[m52b25] Jakie świece do LPG

Awatar użytkownika
Reep
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 19/06/2015, 10:18
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Jawor
Kontakt:

Re: [m52b25] Jakie świece do LPG

Post autor: Reep » 26/06/2015, 15:39

W sumie nie będę tu przepisywał co sam przeczytałem w sieci ale mniej więcej chodzi o rozkład i przerwy elektrod a nawet ułożenie iskry oraz budowę cylindrów . Z ciekawości kupię w poniedziałek te świece Denso K20TT bo cena bardzo niska i nie powiem zaciekawiły mnie te świece bo sporo osób je chwali bo na tych Boscha FGR7DQP+ auto nie chodzi jak na tych NGK Palatinum. Zdam relacje co po wymianie świec bo i tak mi się szykuje wymiana i napiszę czy silnik pracuje tak równo jak na tych NGK a w tych Denso zmniejszę przerwę na 0,85~0,90 mm.


Miłosz
Specjalista
Posty: 3151
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Miłosz » 26/06/2015, 16:09

Mamy takie same motory więc jeśli masz w dobrym stanie motor to powinieneś być zadowolony. Ja nic negatywnego do tej pory nie zaobserwowałem ;) Przerwy w swoich nie zmieniałem :)
ISTA+ k-dcan
Carly for bmw k-dcan & elm 327
INPA
Techstream MVCI lexus/toyota/scion
Launch X431 PRO
Trójmiasto ;)

Mój --- > lexus is 220d

Awatar użytkownika
Reep
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 19/06/2015, 10:18
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Jawor
Kontakt:

Post autor: Reep » 26/06/2015, 17:33

No motorek mam raczej w dobrym stanie , grama oleju (Motul X-Clean+ 5W30) nie łyka a przynajmniej zauważalnie. Z tą przerwą to wyczytałem na forum LPG , żeby zmniejszyć przy tych świecach przerwę i rewelacja. Podaje jeszcze link do forum na , którym znalazłem informacje o tej zmianie przerwy: http://lpg-forum.pl/jakie-swiece-bmw-t43446.html" onclick="window.open(this.href);return false; , będzie akurat pod temat :) Jeszcze co do tych Denso to wolę stracić 57 zł niż przeszło 200 zł za NGK Platinum dlatego chce je najpierw kupić.

Miłosz
Specjalista
Posty: 3151
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Miłosz » 26/06/2015, 18:06

Znam ten temat ;) Daj znać jak u Ciebie się to spisze, masz lpg ? Ja tylko benz i tak jak wspominałem wszystko jest ok.
ISTA+ k-dcan
Carly for bmw k-dcan & elm 327
INPA
Techstream MVCI lexus/toyota/scion
Launch X431 PRO
Trójmiasto ;)

Mój --- > lexus is 220d

Awatar użytkownika
Reep
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 19/06/2015, 10:18
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Jawor
Kontakt:

Post autor: Reep » 26/06/2015, 18:20

Tak mam LPG od 2 miechów , instalacja spisuje się rewelacyjnie , auto nic nie straciło na osiągach no i jazda jest teraz mega ekonomiczna bo te silniki naprawdę malutko palą benzyny a gazu spala nie wiele więcej no ale jak się chce jeździć więcej to na benie ciężko daleko zajechać bo cena niezła. Jestem zadowolony z gazu i żałuję , że od razu nie założyłem bo o tankowaniu to już nawet nie myślę a przynajmniej zbyt często. Polecam każdemu bo dzisiejsze instalacje LPG to nie te co były kiedyś a u mnie na Baracudach rozjazd miedzy wtryskami od benzyny wynosi tylko 3% także powiedziałbym idealnie. :) Za tydzień się odezwę ;)

Od wczoraj mam już świece w domu , miałem nie ustawiać przerwy bo fabrycznie mają w przybliżeniu te 0,85 mm ale przerwy w świecach nie były równe bo niektóre miały 0,90 mm z hakiem , więc je możliwie jak najdokładniej poustawiałem szczelinomierzem na 0,85 mm tak żeby wszystkie były jednakowe , w sobotę je zamontuję i zobaczymy , wiadomo świeca musi się wygrzać ale zdam relacje .

