[M52TUB20] Spalanie oleju, kopcenie

GerkhaN
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 28 lip 18, 16:04
BMW: BMW e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Puck
VIN: JM48176

#1

Post autor: GerkhaN »

Witam,
Otóż 3 miesiące temu zakupiłem e46 2.0 r6 150km czysta benzyna. Niestety zaliczyłem ''wtopę'', ponieważ krótko po zakupie zauważyłem, że samochód kopci na biało, nie dzieje się to na zimnym silniku (może minimalnie) lecz na ciepłym i nie zawsze, w sensie lubi czasami pokopcić na postoju, powiedzmy na światłach (sporo tego idzie), ale gdy już ruszam, zaczynam nabierać prędkości to przynajmniej w lusterku nie widzę za sobą nic (po powiedzmy tych 10-15 sekundach). Drugi przykład, jadę, jadę i jest wszystko w porządku lecz czasami gdy mam wrzucony 4 czy tam 5 bieg i dodaje gazu, nabieram prędkości to widzę za sobą kłęby dymu po czym, po również 10-15 sekundach ustają (wiadomo, po drodze jeszcze puszczę gazu, dodam).
Kolega mówi, że czasami gdy ruszam, dodaje gazu to widzi lekki biały dymek.

Od razu pomyślałem, że to uszczelka pod głowicą, płyn chłodniczy.. płynu było poniżej minimum, dolałem prawie do maximum i wielkie zdziwienie, ponieważ po tygodniu praktycznie nic nie ubyło, sprawdziłem jeszcze tydzień później i to samo, nic nie ubyło ani nie przybyło. Sprawdziłem też korek od oleju i płynu chłodniczego, zero tzw. budyniu. Niestety dziś sprawdziłem poziom oleju i ubyło go sporo, jakieś 2 tysiące km temu wymieniałem olej na 5w40. Dzisiaj dolałem około 1 litra..

Samochód ma też kilka innych wad lecz wątpię, że mają z tym jakąś styczność (wolę napisać). Silnik z tego co zauważyłem jest zapocony z dołu, lekko popękany kolektor wydechowy i przez to świrują sondy lambda (śmierdzi paliwem na zewnątrz), na komputerze pokazało czujnik wałka wydechowego czy jakoś tak, falują lekko obroty na zimnym jak i ciepłym silniku, po dłuższym postoju np. na światłach potrafi zapalić się check, samochód zaczyna się trząść i traci moc (po zgaszeniu i odpaleniu jest ok). Olej mam wrażenie, że śmierdzi spalinami.
Wymieniłem w nim świece, cewkę, fajki i bodajże uszczelkę obudowy filtra powietrza, mechanik mówił że nie daje pewności że wyciek ustąpi.
W sumie już sam nie wiem, czy jest to biały czy biało/niebieskawy dym..
Samochód odpala normalnie, nie ma z tym problemów, na zimnym silniku nic nie kopci (na postoju), praktycznie codziennie gdy zajeżdżam do domu to sprawdzam czy coś ''leci'', nic.. wczoraj dodałem mu na postoju (na rozgrzanym) gazu i też nic.... dzieje się to wszystko w czasie jazdy, w trasie...

Niestety moja wiedza jest niewielka dlatego proszę Was, posiadaczy, ''znawców'' o pomoc, oczywiście przeszukiwałem internet i trochę takich przypadków jest, ale nie są raczej identyczne. Nie chcę wymieniać połowy silnika i mam nadzieje, że nie będzie on na wykończeniu, oby...

Starałem się jak ''najdokładniej'' Wam opisać to wszystko, gdy coś jeszcze sobie przypomnę to dopiszę.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Rozgrzej auto, zostaw na wolnych obrotach 5-10 minut i następnie dodaj gazu, jak pojawi się dym to uszczelniacze zaworowe do wymiany. Dość rzadko się to zdarza w tym silniku ale objawy pasują. Silnik zapocony olejem? Zdejmij osłonę silnika i sprawdź skąd cieknie, z reguły z uszczelki podstawy filtra oleju, uszczelki pokrywy zaworów oraz uszczelki miski olejowej. Usuń nieszczelność na kolektorze wydechowym, skasuj błędy, adaptacje i wtedy można dopiero analizować ewentualne błędy, korekty paliwowe i pracę sond.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
GerkhaN
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 28 lip 18, 16:04
BMW: BMW e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Puck
VIN: JM48176

#3

Post autor: GerkhaN »

maniek21112 pisze: 25 wrz 18, 13:09 Rozgrzej auto, zostaw na wolnych obrotach 5-10 minut i następnie dodaj gazu, jak pojawi się dym to uszczelniacze zaworowe do wymiany. Dość rzadko się to zdarza w tym silniku ale objawy pasują. Silnik zapocony olejem? Zdejmij osłonę silnika i sprawdź skąd cieknie, z reguły z uszczelki podstawy filtra oleju, uszczelki pokrywy zaworów oraz uszczelki miski olejowej. Usuń nieszczelność na kolektorze wydechowym, skasuj błędy, adaptacje i wtedy można dopiero analizować ewentualne błędy, korekty paliwowe i pracę sond.
Wczoraj po przejechaniu 50km samochód stał kilka minut na biegu jałowym, dodałem gazu ale nie zauważyłem żadnego dymu, dziś powtórzę operację i zedytuję.


//EDIT. otóż dzisiaj w trakcie jazdy, nagle (na 3cim biegu) gdy nabierałem prędkości poczułem szarpnięcie i w lusterku zobaczyłem tylko chmurę dymu, jakby to ''wypluł''.
Postał kilka minut odpalony, był po jeździe i jak widać na filmiku, po przygazowaniu kopci..
https://www.youtube.com/watch?v=24SAiBLmKOs
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”