m54 operacje pozakupowe

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
winzent
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
BMW: 330i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#1

Post autor: winzent »

Dzień dobry.
Mam takowe zapytanie, co wypadało by mniej więcej zrobić, sprawdzić, ogarnąć po zakupie auta. Pomijam operacje z góry wiadome przed zakupowe, oraz chciałbym się ograniczyć do komory silnika. Sprowadzony z raichu turas polift, 2002, m54b30, przebieg ori 261k. Zainstalowana przez helmuta instalacja Vialle lpi 5 gen, notabene w Gdańsku, która przelatała ponad 100k. Regeneracja pompy to inna kwestia, aczkolwiek wszystko hula, póki co zrobiłem ponad 5 tyś. Oszczędny helmut to niepokojąca sprawa, także obstawiam że zaniedbał parę tematów. Jest tendencja do przyduszania, przygaśnięcia przy lekkim dodaniu gazu na zimnym silniku (bez znaczenia czy pb czy lpg). Czego to może być objaw? Planuje wymienić świece i te gumowe "fajki". Wymieniony filtr i olej (a żre jak to m54, chociaż są podobno które nie żrą, to nie tylko kwestia pierścieni?). Wymieniona jedna lambda. Wymieniłem uszczelkę podstawy filtra bo puszczała, aczkolwiek nie zwróciłem uwagi na tamtejszy zaworek. Zapewne wypada przeczyścić przepustnicę. Chcę zdjąć dolot, poczyścić, wymienić odmę, separator oleju i te od nich przewody.. Czy jest coś jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę, jakieś niuansiki?
Z góry dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#2

Post autor: Palec11 »

Jeśli auto w LPG to na pewno serwis instalacji filtry szczelność i strojenie. Cewek nie ma co wymieniać bo cewka albo działa albo nie. Wiadomo świecę wszelkie uszczelki sprawdź przepustnice i Disę sprawdź stan rur od dolotu i ewentualnie powymieniaj odmę wymień często pomaga na spalanie oleju (jak to nie pomoże pierścienie lub uszczelniacze lecz w 90% to wina pierścieni w M54) Sprawdź wężyki podciśnienia. Przy wymianie oleju warto by było płukankę nalać powiedzmy że może ruszyć zapieczone pierścienie. (FIltr kabiny i powietrza też można zmienić bo o tym nie wspominałeś). Ja bym się skupił na odmie i serwisie LPG i świecach.
winzent
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
BMW: 330i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#3

Post autor: winzent »

Lpg oddzielna sprawa, aczkolwiek zaraz będę regenerował pompę, regulował, sprawdzę wtryski etc, szczelnie jest. Właśnie, zapomniałem o disie. Płukankę chyba pocisnę przy następnej wymianie filtra. Filtra kabiny i powietrza póki co nie ruszałem.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

filtr powietrza zdecydowanie
-odma + ewnetualnie przewody
-nowe swiece, gumy niekoniecznie chyba ze uszkodzone
-uszczelki ktore ciekną
-filtr paliwa
-czyszczenie krokowca i przepustnicy
-ewnetualnie moze oczyszczenie przeplywomierza dedykowanym srodkiem

a jak zre duzo oleju to remont i nowe pierscienie
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Płyn chłodniczy warto wymienić przed zimą jak nie wiesz kiedy był ruszany, warto też sprawdzić hamulcowy i wspomagania. Filtr kabinowy i powietrza koniecznie wymień, u mnie po niecałym roku wyglądały mocno słabo. Pomyśl o dobrej diagnostyce, aby wyłapać przyczyny problemów z silnikiem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#6

Post autor: Broder »

Jako pierwsza rzecz zrobilbym regeneracje i ustawil vanosa, a dopiero pozniej wszelkie inne czynnosci wypisane wyzej przez kolegow, w szczegolnosci regulacje gazu. Przed vanosem regulacja lpg nie ma sensu, moze sie okazac ze po regeneracji bedziesz jezdzil na ubogiej mieszance lpg i wypalal zawory. Czesto tez vanos jest przyczyna poszarpywania przy przyspieszaniu z niskich obrotow i spadek przy dojezdzaniu do swiatel.

Ps.
Zadne z moich m54 nie bralo oleju :P
Sprawdz wycieki szczegopnie miski olejowej i czujnika w misce, nie wiem o jak duzym zuzyciu mowimy ale moze to tylko wycieki? Wariant mocno optymistyczny :D Jesli sporo to niestety pierscienie
Obrazek
winzent
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
BMW: 330i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#7

Post autor: winzent »

Dziękuje Panowie za podpowiedzi.
Z tego co mi wiadomo to vanosa w m54 się nie reguluje.
Po wymianie jednej lambdy błędów nie ma.
Olej zmieniłem z 5w30 na 5w40 i okręca go dużo mniej, w sensie po 1kkm jest w połowie między szczelinkami na bagnecie.
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#8

Post autor: D3jw »

winzent pisze: 25 wrz 18, 8:56 Dziękuje Panowie za podpowiedzi.
Z tego co mi wiadomo to vanosa w m54 się nie reguluje.
Po wymianie jednej lambdy błędów nie ma.
Olej zmieniłem z 5w30 na 5w40 i okręca go dużo mniej, w sensie po 1kkm jest w połowie między szczelinkami na bagnecie.
REGENERACJA, nie regulacja.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#9

Post autor: Broder »

Oczywiście regulacja tez czyli poprawne ustawienie na pryzmach w stosunku do poprawnie ustawionego rozrzadu. Regeneracja czyli kasowanie luzów na lozyskach i wymiana uszczelek.
Nie bylo jeszcze osoby ktore po regeneracji vanosa nie odczuly roznicy.
Obrazek
winzent
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
BMW: 330i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#10

Post autor: winzent »

Czyli przy 260k wypada już to zrobić.
btw. odma/separator i przewody powyciągane, rozsypywały się w rekach. I tu pojawia się pytanie, bo na separatorze nowym znalazłem małe ujście do wężyka podciśnienia nr 11727545323. Na starym było złamane.. pytanie gdzie, albo skąd to idzie, bo niestety nie mogę zlokalizować tego wężyka, nawet nie wiem czy był podłączony..
Napisz odpowiedź

Wróć do „Ogólne”