M54B22 Falujące obroty przy obciażeniu podczas jazdy

muchomor
Posty: 9
Rejestracja: 28 lis 17, 23:04
BMW: 320
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: muchomor »

Witam
Tak jak w temacie. M54+automat.
Podam na wstępie, ze komp nie generuje żadnych błędów jak i spalanie w trasie jest na poziomie 8-9 litrów. Świece nowe, filtr paliwa nowy, ciśnienie paliwa 3.5 bara, olej nowy, brak lewego powietrza, sondy chyba ok, lambdaintegrator cały czas w zielonym polu. Wolne obroty cały czas trzyma bez najmniejszego wachnięcia wskazówką.
Problem zcaczyna się, kiedy jedziemy z prędkością przelotową(ekonomiczną), mamy zakres obrotów 1.5-3 tys i potrzebujemy lekko dodać gazu np. podjeżdzżając pod wzniesienie lub próbując lekko przyspieszyć. Trzymając pedał gazu pod obciążeniem obroty zaczynają skakać z tendencją do opadania i rośnie spalanie, prędkość prawie wogóle nie wzrasta. Dopiero po głębokim bucie i redukcji auto ciągnie jak należy.
Jest to bardzo męczące bo auto zachowuje się w trasie jakby brakowało mu mocy, brakuje mu tej lekkości przy normalnej jeździe. Zaznaczę, że obroty nie falują gdy odpuszczę gaz i fura się toczy z rozpędu. Musi być albo lekkie muskanie albo but, wtedy jest ok. Przy tempomacie jak i manualnym trybie jest to samo.
Nie wiem co można sprawdzić jeszcze albo zdiagnozować. Inpę mam, kanał jest także jak coś to czekam na podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Trzeba sprawdzić co powoduje ten problem, czy to będzie skrzynia (Sterownik) który przy określonych parametrach "wariuje", czy może raczej silnik, przepsutnica, przepływka itp ??
To podstawa, póżniej można szukać dalej...

W czystej teorii wygląda to tak jakby auto dostawało zbyt ubogą mieszankę przy danym ust. pedału gazu przez co jest efekt utraty mocy.
muchomor
Posty: 9
Rejestracja: 28 lis 17, 23:04
BMW: 320
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: muchomor »

Największym u mnie problemem jest to, ze nie mam dostępu do elementów na podmianę, sprawdzenie.
Po nowym roku planuję wyciągnąć wtryskiwacze, przejrzeć i przeczyścić je bo może one niedomagają. Co do przepływki to nie mam pomysłu jak ją sprawdzić na własnym aucie. Zastanawiam się też nad Vanosem czy przypadkiem nie domaga?
Może ktos wie jakie powinny być prawidłowe wskazania w INPIE zarówno Vanosa jak i przepływomierza?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Sprawdź błędy w skrzyni biegów, bo objawy pasują idealnie do ślizgającego się konwertera.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
muchomor
Posty: 9
Rejestracja: 28 lis 17, 23:04
BMW: 320
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#5

Post autor: muchomor »

Sprawdziłem wczoraj błędy. Skrzynia nie generuje żadnego błędu ale silnik wypluł dwa:
-189 Lambda probe heating upstream sensor 2
-188 Lambda probe heating upstream sensor 1
z czego jeden zarejestrowało 4 razy a drugi tylko raz. Ostatnie sprawdzenie kompem robiłem jakiś tydzień temu i było czysto.
W pierwszym poście zapomniałem dodać, że falowanie obrotów nie jest większe niż 200 i zawsze wpierw opadają obroty przy dodawaniu gazu.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Błędy grzałek sond na obu bankach przed katalizatorem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
muchomor
Posty: 9
Rejestracja: 28 lis 17, 23:04
BMW: 320
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#7

Post autor: muchomor »

Witam ponownie.
Sprawdziłem wiele rzeczy odnośnie układu paliwowego i zapłonowego i chyba to nie to, bo nie poprawiło się jeżeli chodzi o falowanie/skoki obrotów. Poprawiłem dynamikę, spalanie, moc ale nie obroty pod obciążeniem.
Nie jest to bardzo uciążliwe, nie ma spalania jakiegoś dużego ale jest wkuuuu....jące niestety, więc jeszcze raz piszę o tym.
Jedną rzecz zauważyłem, dzieję się to tylko na rozgrzanym silniku i tyle. Czujniki padają? Od którego zacząć ewentualnie jak diagnozować?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Sondy przed katalizatorem wymienione?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
muchomor
Posty: 9
Rejestracja: 28 lis 17, 23:04
BMW: 320
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#9

Post autor: muchomor »

Sond akurat nie. Błędy były tylko na grzałce a po rozgrzaniu pracowały w pełnym zakresie więc odrzuciłem ten wątek. Poważnie może to aż tak lub tylko tyle wpływać na pracę pod obciążeniem? Nie mam nic na podmianę, zostaje mi tylko kupno nowych.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Nie zamieściłeś żadnego odczytu ich pracy, więc nie wiadomo jak to wygląda. Tak, mają takie znaczenie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”