M54B22 spadek mocy

Damis
Posty: 5
Rejestracja: 18 cze 18, 1:06
BMW: e46 M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Barcin

#1

Post autor: Damis »

Pacjent to bmw e46 2.2 170 km 2002 rok benzyna. Problem dotyczy spadku mocy, powiedzmy jadę sobie normalnie chce przyspieszyć np na 5 biegu i słaba reakcja a ekonomizer pokazuje spalanie na poziomie 14- 18 litrów. Wystarczy ze zgaszę, odpale, moc wraca, ekonomizer na 5 biegu się zamyka i po przejechaniu losowej ilości km znów brak mocy. Może ktoś miał podobny problem. :(
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Ekonomizer nie jest wyznacznikiem spadku mocy.

Wykonaj pełną diagnostykę silnika wrzuć wykresy oraz nagrania, wtekty ktoś na pewno doradzi co może być problemem.
Damis
Posty: 5
Rejestracja: 18 cze 18, 1:06
BMW: e46 M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Barcin

#3

Post autor: Damis »

Błędy to air flow meter i nieprawidłowy skład mieszanki na pierwszym banku. Po odpięciu przepływki nie ma żadnej różnicy w mocy lekko tylko się przydławi i pracuje tak jak z podpięta przepływką. Moc tak samo, tylko w pewnych momentach traci, po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy.


Edit: Bylem się przejechać w pewnym momencie stracił moc, odpiąłem przepływke, jechało się trochę lepiej, co zauważyłem przy tym po kilkukrotnej zabawie odpinaniu i wpinaniu na odpalonym silniku nagle moc wróciła kiedy była podłączona przepływka.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Wklejaj błędy i nagraj masę powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu oraz podczas jazdy z gazem w podłodze bez odpuszczania na trzecim biegu do ponad 6000 rpm.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Damis
Posty: 5
Rejestracja: 18 cze 18, 1:06
BMW: e46 M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Barcin

#5

Post autor: Damis »

szybko wklejam to co udalo mi sie uzyskac w wolnej chwili

8 air flow meter

Error frequency 18
Logistic counter 40

N_32. 896 rpm
Thr. 9.38 grand tps
ISAPWN_ISA. 33.59%
VMAF. 0.29v
Augetreten (rel.B2) 67.60h

Ks--> ground or open circuit
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Możesz śmiało zacząć od wymiany przepływomierza, sprawdź oczywiście wcześniej wtyczkę i wiązkę.

Teraz przeczytałem, że odpinałeś przepływomierz, podłącz go, skasuj błędy, nagraj to co napisałem i pokaż jak to wygląda.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Damis
Posty: 5
Rejestracja: 18 cze 18, 1:06
BMW: e46 M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Barcin

#7

Post autor: Damis »

Nowy blad ktory wyskoczyl po wykasowaniu wszystkich poprzednich

65 NW_- error

Error frequency 1
Logistic cointer 40

N_32. 640 rpm
Engine state= idelling. 4.00
TOIL. 96.08 grad c
Aufgetreten vor (rel.BZ) 0.10 h

No signal
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Czujnik położenia wałka rozrządu po stronie dolotu, idealnie wpasowuje się do objawów.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Damis
Posty: 5
Rejestracja: 18 cze 18, 1:06
BMW: e46 M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Barcin

#9

Post autor: Damis »

Mozna sprawdzic bez inpy czy kupic od razu nowy i jakiej firmy najlepiej by pasowal, koszta bez znaczenia.

Teraz byłem się przejechać jeździłem chwile ale błędu nie pokazało, sprawdzę jeszcze jutro dokładnie, ale bez powodu nie mogło go pokazać.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Żeby była pewność to pomiar oscyloskopem, choć pewnie znajdziesz gdzieś informację o mierzeniu rezystancji, ale to raczej niewiele powie. Najpewniejszy oryginał, bo vdo siemens raczej już nie znajdziesz, febi też działa, ale niestety nie wiem jak długo. Możesz zapytać na czescidobmw co polecają.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”