[M54B22] - Wysiłek przy pierwszym odpaleniu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lajcik
Bywalec forum
Posty: 298
Rejestracja: 03/06/2015, 15:23
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz
Kontakt:

[M54B22] - Wysiłek przy pierwszym odpaleniu

Post autor: lajcik » 29/09/2015, 20:52

Siema!

Rozwinę trochę problem, który opisałem w tytule tematu.

Nagle któregoś dnia pojawił mi się problem z pierwszym odpaleniem w ciągu dnia. Co to znaczy? Po całej nocy kiedy auto stoi nieruszane mam problem z pierwszym odpalaniem rano. W ciągu dnia nie występuje taki problem pod warunkiem, że już raz silnik był odpalony wcześniej.

O co dokładnie chodzi?

Kiedy pierwszy raz podczas danego dnia odpalam samochód pojawia się problem, tzn. są dwie wersje. Albo samochód ODPALI, ale troszkę telepie budą i po lekkiej przygazówce na 1500-2000 obrotów wszystko się stabilizuje i jest ok, albo samochód odpala, po czym się dusi i gaśnie, ale przy próbie ponownego odpalenia jak ręką odjął odpala jak gdyby nigdy nic...
W sumie to nie mam pomysłu co może być nie tak, bo na komputerze nie mam błędów z tym związanych żadnych i jest to dość dziwna sytuacja szczerze mówiąc.

Raczej nie jest to problem związany z instalacją LPG, bo po krótkim "staniu" auta w ciągu dnia tj. powiedzmy po 30 mintuach czy paru godzinach samochód powinien mieć ponowny problem z odpalaniem jednak on nie występuje.
Jeździłem także na samej benzynie ok. 200km aby wykluczyć w pełni problem z instalacją LPG i problem nie ustąpił.

Co w aucie było zrobione w ostatnim czasie?
- Odma + przewody
- Świece + sprawdzone cewki
- Sprawdzone czy nigdzie nie zasysa lewego
- Filtr paliwa
- Sondy lambda

Generalnie samochód nie stracił mocy, wkręca się na obroty, nie ma problemu podczas jazdy, nie szarpie, nie telepie. Wszystko jest jak dawniej, a o samochód dbam bardzo, aż za bardzo i dlatego troszkę mi to przeszkadza :D.
Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną?


MichałJ
Bywalec forum
Posty: 61
Rejestracja: 30/03/2015, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: MichałJ » 29/09/2015, 23:01

Hej,
jakbym czytał o swoim aucie, dokładnie to samo choć silnik zupełnie inny:
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=22&t=17570" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
lajcik
Bywalec forum
Posty: 298
Rejestracja: 03/06/2015, 15:23
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz
Kontakt:

Post autor: lajcik » 30/09/2015, 0:59

MichałJ pisze:Hej,
jakbym czytał o swoim aucie, dokładnie to samo choć silnik zupełnie inny:
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=22&t=17570" onclick="window.open(this.href);return false;
Dzięki za odpowiedź!

Filtr paliwa był wymieniony na nowy 10 tys temu (z tego co wiem jest tam regulator ciśnienia właśnie).
A tuż przed filtrem paliwa wsadziłem też pompkę od 330i z 2004r., ale wykluczam raczej pompkę, bo skoro na benzynie się nie dusi w trakcie jazdy, normalnie się wkręca i ma pałera?

Myślisz, że przy samym odpalaniu za "pierwszym razem" znaczenie może mieć pompka/filtr? :unknown:

Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 3760
Rejestracja: 08/09/2010, 18:56
BMW: 320d/524td
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Gadu-Gadu: 3231748
Tlen: potrzebny codziennie do życia
VIN: ke68470
Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
Kontakt:

Post autor: GUMMISS » 30/09/2015, 10:28

Może być nieszczelność i paliwo schodzi. Sprawdź po nocy czy widać paliwo w przewodach. Wiem ze silnik benzynowy, ale objawy podchodzą pod schodzące paliwo.
Mój własny Sedan z europy jest na rozbiórkę, pisz jak coś potrzebujesz zanim inni to kupią :good:
Bo Możemy Więcej...
INPA NCS- mogę pomóc z autem, pisz, dzwoń. Będziemy dłubać :good:
Obrazek

Awatar użytkownika
lajcik
Bywalec forum
Posty: 298
Rejestracja: 03/06/2015, 15:23
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz
Kontakt:

Post autor: lajcik » 30/09/2015, 14:20

GUMMISS pisze:Może być nieszczelność i paliwo schodzi. Sprawdź po nocy czy widać paliwo w przewodach. Wiem ze silnik benzynowy, ale objawy podchodzą pod schodzące paliwo.
Muszę sprawdzić w takim razie z rana ;).
Jeśli nie będzie widać paliwa to pompa/filtr?


