M52b28tu wycięcie środkowego tłumika i dyfer 3.38 ? Pomoc

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
ktmpower
Posty: 9
Rejestracja: 11/06/2016, 2:50
BMW: E46 328
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łowicz
Kontakt:

M52b28tu wycięcie środkowego tłumika i dyfer 3.38 ? Pomoc

Postautor: ktmpower » 11/06/2016, 3:08

Witam mam takie pytanie,mam serię wydech z katami itp,chce wyciąć środkowy wydech czy będzie spadek mocy lub jakieś błędy ? Nie ma tam żadnych czujników ?

Oraz czy dyfer 3.38 to jest dobra opcja ? Nie zależy mi na mega prędkości maksymalnej bo i tak mam 19 styling 95.Czy ktoś montował 3.38 do 2.8 ?


dawid111
Bywalec forum
Posty: 212
Rejestracja: 14/03/2016, 14:52
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Cieszków
Kontakt:

Postautor: dawid111 » 11/06/2016, 6:08

W 2.8 raczej bym nie próbował coś wycinać, lepiej jest wywalić ori kolektory i wstawić barany, wgrać nowy soft i powinny być lepiej oraz głośniej ;)

Awatar użytkownika
konrados94
Bywalec forum
Posty: 321
Rejestracja: 28/06/2014, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE
Kontakt:

Postautor: konrados94 » 12/06/2016, 13:15

tłumik środkowy śmiało możesz wyrzucić, wydobędziesz z niej więcej tego charakterystycznego mruczenia r6 :) katów lepiej nie ruszać bo wydech w benzynach BMW musi być nieco obciążony + zaraz by była jazda z błędami sond. Co do dyfra 3.38 to też śmiało, tym bardziej przy takim kole, będzie delikatnie lepiej przyspieszać- w odczuciu jadących- więcej kuniów :D tylko pamiętaj żeby dużą głowe wstawić
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek

klaku007
Bywalec forum
Posty: 404
Rejestracja: 15/08/2011, 10:04
BMW: E90 328i
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: JG
Gadu-Gadu: 6298166
VIN: AC79654
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Postautor: klaku007 » 14/06/2016, 9:31

Przerabiałem temat dyfra viewtopic.php?f=28&t=6145&start=180
do jazdy po mieście jest ok, ale po za miastem porażka obroty są za duże vmax w okolicy 190km/h jak dla mnie gra nie warta świeczki do tego przyspieszenie od 0-100 ci spadnie bo 100 będziesz miał dopiero na 3cim biegu więc stracisz na machaniu wajchą...
Było E39 '97 520i -> E46 '00 328i -> E90 '07 328i

Awatar użytkownika
dwoogeee
Bywalec forum
Posty: 291
Rejestracja: 10/04/2012, 22:59
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/Warszawa
Kontakt:

Postautor: dwoogeee » 14/06/2016, 20:19

klaku007 pisze:[post]179034[/post] Przerabiałem temat dyfra viewtopic.php?f=28&t=6145&start=180
do jazdy po mieście jest ok, ale po za miastem porażka obroty są za duże vmax w okolicy 190km/h jak dla mnie gra nie warta świeczki do tego przyspieszenie od 0-100 ci spadnie bo 100 będziesz miał dopiero na 3cim biegu więc stracisz na machaniu wajchą...


klaku, ale nie jeździ się tylko do 100km/h, a samochód stanie się elastyczniejszy. Ja jestem zadowolony, a ponad 200 rzadko latam więc luz.
Ale przy takim zabiegu to podstawa mieć skrzynie 6-cio biegową
Obrazek
WRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR


klaku007
Bywalec forum
Posty: 404
Rejestracja: 15/08/2011, 10:04
BMW: E90 328i
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: JG
Gadu-Gadu: 6298166
VIN: AC79654
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Postautor: klaku007 » 15/06/2016, 14:37

Tak jak napisałem miałem to w 2.8 (tak jak w tytule tematu) i dla mnie kompletnie nie praktyczne po za miastem, tam jest skrzynia 5b. W mieście spoko, lecz jak jechałem do niemiec i na autostradzie po prostu się męczyłem obroty były za duże. Wrzucając skrzynie 6b ok może mieć to jakiś sens(sam koszt znalezienia skrzyni wymiany sprzęgła i kola zamachowego jest bardzo duży), ale jedynie w elastyczności chyba, że jesteś mistrzem zmiany biegów wtedy może i ugrasz coś na przyspieszeniu.

Jeżeli chcesz mieć jakiś przyrost mocy wrzucaj kolektor dolotowy od M54B30 z adapterem przepustnicy.
[youtube]gUln80KCsfw[/youtube]

Dyframi się bawiłem nawet przez chwilkę wrzuciłem od diesla:

[youtube]75pa7OFFRhc[/youtube]
Było E39 '97 520i -> E46 '00 328i -> E90 '07 328i

Awatar użytkownika
kamyk28
Bywalec forum
Posty: 81
Rejestracja: 12/11/2015, 10:26
BMW: E46 coupe 2.8
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Postautor: kamyk28 » 26/08/2016, 9:26

Ja w swojej 2.8 będę wymieniał dyfer na 3.38 więc dam znać jakie wrażenia.

kiceq
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 09/05/2015, 18:01
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
Kontakt:

Postautor: kiceq » 27/08/2016, 8:47

Ja mam aktualnie w swoim poliftowym coupe wrzucone m52tub28 wraz z kolektorem od m54b30, stozkiem k&na i dyfrem3,38. Moim zdaniem auto lepiej wstaje od dolu ;)

Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kamyk28
Bywalec forum
Posty: 81
Rejestracja: 12/11/2015, 10:26
BMW: E46 coupe 2.8
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Postautor: kamyk28 » 11/06/2017, 12:25

Wreszcie założyłem dyfer 3.38 do silnika 2.8 polecam ten zabieg teraz jest niezły szatan:)

Bemben
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 17/10/2013, 7:46
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: J-w
Gadu-Gadu: 3200179
VIN: jt66708
Kontakt:

Postautor: Bemben » 01/08/2017, 12:16

Predkosc max na dyfrze 3.38 to 190? Wlasnie zamowilem szpere do e46 z takim przelozeniem i sam jestem ciekawy jak sie bedzie jezdzilo.



Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości