M54B22 spadek mocy

ODPOWIEDZ
Damis
Posty: 5
Rejestracja: 18/06/2018, 1:06
BMW: e46 M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Barcin
Kontakt:

M54B22 spadek mocy

Post autor: Damis » 18/06/2018, 1:14

Pacjent to bmw e46 2.2 170 km 2002 rok benzyna. Problem dotyczy spadku mocy, powiedzmy jadę sobie normalnie chce przyspieszyć np na 5 biegu i słaba reakcja a ekonomizer pokazuje spalanie na poziomie 14- 18 litrów. Wystarczy ze zgaszę, odpale, moc wraca, ekonomizer na 5 biegu się zamyka i po przejechaniu losowej ilości km znów brak mocy. Może ktoś miał podobny problem. :(


Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5455
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 18/06/2018, 6:49

Ekonomizer nie jest wyznacznikiem spadku mocy.

Wykonaj pełną diagnostykę silnika wrzuć wykresy oraz nagrania, wtekty ktoś na pewno doradzi co może być problemem.

Damis
Posty: 5
Rejestracja: 18/06/2018, 1:06
BMW: e46 M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Barcin
Kontakt:

Post autor: Damis » 18/06/2018, 12:35

Błędy to air flow meter i nieprawidłowy skład mieszanki na pierwszym banku. Po odpięciu przepływki nie ma żadnej różnicy w mocy lekko tylko się przydławi i pracuje tak jak z podpięta przepływką. Moc tak samo, tylko w pewnych momentach traci, po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy.


Edit: Bylem się przejechać w pewnym momencie stracił moc, odpiąłem przepływke, jechało się trochę lepiej, co zauważyłem przy tym po kilkukrotnej zabawie odpinaniu i wpinaniu na odpalonym silniku nagle moc wróciła kiedy była podłączona przepływka.

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2060
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 18/06/2018, 13:18

Wklejaj błędy i nagraj masę powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu oraz podczas jazdy z gazem w podłodze bez odpuszczania na trzecim biegu do ponad 6000 rpm.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Damis
Posty: 5
Rejestracja: 18/06/2018, 1:06
BMW: e46 M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Barcin
Kontakt:

Post autor: Damis » 19/06/2018, 20:09

szybko wklejam to co udalo mi sie uzyskac w wolnej chwili

8 air flow meter

Error frequency 18
Logistic counter 40

N_32. 896 rpm
Thr. 9.38 grand tps
ISAPWN_ISA. 33.59%
VMAF. 0.29v
Augetreten (rel.B2) 67.60h

Ks--> ground or open circuit


Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2060
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 19/06/2018, 20:27

Możesz śmiało zacząć od wymiany przepływomierza, sprawdź oczywiście wcześniej wtyczkę i wiązkę.

Teraz przeczytałem, że odpinałeś przepływomierz, podłącz go, skasuj błędy, nagraj to co napisałem i pokaż jak to wygląda.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Damis
Posty: 5
Rejestracja: 18/06/2018, 1:06
BMW: e46 M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Barcin
Kontakt:

Post autor: Damis » 19/06/2018, 23:04

Nowy blad ktory wyskoczyl po wykasowaniu wszystkich poprzednich

65 NW_- error

Error frequency 1
Logistic cointer 40

N_32. 640 rpm
Engine state= idelling. 4.00
TOIL. 96.08 grad c
Aufgetreten vor (rel.BZ) 0.10 h

No signal

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2060
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 19/06/2018, 23:13

Czujnik położenia wałka rozrządu po stronie dolotu, idealnie wpasowuje się do objawów.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Damis
Posty: 5
Rejestracja: 18/06/2018, 1:06
BMW: e46 M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Barcin
Kontakt:

Post autor: Damis » 19/06/2018, 23:31

Mozna sprawdzic bez inpy czy kupic od razu nowy i jakiej firmy najlepiej by pasowal, koszta bez znaczenia.

Teraz byłem się przejechać jeździłem chwile ale błędu nie pokazało, sprawdzę jeszcze jutro dokładnie, ale bez powodu nie mogło go pokazać.

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2060
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 20/06/2018, 4:42

Żeby była pewność to pomiar oscyloskopem, choć pewnie znajdziesz gdzieś informację o mierzeniu rezystancji, ale to raczej niewiele powie. Najpewniejszy oryginał, bo vdo siemens raczej już nie znajdziesz, febi też działa, ale niestety nie wiem jak długo. Możesz zapytać na czescidobmw co polecają.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 1 gość