M52tub25 Odma? OIL CATCH TANK + logowanie INPA

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1945
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

M52tub25 Odma? OIL CATCH TANK + logowanie INPA

Post autor: Jarando » 03/12/2017, 11:18

zbojna pisze: A po czym mam to poznac? Testowo je zamienic?
Testowo to możesz mieć teraz.
Na początek upewnij się gdzie jest sonda od danej wtyczki, najlepiej opisz wszystkie wtyczki od strony sond.
Później odpinaj je pojedyńczo i za każdym razem sprawdzaj w INPIE, której sondy błąd wywala, wtedy opisuj wtyczki od strony DME.
Jeśli błąd będzie inny niż powinien być, to podpinasz je w odpowiednią wtyczkę.
Jeśli będą zamienione, to obstawiam że zmieniłeś sondy AFTER, bo sondy BEFOR ciężko pomylić, chociaż kto wie.
MARC pisze:Natomiast myślę że to nie bedzie rozwiązaniem tego problemu.
Trzeba wykluczyć każdą możliwość.
Ja miałem niemal identyczne cyrki po swapie na M54B30 i po sprawdzeniu chyba wszystkiego co można było sprawdzić.
Dopoero po ponad miesiącu, przez czysty przypadek okazało się, że mam zamienione wtyczki od sond AFTER.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!


zbojna
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 19/09/2017, 23:32
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Józefów
Kontakt:

Post autor: zbojna » 03/12/2017, 13:10

MARC pisze: Możesz tak zrobic.
Natomiast myślę że to nie bedzie rozwiązaniem tego problemu.
A ty masz jeszcze jakiś pomysł? Im więcej tym lepiej przy okazji do sprawdzenia, sondy jak widać już chodzą...

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1945
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

Post autor: Jarando » 03/12/2017, 13:31

zbojna pisze:sondy jak widać już chodzą...
Będą chodzić, nawet jak będą BANKi zamienione.
Czy może już to sprawdziłeś i nie było nic zamienione?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!

zbojna
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 19/09/2017, 23:32
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Józefów
Kontakt:

Post autor: zbojna » 03/12/2017, 17:28

Nie jeszcze nie zagladale ...mam je wykrecac? Czy sa gdzies jakies wtyczki ktore wystarczy przepiac? Gdzies przy kompie pod szyba?

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1945
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

Post autor: Jarando » 03/12/2017, 23:22

zbojna pisze: Nie jeszcze nie zagladale ...mam je wykrecac? Czy sa gdzies jakies wtyczki ktore wystarczy przepiac? Gdzies przy kompie pod szyba?
Nie wiem jak jest w M52, ale np. w M54 wtyczki sond BEFORE są obok pokrywy zaworów nad kolektorem wydechowym, a sond AFTER nad kolektorem dolotowym pod osloną.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!


zbojna
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 19/09/2017, 23:32
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Józefów
Kontakt:

Post autor: zbojna » 05/12/2017, 21:48

Dzis miałem chwile czasu i tak. Po ok 100km korekty długoterminowe wyglądają nawet ok:
Obrazek

Mimo to nadal się ukazuje wypadnie zapłonu tylko nr 1, na chwile obecna żaden nowy błąd nie wskoczył. I to wypadanie obstawiam jest tylko na zimnym silniku, jak się rozgrzeje korekty są już ok.

Co do sond...o tych wtyczkach piszesz?

Obrazek

No tu raczej nie da się pomylić..

Dobra sam sobie odpowiem...miałeś na myśli sondy AFTER, czyli nie te...
Tylko nadal to sprawdzać, jak nie mam już błędów mieszanki? Co może powodować wypadanie tylko 1 cylindra i tylko na zimnym?

I to może mieć związek właśnie ze na ciepłym czasem dopiero za 2 pali?

zbojna
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 19/09/2017, 23:32
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Józefów
Kontakt:

Post autor: zbojna » 24/04/2018, 18:29

Troche sie ostatnio pobawilem w czyszczenie wtryskiwaczy, najpierw wstepne czyszczenie:
https://www.youtube.com/watch?v=phpx0-SZXLo

Pozniej z podanym napieciem:
https://www.youtube.com/watch?v=TwDbDsY0GZM

Obecnie po ok 230 km korekty wygladaja tak
Obrazek

Niby ok, ale nadal 1 zostalo...odpalanie. Zimy odpala od strzala, cieply do 15-30 min zapala od strzala po tym czaise trzeba krecic az odpali. Jakis pomysl?

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2649
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 24/04/2018, 18:35

Sprawdzałeś czujnik położenia wału? Możesz go schłodzić wtedy gdy ciężko odpala.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

zbojna
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 19/09/2017, 23:32
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Józefów
Kontakt:

Post autor: zbojna » 25/04/2018, 17:47

Obrazek

To pozycja 5 czy 18? Wg opisu:
05 Czujnik wałka rozrządu
18 Czujnik wałka rozrządu

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2649
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 25/04/2018, 19:24

Żaden z tych, to czujniki położenia wałków rozrządu, do wału jest gorszy dostęp.

Nr 8:
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AM31-EUR-07_1997_E46_BMW_323i&diagId=11_2167#12141709616
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości