M54B25 o co zadbać przy wymianie silnika

3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#11

Post autor: 3gary »

Niedługo będę jechać do faceta który będzie robił swapa obejrzeć ten silnik. Jest w aucie, więc na co zwrócić szczególną uwagę? Nierówną pracę zauważyć to nie problem, inpę mam, nie mam niestety jak zmierzyć ciśnienia na cylindrach. Wiem żeby sprawdzić czy wydech nie jest uwalony w spalonym oleju, ale co jeszcze tak "na oko" można zauważyć?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10336
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#12

Post autor: maniek21112 »

Jeździ czy tylko do odpalenia?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#13

Post autor: 3gary »

Kurde o to nie spytałem xD
Podczas jazdy wiem że przy zmianie biegów jak puszcza dym to pali olej, a jeśli by tylko stał?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10336
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#14

Post autor: maniek21112 »

To sprawdzisz tylko błędy i czy równo pracuje.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#15

Post autor: 3gary »

A w jeżdżącym na co patrzeć?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10336
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#16

Post autor: maniek21112 »

Pracę vanosa, sond oraz masę powietrza. Na wolnych można ocenić jeszcze korekty paliwowe.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Areeke
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 9 lip 18, 13:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podegrodzie
VIN: H8J5

#17

Post autor: Areeke »

3gary pisze: 31 lip 18, 17:39 Niedługo będę jechać do faceta który będzie robił swapa obejrzeć ten silnik. Jest w aucie, więc na co zwrócić szczególną uwagę? Nierówną pracę zauważyć to nie problem, inpę mam, nie mam niestety jak zmierzyć ciśnienia na cylindrach. Wiem żeby sprawdzić czy wydech nie jest uwalony w spalonym oleju, ale co jeszcze tak "na oko" można zauważyć?
Jak może być tłumik nie uwalony olejem skoro to jest m54 to wiadomo że pije olej
maniek21112 pisze: 31 lip 18, 21:20 Pracę vanosa, sond oraz masę powietrza. Na wolnych można ocenić jeszcze korekty paliwowe.
Pod powiesz jak to sprawdzić chętnie się dowiem żeby sprawdzić przy kupnie swojej bawarki. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10336
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#18

Post autor: maniek21112 »

Korzystasz z inpa?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#19

Post autor: 3gary »

Ja korzystam, wiem jak sprawdzic vanosa i przepływkę, dobre wartości znalazłem na necie (większość na tym forum pisanych przez Ciebie ;) ). Z sondami możesz mi trochę rozjaśnić i podać dobre wartości, bo z tym nie miałem dużo doczynienia
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10336
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#20

Post autor: maniek21112 »

Sondy przed katami mają pracować w zakresie 0,1-0,8 (0,9)V a za katami mają trzymać praktycznie stałą wartość, grzałki aktywują się na 100% po częściowym rozgrzaniu. Z grubsza tyle.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”