Świece wymienione ale na razie za wcześnie żeby coś o nich napisać , auto raczej zbiera się identycznie na pewno nie lepiej, może kulturalniej odpala równo na wszystkie gary , wydaje mi się, że jakby był mocniejszy na niższych obrotach jak np podjeżdżam pod górkę i to tyle , trzeba trochę pojeździć żebym mógł ocenić te świece.

Ciąg dalszy testów świec Denso K20TT. Wczoraj zrobiłem trasę ponad 100 km i auto wyraźnie gorzej przyspiesza , słabo się wkręca na obroty ale jeszcze trochę na nich pośmigam. Fajnie za to na niskich obrotach równo pracuje , auto ciężko zadusić podjeżdżając pod jakieś wzniesienie nawet bez gazu ale co z tego jak wyraźnie czuć , że auto gorzej rwie także raczej wrócę na razie do Boschów FGR7DQP+ a w przyszłym miesiącu kupię NGK Platinum bo pod tę konstrukcję producent właśnie przewidział takie świece aby zapewnić odpowiedni zapłon mieszanki. W moim przypadku te świece zabrały życie z auta a nie dały drugą młodość jak niektórzy piszą. Będę w kontakcie.

Pozdro


kubabd
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 07/12/2012, 21:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Brzeg Dolny
Kontakt:

Post autor: kubabd » 13/07/2015, 17:03

Witam, mam takie pytanie od pewnego czasu po odpaleniu auta obroty utrzymują się w zakresie 1000 ob/m i ząbkują przez około 30 sek do 1min zanim spadną na 700ob/m, świece wymieniałem 15 tys temu, czy to jest objawa ich zużycia? Podczas jazdy nic stwierdziłem braku mocy albo szarpania auto jedzie idealnie. Aktualnie jeżdżę na świecach Bosch FR7KI332S, LPG mam od 3 lat.

Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1732
Rejestracja: 15/08/2013, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Kontakt:

Post autor: piotrek1474 » 13/07/2015, 18:07

A nie dzieje Ci sie tam tylko na zimnym silniku? Pamiętaj ze jak silnik jest zimny to załaczników się ssanie i obroty są podwyższone. Co do świec wszystko zależy ile kilometrów na nich zrobiłeś. Średnio wymienia się je co 30 000km.
Obrazek

Miłosz
Specjalista
Posty: 3151
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Miłosz » 13/07/2015, 18:10

U mnie na denso ładnie ciagnie auto i nie ma żadnej lipy, tyle że ja mam samą benzynę.
ISTA+ k-dcan
Carly for bmw k-dcan & elm 327
INPA
Techstream MVCI lexus/toyota/scion
Launch X431 PRO
Trójmiasto ;)

Mój --- > lexus is 220d

kubabd
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 07/12/2012, 21:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Brzeg Dolny
Kontakt:

Post autor: kubabd » 13/07/2015, 18:26

piotrek1474 pisze:A nie dzieje Ci sie tam tylko na zimnym silniku? Pamiętaj ze jak silnik jest zimny to załaczników się ssanie i obroty są podwyższone. Co do świec wszystko zależy ile kilometrów na nich zrobiłeś. Średnio wymienia się je co 30 000km.
Tak na zimnym, raz na jakis czas jest w porządku czyli odpalę obroty wskoczą na wyższe ale po chwili spadaja regularnie na 700 ob/m, obecnie jak odpalam obroty wskakują na około 1400 spadają na 1000 i przez około 1 minute ząbkują.. Zrobilem na nich okolo 20 tys.

Awatar użytkownika
Reep
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 19/06/2015, 10:18
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Jawor
Kontakt:

Post autor: Reep » 18/07/2015, 16:55

Nic mi się nie dzieje na zimnym silniku , świece są po prostu beznadziejne i wróciłem już do tych , które miałem wcześniej. świece były nowe i zrobiłem na nich z 500 km i auto na tych świecach czy to na gazie czy benzynie sporo traci , nie ciągnęło na wyższych obrotach tak jak na tych Boschach , które mam obecnie i do tego mam nowe fajki a cewki jak nówki także odpuszczam temat. Pozdrawiam wszystkich:)


ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości