to przy dużej prędkości ciecz szybko się schładza. Przez co na postoju miałbyś ciepło a podczas jazdy zimno...
Jaka jest temp płynu ?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#6

Post autor: GUMMISS »

Gorące węże też sugerują nie domknięty termostat. Płyn krąży ciągle na dużym obiegu, a jak jedziesz szybko to się mocno schładza i zanika ciepły nawiew.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Włącz test 7.0 podczas jazdy i obserwuj temperaturę. Daj znać do jakich wartości spada na trasie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Ja i moj JJ
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 28 sie 16, 12:09
BMW: 320i 150km sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Błonie

#8

Post autor: Ja i moj JJ »

Cześć.
Podłącze sie do tematu. W moim m52b20 na jałowym klimatronic wyłacza nawiew, a gdy jest na obrotach to sie załącza nawiew i dkucha ciepełko. Słyszałem o tym że jest jakaś dodatkowa pompa nagrzewnicy, ale gdzie ona jest, jak sie do niej dostać-od komory silnika czy od kabiny? Jeśli od kabiny to w którym miejscu szukać? Pozostałe objawy wykluczone-termostat nowy, uklad odpowietrzony i kilkukrotnie sprawdzony pod tym względem. Dodam że grzeje na obrotach niezależnie od prędkości, moge na postoju go kręcić na 2k obr, a moge jechać 140 i tak samo grzeje. Grzanie jest zależne tylko od obrotów. A jak klimatronic ustawiam ręcznie i wrzucam dmuchawe na średni bieg, temp na max to na jałowym dmucha zimnym.
Pozdro
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”