[M54B22] Błąd 191 i 228 - Sonda ?

Awatar użytkownika
bartek4334
Bywalec forum
Posty: 80
Rejestracja: 15/04/2017, 18:37
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Trzebiatów
VIN: CE02919
Lokalizacja: Trzebiatów/Koszalin/Szczecin
Kontakt:

[M54B22] Błąd 191 i 228 - Sonda ?

Post autor: bartek4334 » 07/05/2017, 19:31

Witam. Panowie mam od niedawna ciągle wracające dwa błędy w swoje M54B22 2001r. Auto odpala bez problemu, silnik pracuje równo, nie gaśnie itd. Ogólnie za bardzo nie odczuwam jakiś dolegliwości tych błędów. Nie raz, ale bardzo rzadko czuć że przy redukcji zmiany biegów na niższy i powoli przyspieszając autko tak jakby lekko szarpnie, zakrztusi się :) Coś w tym stylu :) Silnik bez LPG :)
Może jest ktoś w stanie podpowiedzieć od czego zacząć? Co to za błędy i czym są spowodowane? Może warto przyjrzeć się jakimś wartością w inp'ie?
Niżej wstawiam dwa screeny z Inpy. pozdrawiam :)
Obrazek

Obrazek


Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5469
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 08/05/2017, 5:23

Błąd nr 228 był wiele razy omawiany. Poszukaj na forum.

Awatar użytkownika
bartek4334
Bywalec forum
Posty: 80
Rejestracja: 15/04/2017, 18:37
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Trzebiatów
VIN: CE02919
Lokalizacja: Trzebiatów/Koszalin/Szczecin
Kontakt:

Post autor: bartek4334 » 08/05/2017, 9:28

MARC pisze:Błąd nr 228 był wiele razy omawiany. Poszukaj na forum.
Czytałem kolego troszkę, ale postanowiłem założyć nowy temat z tego względu, ze nie widziałem połączenia 228 i 191. Druga sprawa to jestem początkującym użytkownikiem E46 więc fajnie by było tak troszkę wytłumaczyć jak krowie na rowie. No i dodatkowo wszyscy mają jakieś problemy z silnikiem, a u mnie raczej jest okej.
W poszczególnych tematach jest kilka rozwiązań od Disa, sondy, odmy nieszczelności przewodów itd.
Od czego zacząć? Czy mogę za pomocą inpy jakoś zbliżyć się do rozwiązania problemu itd.
Proszę o wyrozumiałości :-)

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5469
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 08/05/2017, 9:31

Skasuj 191 i sprawdź czy powróci.

Awatar użytkownika
bartek4334
Bywalec forum
Posty: 80
Rejestracja: 15/04/2017, 18:37
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Trzebiatów
VIN: CE02919
Lokalizacja: Trzebiatów/Koszalin/Szczecin
Kontakt:

Post autor: bartek4334 » 08/05/2017, 9:40

Podlaczylem inpe wczoraj, pokasowalem błędy, zrobiłem ok. 200km i znowu są obydwa błędy. Nie zapala się check.
Własnie dokształcam się filmikami odnośnie sprawdzenia disy i postaram się dzisiaj ją sprawdzić.


Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4313
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scghost » 08/05/2017, 11:37

zacznij od przegladniecia dolotu i odmy i poszukania dziur gdzie moze sie dostawac powietrze
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

Awatar użytkownika
bartek4334
Bywalec forum
Posty: 80
Rejestracja: 15/04/2017, 18:37
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Trzebiatów
VIN: CE02919
Lokalizacja: Trzebiatów/Koszalin/Szczecin
Kontakt:

Post autor: bartek4334 » 08/05/2017, 13:19

Właśnie jestem po sprawdzeniu disy. Klapka ładnie chodzi, nie lata, zero luzów itd. Jedyne co odkryłem to uwalony króciec od zaworu odpowietrznika zbiornika paliwa. Nie wiem czy on może mieć jakikolwiek wpływ?
Co do odmy to chyba grubsza robota więc bede potrzebował więcej czasu :/

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4313
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scghost » 08/05/2017, 14:00

nie mowie o wymianie odmy, tylko o obejrzeniu z gory i z dolu czy zaden przewod od niej nie jest np urwany albo dziurawy
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

Awatar użytkownika
bartek4334
Bywalec forum
Posty: 80
Rejestracja: 15/04/2017, 18:37
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Trzebiatów
VIN: CE02919
Lokalizacja: Trzebiatów/Koszalin/Szczecin
Kontakt:

Post autor: bartek4334 » 12/06/2017, 21:18

Panowie odświeżam temat. Jestem w tej chwili po wymianie odmy łącznie z przewodami. Wszystko sprawne, przepływ jest, do rurki bagnetu przepływ jest. Jak na razie wykasowałem błędy i kilka dni tak pojeżdżę, ale znowu czuję, że autko potrafi momentami szarpnąć.
Aha, jeśli chodzi o dolot to sprawdzone wszystko od przepływomierza do przepustnicy. Gdzie jeszcze szukać przyczyny ?

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5469
Rejestracja: 12/07/2011, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Post autor: MARC » 12/06/2017, 21:53

Świece cewki oraz sondy


ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości