[M54B22] Słaba moc w dolnych zakresach obrotów

ODPOWIEDZ
MiceBMW
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 04/09/2017, 20:30
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto
Kontakt:

[M54B22] Słaba moc w dolnych zakresach obrotów

Post autor: MiceBMW » 01/08/2018, 23:35

Witam

Borykam się ze słabą mocą i bardzo wysokim spalaniem w dolnym zakresie obrotów i w związku z tym, chcę wymienić czujniki wałka wydechowego lub dolotowego ale potrzebuje pomocy w wyborze.

Objawy jakie posiadam to ogromny muł do 2.5 tysiąca obrotów, później jest już lepiej, ale żeby odczuć, że auto naprawdę się zbiera, należy przekroczyć 3,5 tysiąca obrotów (wtedy wcisniecie pedału gazu wbija w siedzenie ;) ). Wcześniej obstawiałem pompe paliwa ale ta została wymieniona na nową VDO siemens. Teraz obstawiam któryś z tych czujników lub przepływkę (oby nie ...) ...

Wiem, że któryś z tych czujników jest odpowiedzialny za muł od dołu a któryś za muł od góry ale na forach są sprzeczne informacje, dlatego potrzebuje pomocy kogoś ogarniętego w temacie.

Części jakie znalazłem :

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/6pu-009-121-701-hella-czujnik-pozycja-walka-rozrzadu,11-6PU~1009~1121~6701-0002-03946--58802600.aspx

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/s107230001z-vdo-generator-impulsow-wal-korbowy,11-S107230001Z-0083-00833--S107230001Z~2VDO.aspx

Czy to są czujniki tzw. wałków "dolotowego" i "wydechowego" ? Jeżeli tak to który należy wymienić w moim przypadku ? Jeżeli ten pierwszy to czy kupować hella czy jedynie oryginał z ASO ? W przypadku tego drugiego udało mi się znaleźć VDO a te podobno są takiej samej jakości jak oryginalne ...

Przepływkę raczej odrzucam z tego powodu, że auto na wolnych obrotach nie faluje ... czasami zdarza mu się (zwłaszcza po lekkim dodaniu gazu) zejść na dłuższy czas (około 20 sekund) o jakieś 100 obrotów mniej niż powinien ale słyszałem, że w tym silniku może powodować to dosłownie wszystko ... tzw "test przepływki" rówież wykonywałem i przy przyspieszaniu na 4 biegu w granicach 60km/h ekonomizer dochodzi do końca skali - przy uszkodzonej podobno doszedł by do 17L/100km/h


mariryb
Specjalista
Posty: 5680
Rejestracja: 09/04/2011, 9:07
BMW: 330ci, 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontakt:

Post autor: mariryb » 01/08/2018, 23:53

Disa sprawna?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Doposażanie E46 - klimatronik, klima, fotochrom , BC, el szyby tył....

MiceBMW
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 04/09/2017, 20:30
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto
Kontakt:

Post autor: MiceBMW » 02/08/2018, 0:03

@mariryb w jaki sposób najlepiej sprawdzić ?

mariryb
Specjalista
Posty: 5680
Rejestracja: 09/04/2011, 9:07
BMW: 330ci, 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontakt:

Post autor: mariryb » 02/08/2018, 0:10

Na wolnych obrotach powinna byc zamknieta. Wystarczy wtyczke odpiac i sie wtedy otworzy. Bedzie widac na ciegle.
Komputer by sie sprzydal do diagnostyki. Np korekty sprawdzic..
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Doposażanie E46 - klimatronik, klima, fotochrom , BC, el szyby tył....

MiceBMW
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 04/09/2017, 20:30
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto
Kontakt:

Post autor: MiceBMW » 02/08/2018, 0:19

@mariryb, dzięki, jutro odepne wtyczke i zobacze cięgło. Odnośnie korekt - jedyne błędy wskazywała jedna z lambd ale ta za katem. Jeszcze jedno pytanko - czy jak odłączę DISA to mogę się przejechać i zobaczyć czy jest jaka kolwiek różnica ? rozumiem, ze jeżeli będzie dokładnie tak samo to również oznacza, że DISA jest uszkodzona (tj. zawsze otwarta)


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3035
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 02/08/2018, 6:52

Ten test przepływomierza, który podałeś można sobie włożyć..odczyt masy powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu oraz podczas jazdy z gazem w podłodze na 3 biegu. Tak samo podczas jazdy trzeba sprawdzić pracę vanosa. Ja miałem takie objawy w tym silniku przy niesprawnym czujniku po stronie dolotu (był błąd), zadziałał tani czujnik febi.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości