M54B22 wydech przelot

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Xentao92
Posty: 3
Rejestracja: 25 lut 17, 19:26
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Wawa

#1

Post autor: Xentao92 »

PYTANIE: E46 m54b22
Mam plan zostawić katalizator ale zaraz za nim zrobic przelot. Wyciąć 2 tłumiki srodkowe i na tamto miejsce założyć tłumik wygluszajacy przelotowy (60cm) i na koniec zalozyc jakis przelot typu rm motor albo ulter.
Czy po takim zabiegu zostawiając katalizator nie będzie zadnego spadku mocy? A moze nawet poprawi sie elastyczność silnika z dołu? :siema:
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Jakbyś miał diesla to dół by Ci się poprawił, przy benzynie to moim zdaniem nic Ci nie da, może dźwięk się zmienić i tyle.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Xentao92
Posty: 3
Rejestracja: 25 lut 17, 19:26
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Wawa

#3

Post autor: Xentao92 »

Dźwięk tez na plus podkreślił by R6 ale raczej spadkow w mocy by nie bylo po takim zabiegu?
Jescze jedno jaki końcowy tłumik byście polecieli? Slyszalem pozytywne opinie o rm3 i rm6
Awatar użytkownika
wuodek
Bywalec forum
Posty: 727
Rejestracja: 7 mar 15, 15:29
BMW: 320i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bytom

#4

Post autor: wuodek »

Bierz MG Motorsport Street jak chcesz cicho lub Race jeśli ma być bardzo głośno :)
Zapraszam do galerii mojej czerwonej strzały. Klik w obrazek :)
Obrazek
Zapraszam też na fanpage:
https://www.facebook.com/Japan.AiRed/
Xentao92
Posty: 3
Rejestracja: 25 lut 17, 19:26
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Wawa

#5

Post autor: Xentao92 »

Chciałbym zeby byl fajny rasowy dźwięk bez zbednego darcia japy.
Czytalem na necie ze bmw maja tlumiki wolno przelotowe także teorytycznie nie powinno być zadnych spadków jesli zrobilbym przelot?
lucasp
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 2 lip 11, 20:21
BMW: e46 328
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#6

Post autor: lucasp »

Obstawiam spadek mocy po montażu przelotu. Dla mnie przelot jest kolejną modyfikacją zaraz po doładowaniu silnika, a u ciebie brak turbo lub kompresora.
Silnik w cylindrze zanim zamknie zawór wylotowy zaczyna otwierać dolotowy by napełnić cylinder świeża mieszanką (paliwo, powietrze).
Montując przelot spowodujesz ze przez ten zawór wylotowy szybciej wyleci ta mieszanka i ci spitoli w tłumik to co miało zostać.

Teraz gdybanie:
Komputer może odebrać z sondy za bogatą mieszankę bo tłumik nie dając oporu pozwolił wyskoczyć z cylindra nie przepalonej mieszance i ujmie dawkę benzyny.
Oby dobrze dobrał dawkę by nie wypalać zaworów.
Koniec z końców bardzo prawdopodobne jest to że KM będzie mniej niż na seryjnym tłumiku.

Inaczej sprawa ma się przy doładowaniu turbo/kompresor gdzie wpychamy na silę powietrze do silnika, wiec trzeba i tłumik trochę odetkać i przekonfigurować działanie sterownika silnika.
SelectoSK
Bywalec forum
Posty: 118
Rejestracja: 3 mar 17, 16:56
BMW: E46 330CI
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#7

Post autor: SelectoSK »

lucasp pisze: Silnik w cylindrze zanim zamknie zawór wylotowy zaczyna otwierać dolotowy by napełnić cylinder świeża mieszanką (paliwo, powietrze).
Montując przelot spowodujesz ze przez ten zawór wylotowy szybciej wyleci ta mieszanka i ci spitoli w tłumik to co miało zostać.
Przelot za pierwszym katem powoduje że praca tłok/cylinder nie będzie tak efektywna? :Search: :shock: :o :no:
timmy1985
Bywalec forum
Posty: 64
Rejestracja: 2 sty 15, 7:52
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#8

Post autor: timmy1985 »

Chyba bardziej chodzi o zjawiska dynamicznie i falowe które pomagają w lepszym napełnianiu cylindra
SelectoSK
Bywalec forum
Posty: 118
Rejestracja: 3 mar 17, 16:56
BMW: E46 330CI
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#9

Post autor: SelectoSK »

Niektórzy zapominają że to są kilkunastoletnie konstrukcje które i tak nie trzymają fabrycznych osiągów, zwłaszcza 2.2L. Rób Pan te mody tego wydechu i się niczym nie przejmuj bo to nie jest motorsport...Jak się boisz spadków mocy to najpierw zrób remont silnika, posprawdzaj osprzęt, jedź na hamownie a potem zgłoś się do firmy która zatrudnia inżynierów lub ludzi z wykształceniem na temat budowy podzespołów samochodowych aby dobrali wydech tak żeby moc nie spadła :D Kino, po prostu kino. Te forumowe teorie na temat inżynierii mechanicznej momentami są śmieszne.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#10

Post autor: Broder »

SelectoSK pisze:Niektórzy zapominają że to są kilkunastoletnie konstrukcje które i tak nie trzymają fabrycznych osiągów, zwłaszcza 2.2L.
Rozwin o co chodzi z tym "zwlaszcza 2.2 "
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”