M52tub25 Odma? OIL CATCH TANK + logowanie INPA

zbojna
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 19 wrz 17, 23:32
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Józefów

#1

Post autor: zbojna »

Witam
Zastanawiam sie nad zainstalowaniem jak w temacie. Ma ktos to u siebie? Jak wyglada montaz tego z pominieciem odmy w silniku jak powyzej? Widzialem montaz w M54 ale w moim jest dodatkowy przewod bodajze od podcisnienia, jak wtedy wyglada montaz?

Pozdr
Ostatnio zmieniony 4 lis 17, 23:22 przez zbojna, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Pytanie podstawowe...
Po co chcesz to montować ? Czego oczekujesz po montażu ?
zbojna
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 19 wrz 17, 23:32
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Józefów

#3

Post autor: zbojna »

NIe dawno zakupilem E46 i z tego co czytalem ogladalem, to mam uwalona odme, po odkreceniu korka slychac dziwne dzwieki i lepszym wlasnie i tanszym rozwiazaniem podobno jest wlasnie ten wynalazek. Poza tym robie glownie krotkie odcinki ok 3 km.
Na foto "Vacuum Hose"?

Obrazek

W M54 montaz chyba prosty jak na foto
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Powiem tak...
Miałem M54B30 jeździła na krótkich odcinkach...
Miałem OE odmę, zmieniłem ją osobiście...
Na dzień dzisiejszy mam na sprzedaż odmę z przewodami OE "wersję ocieploną" którą to polecam Tobie.
Jest otulona czymś a'la gąbka, pianka. Mróz nie powinien jej nic zrobić.

OCT który chcesz zamontować ma zasadniczą wadę...
Lewe powietrze które zasysa, przez co silnik może pracować nieprawidłowo. Widać to doskonale np w INPIE na wykresach.
Połączenia wężyków z pojemnikiem są beznadziejne, uszczelniają je o-ringi które są luźne.
Miałem z tym do czynienia i nie polecam.
Na rynku nie widziałem ŻADNEGO producenta godnego polecenia...
zbojna
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 19 wrz 17, 23:32
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Józefów

#5

Post autor: zbojna »

Hmm ale z tego co widzialem to chyba wlasnie weze sie kupuje oddzielnie wiec chyba mozna dokupic dobrej jakosci aby wlasnie nie zasysal lewgo powietrza, wydaje mi sie ze obecnie sa wyzsze szanse na lewe powietrze przy starych i pewnie pokruszonych starych wezach z odmy (jezeli sa cale jeszcze) To jedyny minus?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

To nie chodzi o węże tylko o połączenia.
Gwarantuję że będzie łapał lewe.

Poza tym odma odgrywa jeszcze jedną ważną rolę...
Reguluje ciśnienie.

Mówię Ci nie kombinuj tylko kup wszystko OE.

Wydaje mi się, że bardziej chcesz mieć "bajer" w postaci OCT
zbojna
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 19 wrz 17, 23:32
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Józefów

#7

Post autor: zbojna »

Nie takie "bajery" mnie nie kreca, czytalem opinie na temat odmy ze niektorzy zmieniaja ja co roku. Wiec myslalem ze to raz zrobie i bedzie spokoj...No i troche mnie przeraza jej wymiana :(
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

Bez przesady, na forum jest mój poradnik jak ją wymienić, zrobisz to spokojnie...
OCT nie jest na dożywocie...

Odmę jeżeli będziesz sprawdzał co 2 lata to będzie super...
Są tacy którzy nigdy jej nie wymieniali i jeżdżą nadal...

Jak będziesz chciał kupić to mam zestaw OE (odma + 2 przewody) z wersji "dla zimnych krajów".

Obrazek
zbojna
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 19 wrz 17, 23:32
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Józefów

#9

Post autor: zbojna »

Dzieki za szybkie i fachowe odpowiedzi, a powiesz mi jeszcze jak w tym programie INPA sprawdzic czy teraz nie lapie lewego powietrza? Dopiero go poznaje i troche malo intuicyjny jest w porownaniu do VAG (dodatkowo niemieckiego jakos nie moge opanowac, sciagnelem jakies spolszczenie ale jest tylko na 1 strone)
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#10

Post autor: scghost »

jesli masz lewe powietrze to bedziesz mial w INPA widoczne bledy mieszanki
i w koncu zapali sie tez check engine

bledy mozesz sprawdzic wybierajac auto->potem swoj silnik a potem
F4 odczytywanie bledow i F1 odczyt bledow (F2 jest kasowanie)

a wymiane odmy mozesz zobaczyc np tutaj (nie zebym reklamowal :lol:)
https://www.youtube.com/watch?v=eyx57dzABg8

zajrzyj tez do tematu szczursona
http://e46forum.pl/99-320i-sedan-szczursona-20167-270#p217133
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”