m54 operacje pozakupowe
-
- Bywalec forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
- BMW: 330i touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: warszawa
Dzień dobry.
Mam takowe zapytanie, co wypadało by mniej więcej zrobić, sprawdzić, ogarnąć po zakupie auta. Pomijam operacje z góry wiadome przed zakupowe, oraz chciałbym się ograniczyć do komory silnika. Sprowadzony z raichu turas polift, 2002, m54b30, przebieg ori 261k. Zainstalowana przez helmuta instalacja Vialle lpi 5 gen, notabene w Gdańsku, która przelatała ponad 100k. Regeneracja pompy to inna kwestia, aczkolwiek wszystko hula, póki co zrobiłem ponad 5 tyś. Oszczędny helmut to niepokojąca sprawa, także obstawiam że zaniedbał parę tematów. Jest tendencja do przyduszania, przygaśnięcia przy lekkim dodaniu gazu na zimnym silniku (bez znaczenia czy pb czy lpg). Czego to może być objaw? Planuje wymienić świece i te gumowe "fajki". Wymieniony filtr i olej (a żre jak to m54, chociaż są podobno które nie żrą, to nie tylko kwestia pierścieni?). Wymieniona jedna lambda. Wymieniłem uszczelkę podstawy filtra bo puszczała, aczkolwiek nie zwróciłem uwagi na tamtejszy zaworek. Zapewne wypada przeczyścić przepustnicę. Chcę zdjąć dolot, poczyścić, wymienić odmę, separator oleju i te od nich przewody.. Czy jest coś jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę, jakieś niuansiki?
Z góry dziękuje za pomoc.
Mam takowe zapytanie, co wypadało by mniej więcej zrobić, sprawdzić, ogarnąć po zakupie auta. Pomijam operacje z góry wiadome przed zakupowe, oraz chciałbym się ograniczyć do komory silnika. Sprowadzony z raichu turas polift, 2002, m54b30, przebieg ori 261k. Zainstalowana przez helmuta instalacja Vialle lpi 5 gen, notabene w Gdańsku, która przelatała ponad 100k. Regeneracja pompy to inna kwestia, aczkolwiek wszystko hula, póki co zrobiłem ponad 5 tyś. Oszczędny helmut to niepokojąca sprawa, także obstawiam że zaniedbał parę tematów. Jest tendencja do przyduszania, przygaśnięcia przy lekkim dodaniu gazu na zimnym silniku (bez znaczenia czy pb czy lpg). Czego to może być objaw? Planuje wymienić świece i te gumowe "fajki". Wymieniony filtr i olej (a żre jak to m54, chociaż są podobno które nie żrą, to nie tylko kwestia pierścieni?). Wymieniona jedna lambda. Wymieniłem uszczelkę podstawy filtra bo puszczała, aczkolwiek nie zwróciłem uwagi na tamtejszy zaworek. Zapewne wypada przeczyścić przepustnicę. Chcę zdjąć dolot, poczyścić, wymienić odmę, separator oleju i te od nich przewody.. Czy jest coś jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę, jakieś niuansiki?
Z góry dziękuje za pomoc.
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Jeśli auto w LPG to na pewno serwis instalacji filtry szczelność i strojenie. Cewek nie ma co wymieniać bo cewka albo działa albo nie. Wiadomo świecę wszelkie uszczelki sprawdź przepustnice i Disę sprawdź stan rur od dolotu i ewentualnie powymieniaj odmę wymień często pomaga na spalanie oleju (jak to nie pomoże pierścienie lub uszczelniacze lecz w 90% to wina pierścieni w M54) Sprawdź wężyki podciśnienia. Przy wymianie oleju warto by było płukankę nalać powiedzmy że może ruszyć zapieczone pierścienie. (FIltr kabiny i powietrza też można zmienić bo o tym nie wspominałeś). Ja bym się skupił na odmie i serwisie LPG i świecach.
-
- Bywalec forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
- BMW: 330i touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: warszawa
Lpg oddzielna sprawa, aczkolwiek zaraz będę regenerował pompę, regulował, sprawdzę wtryski etc, szczelnie jest. Właśnie, zapomniałem o disie. Płukankę chyba pocisnę przy następnej wymianie filtra. Filtra kabiny i powietrza póki co nie ruszałem.
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
filtr powietrza zdecydowanie
-odma + ewnetualnie przewody
-nowe swiece, gumy niekoniecznie chyba ze uszkodzone
-uszczelki ktore ciekną
-filtr paliwa
-czyszczenie krokowca i przepustnicy
-ewnetualnie moze oczyszczenie przeplywomierza dedykowanym srodkiem
a jak zre duzo oleju to remont i nowe pierscienie
-odma + ewnetualnie przewody
-nowe swiece, gumy niekoniecznie chyba ze uszkodzone
-uszczelki ktore ciekną
-filtr paliwa
-czyszczenie krokowca i przepustnicy
-ewnetualnie moze oczyszczenie przeplywomierza dedykowanym srodkiem
a jak zre duzo oleju to remont i nowe pierscienie
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Płyn chłodniczy warto wymienić przed zimą jak nie wiesz kiedy był ruszany, warto też sprawdzić hamulcowy i wspomagania. Filtr kabinowy i powietrza koniecznie wymień, u mnie po niecałym roku wyglądały mocno słabo. Pomyśl o dobrej diagnostyce, aby wyłapać przyczyny problemów z silnikiem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Jako pierwsza rzecz zrobilbym regeneracje i ustawil vanosa, a dopiero pozniej wszelkie inne czynnosci wypisane wyzej przez kolegow, w szczegolnosci regulacje gazu. Przed vanosem regulacja lpg nie ma sensu, moze sie okazac ze po regeneracji bedziesz jezdzil na ubogiej mieszance lpg i wypalal zawory. Czesto tez vanos jest przyczyna poszarpywania przy przyspieszaniu z niskich obrotow i spadek przy dojezdzaniu do swiatel.
Ps.
Zadne z moich m54 nie bralo oleju
Sprawdz wycieki szczegopnie miski olejowej i czujnika w misce, nie wiem o jak duzym zuzyciu mowimy ale moze to tylko wycieki? Wariant mocno optymistyczny Jesli sporo to niestety pierscienie
Ps.
Zadne z moich m54 nie bralo oleju
Sprawdz wycieki szczegopnie miski olejowej i czujnika w misce, nie wiem o jak duzym zuzyciu mowimy ale moze to tylko wycieki? Wariant mocno optymistyczny Jesli sporo to niestety pierscienie
-
- Bywalec forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
- BMW: 330i touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: warszawa
Dziękuje Panowie za podpowiedzi.
Z tego co mi wiadomo to vanosa w m54 się nie reguluje.
Po wymianie jednej lambdy błędów nie ma.
Olej zmieniłem z 5w30 na 5w40 i okręca go dużo mniej, w sensie po 1kkm jest w połowie między szczelinkami na bagnecie.
Z tego co mi wiadomo to vanosa w m54 się nie reguluje.
Po wymianie jednej lambdy błędów nie ma.
Olej zmieniłem z 5w30 na 5w40 i okręca go dużo mniej, w sensie po 1kkm jest w połowie między szczelinkami na bagnecie.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Oczywiście regulacja tez czyli poprawne ustawienie na pryzmach w stosunku do poprawnie ustawionego rozrzadu. Regeneracja czyli kasowanie luzów na lozyskach i wymiana uszczelek.
Nie bylo jeszcze osoby ktore po regeneracji vanosa nie odczuly roznicy.
Nie bylo jeszcze osoby ktore po regeneracji vanosa nie odczuly roznicy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
- BMW: 330i touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: warszawa
Czyli przy 260k wypada już to zrobić.
btw. odma/separator i przewody powyciągane, rozsypywały się w rekach. I tu pojawia się pytanie, bo na separatorze nowym znalazłem małe ujście do wężyka podciśnienia nr 11727545323. Na starym było złamane.. pytanie gdzie, albo skąd to idzie, bo niestety nie mogę zlokalizować tego wężyka, nawet nie wiem czy był podłączony..
btw. odma/separator i przewody powyciągane, rozsypywały się w rekach. I tu pojawia się pytanie, bo na separatorze nowym znalazłem małe ujście do wężyka podciśnienia nr 11727545323. Na starym było złamane.. pytanie gdzie, albo skąd to idzie, bo niestety nie mogę zlokalizować tego wężyka, nawet nie wiem czy był podłączony..