[M54B22] - Wysiłek przy pierwszym odpaleniu

lajcik
Bywalec forum
Posty: 287
Rejestracja: 3 cze 15, 15:23
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz

#1

Post autor: lajcik »

Siema!

Rozwinę trochę problem, który opisałem w tytule tematu.

Nagle któregoś dnia pojawił mi się problem z pierwszym odpaleniem w ciągu dnia. Co to znaczy? Po całej nocy kiedy auto stoi nieruszane mam problem z pierwszym odpalaniem rano. W ciągu dnia nie występuje taki problem pod warunkiem, że już raz silnik był odpalony wcześniej.

O co dokładnie chodzi?

Kiedy pierwszy raz podczas danego dnia odpalam samochód pojawia się problem, tzn. są dwie wersje. Albo samochód ODPALI, ale troszkę telepie budą i po lekkiej przygazówce na 1500-2000 obrotów wszystko się stabilizuje i jest ok, albo samochód odpala, po czym się dusi i gaśnie, ale przy próbie ponownego odpalenia jak ręką odjął odpala jak gdyby nigdy nic...
W sumie to nie mam pomysłu co może być nie tak, bo na komputerze nie mam błędów z tym związanych żadnych i jest to dość dziwna sytuacja szczerze mówiąc.

Raczej nie jest to problem związany z instalacją LPG, bo po krótkim "staniu" auta w ciągu dnia tj. powiedzmy po 30 mintuach czy paru godzinach samochód powinien mieć ponowny problem z odpalaniem jednak on nie występuje.
Jeździłem także na samej benzynie ok. 200km aby wykluczyć w pełni problem z instalacją LPG i problem nie ustąpił.

Co w aucie było zrobione w ostatnim czasie?
- Odma + przewody
- Świece + sprawdzone cewki
- Sprawdzone czy nigdzie nie zasysa lewego
- Filtr paliwa
- Sondy lambda

Generalnie samochód nie stracił mocy, wkręca się na obroty, nie ma problemu podczas jazdy, nie szarpie, nie telepie. Wszystko jest jak dawniej, a o samochód dbam bardzo, aż za bardzo i dlatego troszkę mi to przeszkadza :D.
Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
MichałJ
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#2

Post autor: MichałJ »

Hej,
jakbym czytał o swoim aucie, dokładnie to samo choć silnik zupełnie inny:
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=22&t=17570
lajcik
Bywalec forum
Posty: 287
Rejestracja: 3 cze 15, 15:23
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz

#3

Post autor: lajcik »

MichałJ pisze:Hej,
jakbym czytał o swoim aucie, dokładnie to samo choć silnik zupełnie inny:
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=22&t=17570
Dzięki za odpowiedź!

Filtr paliwa był wymieniony na nowy 10 tys temu (z tego co wiem jest tam regulator ciśnienia właśnie).
A tuż przed filtrem paliwa wsadziłem też pompkę od 330i z 2004r., ale wykluczam raczej pompkę, bo skoro na benzynie się nie dusi w trakcie jazdy, normalnie się wkręca i ma pałera?

Myślisz, że przy samym odpalaniu za "pierwszym razem" znaczenie może mieć pompka/filtr? :unknown:
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4026
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#4

Post autor: GUMMISS »

Może być nieszczelność i paliwo schodzi. Sprawdź po nocy czy widać paliwo w przewodach. Wiem ze silnik benzynowy, ale objawy podchodzą pod schodzące paliwo.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
lajcik
Bywalec forum
Posty: 287
Rejestracja: 3 cze 15, 15:23
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz

#5

Post autor: lajcik »

GUMMISS pisze:Może być nieszczelność i paliwo schodzi. Sprawdź po nocy czy widać paliwo w przewodach. Wiem ze silnik benzynowy, ale objawy podchodzą pod schodzące paliwo.
Muszę sprawdzić w takim razie z rana ;).
Jeśli nie będzie widać paliwa to pompa/filtr?
MichałJ
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#6

Post autor: MichałJ »

Ja wymieniłem filtr paliwa, pompę paliwa, założyłem przy pompie zaworek zwrotny i nadal jest to samo tzn. po dłuższym postoju (np. po nocy) po wciśnięciu zaworka nadal nie ma paliwa, nie tryska. Ale jak wcisnę zaworek i poproszę kogoś o przekręcenie zapłonu to paliwo leci od razu, praktycznie bez opóźnienia. Więc myślę, że brak ciśnienia na zaworku po postoju to nie usterka i nie sprawca całego zamieszania.
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#7

Post autor: Sikormen94 »

Miałem to samo , co prawa w całkiem innym samochodzie bo vectra b.

U mnie wtryski puszczały paliwo, po zgaszeniu. Po dłuższym postoju z układu paliwowego wyciekała benzyna przez wtryski do kolektora i silnik się zalewał.

Rano przed odpaleniem sprawdź czy jest ciśnienie w listwie wtryskowej. Jak nie ma to na 99% jest to.
lajcik
Bywalec forum
Posty: 287
Rejestracja: 3 cze 15, 15:23
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz

#8

Post autor: lajcik »

Czym mogę sprawdzić ciśnienie na listwie?
Co chodzi o to czy paliwo schodzi to raczej nie to, bo gdyby się cofało to po parokrotnym przekręceniu kluczyka przed odpaleniem żeby pompka wpompowała paliwo autko odpalałoby jak normalnie, a niestety jest trochę inaczej :(

Obstawiałbym zalewanie tak jak napisał Sikormen tylko nie wiem do końca jak mam sprawdzić ciśnienie w listwie :(
Zakładając, że nie byłoby ciśnienia to jest to wina listwy wtedy? Bo jeśli tak to mogę po prostu na podmiankę wrzucić listwę z innego auta i zobaczyć jak się będzie zachowywało :)
MichałJ
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#9

Post autor: MichałJ »

I ja się ciekawej rzeczy dowiedziałem :) Być może i u mnie wtryski.

Chodzi o to żeby po prostu wcisnąć zaworek i zobaczyć czy paliwo tryśnie czy nie stanie się nic. W drugim przypadku polecam wykonać testu ciąg dalszy (pisałem wyżej o tym): trzymasz wciśnięty zaworek a druga osoba przekręca zapłon. Sprawdzasz na oko jakie jest opóźnienie zanim poleci paliwo.

Z ciekawostek:
u mnie po jakimś czasie odpalanie poranne (po długim postoju) polepsza się. Kiedyś odpalał za każdym razem źle a teraz 80% uruchomień jest ok. Za to częściej zdarza mu się odpalić nieprawidłowo kiedy jest ciepły, nawet po kilkunastominutowym postoju.
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#10

Post autor: Samniewiemkto »

Odswiezam. Mam taki sam problem , ale zdiagnozowalem nieszczelność na przewodzie doprowadzajacym do baku. Teraz czekam na wolny kanał żeby potwierdzić. U mnie problem się nasila jeśli w baku jest 1/4 paliwa. Gdy jest około pół baku odpala normalnie. Nieco powyżej pół baku przy zaladoaanym maksymalnie aucie tracę paliwo podczas jazdy. Oczywiście podczas tankowania nic nie syczy , bak nie odpowietrza się. Nie znam się zbyt dobrze na działaniu układu. Czy układ może się zapowietrzać w takiej sytuacji?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”