M52B25 (323i) Niedogrzany silnik - zapowietrzony układ - uszkodzony korek

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
SebeQ
Bywalec forum
Posty: 95
Rejestracja: 1 lis 14, 14:00
BMW: E46 318i & 323i
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
Lokalizacja: Radom

#21

Post autor: SebeQ »

Spoko, warto się orientować w temacie :wink:
Termostat układu chłodzenia CALORSTAT - Vernet
Kod części: TH6499.97J
Producent: CALORSTAT by Vernet

http://www.motocentrum.pl/termostat-ukladu-chlodzenia,bmw,3-e46,323-i-170km,16-3397-9091-100095-0-215-th649997j,pr

Wracając do problemu, to przyczyną okazał się zacięty termostat oraz prawdopodobne pękniecie głowicy, wskazuje na to test na CO2, jutro głowica idzie do sprawdzenia szczelności i płaszcza wodnego :D
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#22

Post autor: MARC »

Możesz go od razu w śmietnik walnąć.

Taniej jakości zamiennik który będzie Ci przekłamywał.

Dlatego czasem 10 czy 20% rabatu to tylko pic na wodę...
Skoro mechanik kupuje Ci części które dla niego są z "dobrym zyskiem" to odpuść temat, bo albo facet nie zna się na BMW i wkłada to samo co do innych marek (bo kiedyś włożył i nie było problemu), ale zwyczajnie "ciągnie $$$"

Zapytaj go co dokładnie będzie wymieniał przy ściąganiu głowicy to od razu powiem Ci z kim masz do czynienia...

Koniec końców, czasem warto samemu zaopatrywać się w części bo po pierwsze kupisz NAJLEPSZE wg. siebie, po drugie możesz zawsze dopytać nas bądź właściciela sklepu, a po trzecie wbrew pozorom bez rabatu możesz mieć niższą cenę niż Twój mechanik ;)
Awatar użytkownika
SebeQ
Bywalec forum
Posty: 95
Rejestracja: 1 lis 14, 14:00
BMW: E46 318i & 323i
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
Lokalizacja: Radom

#23

Post autor: SebeQ »

Możesz go od razu w śmietnik walnąć.

Taniej jakości zamiennik który będzie Ci przekłamywał.
Sprawdzę go przed montażem (woda+termometr) czy się nie zacina i otwiera za każdym razem, jakby co to oddaję. Czytałem właśnie o tych termostatach i najczęściej pojawiają się pozytywne opinie o firmach: Behr, Wahler, Vernet. Wahlera podobno kiedyś robili na metalowym korpusie a teraz jest gumowy?
Z resztą taki termostat to powinno się wymieniać co max 15 tys. km, bo widać jakie skutki może mieć zaniedbanie tego.
W ostateczności to wolałbym już OEM dla pewności, tylko nie wiem jaki producent robił na pierwszy montaż :wink:
Dlatego czasem 10 czy 20% rabatu to tylko pic na wodę...
Skoro mechanik kupuje Ci części które dla niego są z "dobrym zyskiem" to odpuść temat, bo albo facet nie zna się na BMW i wkłada to samo co do innych marek (bo kiedyś włożył i nie było problemu), ale zwyczajnie "ciągnie $$$"

Zapytaj go co dokładnie będzie wymieniał przy ściąganiu głowicy to od razu powiem Ci z kim masz do czynienia...
Jutro będę miał wynik szczelności głowicy i potem dostanę dokładny zakres prac i części z kosztorysem naprawy, wszystko do ustalenia.
Poza tym, to nie jest jakiś zwykły warsztat w garażu, tylko większy serwis i mam do nich zaufanie, bo robili mi już w pierwszej E46 min. uszczelkę głowicy z planowaniem itd., wymiany olejów (dyfer, skrzynia, silnik), wymianę wału z podporą, tuleje mostu itp. :supcio:

Mam nadzieję, że głowica nie była przegrzana i nadaje się do szlifu... Wstępnie rozmawiałem z kierownikiem serwisu i na dzisiaj wiem, że koszt samej robocizny (ok 11 roboczogodzin) to ok. 950 PLN + 650 komplet uszczelek do silnika, olej, płyny, filtry itp. już są, z termostatem zobaczę jak to wyjdzie, no i koszt szlifu głowicy szczelności itd. to ok. 200-300 (jeżeli cała). :wink:
Koniec końców, czasem warto samemu zaopatrywać się w części bo po pierwsze kupisz NAJLEPSZE wg. siebie, po drugie możesz zawsze dopytać nas bądź właściciela sklepu, a po trzecie wbrew pozorom bez rabatu możesz mieć niższą cenę niż Twój mechanik ;)
Jakby nie było dzięki za wsparcie w temacie, słuszne sugestie oraz cenne wskazówki :beer:
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#24

Post autor: MARC »

Behr oraz Wahler to pierwszy montaż, zależny od roku produkcji.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”