MichałJ
Bywalec forum
Posty: 61
Rejestracja: 30/03/2015, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: MichałJ » 01/10/2015, 11:49

Ja wymieniłem filtr paliwa, pompę paliwa, założyłem przy pompie zaworek zwrotny i nadal jest to samo tzn. po dłuższym postoju (np. po nocy) po wciśnięciu zaworka nadal nie ma paliwa, nie tryska. Ale jak wcisnę zaworek i poproszę kogoś o przekręcenie zapłonu to paliwo leci od razu, praktycznie bez opóźnienia. Więc myślę, że brak ciśnienia na zaworku po postoju to nie usterka i nie sprawca całego zamieszania.

Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 05/02/2015, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow
Kontakt:

Post autor: Sikormen94 » 01/10/2015, 21:42

Miałem to samo , co prawa w całkiem innym samochodzie bo vectra b.

U mnie wtryski puszczały paliwo, po zgaszeniu. Po dłuższym postoju z układu paliwowego wyciekała benzyna przez wtryski do kolektora i silnik się zalewał.

Rano przed odpaleniem sprawdź czy jest ciśnienie w listwie wtryskowej. Jak nie ma to na 99% jest to.

Awatar użytkownika
lajcik
Bywalec forum
Posty: 298
Rejestracja: 03/06/2015, 15:23
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz
Kontakt:

Post autor: lajcik » 04/10/2015, 13:12

Czym mogę sprawdzić ciśnienie na listwie?
Co chodzi o to czy paliwo schodzi to raczej nie to, bo gdyby się cofało to po parokrotnym przekręceniu kluczyka przed odpaleniem żeby pompka wpompowała paliwo autko odpalałoby jak normalnie, a niestety jest trochę inaczej :(

Obstawiałbym zalewanie tak jak napisał Sikormen tylko nie wiem do końca jak mam sprawdzić ciśnienie w listwie :(
Zakładając, że nie byłoby ciśnienia to jest to wina listwy wtedy? Bo jeśli tak to mogę po prostu na podmiankę wrzucić listwę z innego auta i zobaczyć jak się będzie zachowywało :)

MichałJ
Bywalec forum
Posty: 61
Rejestracja: 30/03/2015, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: MichałJ » 06/10/2015, 10:33

I ja się ciekawej rzeczy dowiedziałem :) Być może i u mnie wtryski.

Chodzi o to żeby po prostu wcisnąć zaworek i zobaczyć czy paliwo tryśnie czy nie stanie się nic. W drugim przypadku polecam wykonać testu ciąg dalszy (pisałem wyżej o tym): trzymasz wciśnięty zaworek a druga osoba przekręca zapłon. Sprawdzasz na oko jakie jest opóźnienie zanim poleci paliwo.

Z ciekawostek:
u mnie po jakimś czasie odpalanie poranne (po długim postoju) polepsza się. Kiedyś odpalał za każdym razem źle a teraz 80% uruchomień jest ok. Za to częściej zdarza mu się odpalić nieprawidłowo kiedy jest ciepły, nawet po kilkunastominutowym postoju.

Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 712
Rejestracja: 29/03/2016, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Samniewiemkto » 09/08/2018, 9:23

Odswiezam. Mam taki sam problem , ale zdiagnozowalem nieszczelność na przewodzie doprowadzajacym do baku. Teraz czekam na wolny kanał żeby potwierdzić. U mnie problem się nasila jeśli w baku jest 1/4 paliwa. Gdy jest około pół baku odpala normalnie. Nieco powyżej pół baku przy zaladoaanym maksymalnie aucie tracę paliwo podczas jazdy. Oczywiście podczas tankowania nic nie syczy , bak nie odpowietrza się. Nie znam się zbyt dobrze na działaniu układu. Czy układ może się zapowietrzać w takiej sytuacji?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość