M52TUB28 Nierówna praca silnika, Świeci się EML i kontrola trakcji, w INPIE tylko błąd 170

mmbednarz
Posty: 7
Rejestracja: 16/11/2013, 15:43
BMW: M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Kontakt:

M52TUB28 Nierówna praca silnika, Świeci się EML i kontrola trakcji, w INPIE tylko błąd 170

Postautor: mmbednarz » 29/11/2017, 21:16

Cześć wszystkim.

Mam problem z moim autem.
Sytuacja wygląda tak że jakieś 1000km temu podczas jazdy zapaliła się kontrolka EML i kontrola trakcji i silnik zaczął bardzo nierówno pracować. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu za 1-2 minuty kontrolki zgasły i silnik pracował już normalnie.

Po podpięciu komputera były 2 błędy:
170 -Control unit self test, internal fault.
111--signal PWG-poti potentiometr 2.

Błędy skasowałem i nie pojawiły się ponownie.

Po około 1000 km sytuacja się powtórzyła z tą różnicą że po zgaszeniu i odpaleniu silnika nie objawy nie ustąpiły.
Nie dało się także skasować błędów.

Wyczytałem gdzieś że może to być wina brudnej przepustnicy.
Dziś wyjąłem przepustnice oraz krokowca i dokładnie wyczyściłem.
Wymieniłem też pierwszą gumę przy przepustnicy bo miała pęknięcie.

Po zamontowaniu wszystkiego i skasowaniu błędów problem nie ustąpił.
Dalej silnik pracuje bardzo nierówno. Świeci się EML oraz kontrola trakcji.
W komputerze cały czas pojawia się błąd:
170 -Control unit self test, internal fault.

Wie ktoś gdzie szukać przyczyny?
Będę wdzięczny za wszelką pomoc w temacie.


Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 930
Rejestracja: 03/10/2014, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Postautor: Broder » 29/11/2017, 22:25

Rozbierz sterownik silnika i sprawdz 2 zolte kondensatory oraz ich ciezki i daj znac czy sa cale.
Obrazek

mmbednarz
Posty: 7
Rejestracja: 16/11/2013, 15:43
BMW: M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Kontakt:

Postautor: mmbednarz » 30/11/2017, 10:45

Dzięki za sugestie, dziś wieczorem sprawdzę jak to wygląda.

Tak dla pewności, sterownik jest w tej plastikowej puszce koło serwo hamulcowego?

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1615
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E46 320Ci--->330Ci
Rok produkcji: 2006
Państwo: Irlandia/Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow/Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
VIN: PM21714
Kontakt:

Postautor: Jarando » 30/11/2017, 11:58

Tak, dokładnie tam jest schowany.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!

mmbednarz
Posty: 7
Rejestracja: 16/11/2013, 15:43
BMW: M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Kontakt:

Postautor: mmbednarz » 30/11/2017, 17:38

Sprawdziłem sterownik i na moje oko laika wygląda dobrze, poniżej zdjęcia.
Może to wiązka albo sama przepustnica?
Jakieś pomysły jak to sprawdzić? Może jest jakiś program którym można to zweryfikować?


Obrazek
Obrazek


Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 930
Rejestracja: 03/10/2014, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Postautor: Broder » 30/11/2017, 20:41

W M52TU byly czeste awarie przepustnicy, ja z kolei mialem juz w sumie 3 przypadki przepalenia sie sciezek i kondensatorow w ecu wiec uznaje to za typowa usterke. U Ciebie widocznie padla przepustnica a dokladniej ktorys z czujnikow. Jesli posiadasz ISTA to pewnie jest tam opcja przetestowania wszystkich potencjometrow przepustnicy. W inpie tez mozna sprawdzic wartosci PWG, ale nie wiem teraz jakie powinny byc w danym momencie. Jutro jak bede pameital sprawdze jak mam w e39.
A przy okazji to posiadam przepustnice sprawna z niebieska naklejka ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

mmbednarz
Posty: 7
Rejestracja: 16/11/2013, 15:43
BMW: M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Kontakt:

Postautor: mmbednarz » 30/11/2017, 20:54

Sprawdziłem jeszcze raz dokładnie te ścieżki i kondensatory i nie widzę tam nic podobnego do Twoich zdjęć.

ISTA to dla mnie czarna magia. Tylko w inpie i ncs coś tam umiem i to też tak na wyczucie bardziej.

Podeślesz mi numer albo zdjęcie tej przepustnicy na pw?

mmbednarz
Posty: 7
Rejestracja: 16/11/2013, 15:43
BMW: M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Kontakt:

Postautor: mmbednarz » 05/12/2017, 22:16

Dziś wymieniłem przepustnice i na tą chwile wszystko wróciło do normy.
Także wygląda na to że ten typ tak ma i jest to typowa usterka.

Dzięki wszystkim za pomoc.



Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości