M52B25 (323i) Niedogrzany silnik - zapowietrzony układ - uszkodzony korek
- SebeQ
- Bywalec forum
- Posty: 95
- Rejestracja: 1 lis 14, 14:00
- BMW: E46 318i & 323i
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom
- Lokalizacja: Radom
Spoko, warto się orientować w temacie
Termostat układu chłodzenia CALORSTAT - Vernet
Kod części: TH6499.97J
Producent: CALORSTAT by Vernet
http://www.motocentrum.pl/termostat-ukladu-chlodzenia,bmw,3-e46,323-i-170km,16-3397-9091-100095-0-215-th649997j,pr
Wracając do problemu, to przyczyną okazał się zacięty termostat oraz prawdopodobne pękniecie głowicy, wskazuje na to test na CO2, jutro głowica idzie do sprawdzenia szczelności i płaszcza wodnego
Termostat układu chłodzenia CALORSTAT - Vernet
Kod części: TH6499.97J
Producent: CALORSTAT by Vernet
http://www.motocentrum.pl/termostat-ukladu-chlodzenia,bmw,3-e46,323-i-170km,16-3397-9091-100095-0-215-th649997j,pr
Wracając do problemu, to przyczyną okazał się zacięty termostat oraz prawdopodobne pękniecie głowicy, wskazuje na to test na CO2, jutro głowica idzie do sprawdzenia szczelności i płaszcza wodnego
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Możesz go od razu w śmietnik walnąć.
Taniej jakości zamiennik który będzie Ci przekłamywał.
Dlatego czasem 10 czy 20% rabatu to tylko pic na wodę...
Skoro mechanik kupuje Ci części które dla niego są z "dobrym zyskiem" to odpuść temat, bo albo facet nie zna się na BMW i wkłada to samo co do innych marek (bo kiedyś włożył i nie było problemu), ale zwyczajnie "ciągnie $$$"
Zapytaj go co dokładnie będzie wymieniał przy ściąganiu głowicy to od razu powiem Ci z kim masz do czynienia...
Koniec końców, czasem warto samemu zaopatrywać się w części bo po pierwsze kupisz NAJLEPSZE wg. siebie, po drugie możesz zawsze dopytać nas bądź właściciela sklepu, a po trzecie wbrew pozorom bez rabatu możesz mieć niższą cenę niż Twój mechanik
Taniej jakości zamiennik który będzie Ci przekłamywał.
Dlatego czasem 10 czy 20% rabatu to tylko pic na wodę...
Skoro mechanik kupuje Ci części które dla niego są z "dobrym zyskiem" to odpuść temat, bo albo facet nie zna się na BMW i wkłada to samo co do innych marek (bo kiedyś włożył i nie było problemu), ale zwyczajnie "ciągnie $$$"
Zapytaj go co dokładnie będzie wymieniał przy ściąganiu głowicy to od razu powiem Ci z kim masz do czynienia...
Koniec końców, czasem warto samemu zaopatrywać się w części bo po pierwsze kupisz NAJLEPSZE wg. siebie, po drugie możesz zawsze dopytać nas bądź właściciela sklepu, a po trzecie wbrew pozorom bez rabatu możesz mieć niższą cenę niż Twój mechanik
- SebeQ
- Bywalec forum
- Posty: 95
- Rejestracja: 1 lis 14, 14:00
- BMW: E46 318i & 323i
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom
- Lokalizacja: Radom
Sprawdzę go przed montażem (woda+termometr) czy się nie zacina i otwiera za każdym razem, jakby co to oddaję. Czytałem właśnie o tych termostatach i najczęściej pojawiają się pozytywne opinie o firmach: Behr, Wahler, Vernet. Wahlera podobno kiedyś robili na metalowym korpusie a teraz jest gumowy?Możesz go od razu w śmietnik walnąć.
Taniej jakości zamiennik który będzie Ci przekłamywał.
Z resztą taki termostat to powinno się wymieniać co max 15 tys. km, bo widać jakie skutki może mieć zaniedbanie tego.
W ostateczności to wolałbym już OEM dla pewności, tylko nie wiem jaki producent robił na pierwszy montaż
Jutro będę miał wynik szczelności głowicy i potem dostanę dokładny zakres prac i części z kosztorysem naprawy, wszystko do ustalenia.Dlatego czasem 10 czy 20% rabatu to tylko pic na wodę...
Skoro mechanik kupuje Ci części które dla niego są z "dobrym zyskiem" to odpuść temat, bo albo facet nie zna się na BMW i wkłada to samo co do innych marek (bo kiedyś włożył i nie było problemu), ale zwyczajnie "ciągnie $$$"
Zapytaj go co dokładnie będzie wymieniał przy ściąganiu głowicy to od razu powiem Ci z kim masz do czynienia...
Poza tym, to nie jest jakiś zwykły warsztat w garażu, tylko większy serwis i mam do nich zaufanie, bo robili mi już w pierwszej E46 min. uszczelkę głowicy z planowaniem itd., wymiany olejów (dyfer, skrzynia, silnik), wymianę wału z podporą, tuleje mostu itp.
Mam nadzieję, że głowica nie była przegrzana i nadaje się do szlifu... Wstępnie rozmawiałem z kierownikiem serwisu i na dzisiaj wiem, że koszt samej robocizny (ok 11 roboczogodzin) to ok. 950 PLN + 650 komplet uszczelek do silnika, olej, płyny, filtry itp. już są, z termostatem zobaczę jak to wyjdzie, no i koszt szlifu głowicy szczelności itd. to ok. 200-300 (jeżeli cała).
Jakby nie było dzięki za wsparcie w temacie, słuszne sugestie oraz cenne wskazówkiKoniec końców, czasem warto samemu zaopatrywać się w części bo po pierwsze kupisz NAJLEPSZE wg. siebie, po drugie możesz zawsze dopytać nas bądź właściciela sklepu, a po trzecie wbrew pozorom bez rabatu możesz mieć niższą cenę niż Twój mechanik
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1198 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Krzych93
-
- 0 Odpowiedzi
- 1081 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Neas
-
- 7 Odpowiedzi
- 2341 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 5 Odpowiedzi
- 2200 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawelgl
-
- 3 Odpowiedzi
- 3315 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kristof89pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 1629 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: nunckiewicz
-
- 8 Odpowiedzi
- 1143 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Karaś2116_
-
- 9 Odpowiedzi
- 2749 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bmwszyme46
-
- 0 Odpowiedzi
- 3035 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pakitko
-
- 22 Odpowiedzi
- 28818 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: turfel