M52 M54 Wymiana odmy, wymiana uszczelki pod podstawą filtra
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Wrzucam Wam zdjęcia z prac wykonanych przez weekend.
Wymiana uszczelki pod podstawą filtra oleju + wymiana kmp odmy w M54B30 to samo tyczy się wszystkich innych R6.
Tak czy inaczej jak widać odma to OE z 04r czyli po wyjściu z fabryki nikt tam nie zaglądał.
Wg. mnie odmę powinno się wymieniać co 3-4 lata, czyli inaczej mówiąc co 3-4 zmiany oleju.
Ściągamy plastiki.
3 Spinki, wyjmujemy kołki.
Odkręcamy puszkę na filtr powietrza, 2 śruby klucz 10, odpinamy przepływomierz 2 klipsy bo bokach.
Następnie na tapetę idzie wentylator.
Czujnik AUC czyli "smrodu" tak na marginesie to bardzo ciekawe co dla niego jest smrodem
Odpinamy wtyczkę od tego czujnika oraz od wentylatora.
Spinka przy obudowie wentylatora.
Śruba na chyba 30 albo 25 torx również od wentylatora.
Owe wtyczki od AUC oraz wentylatora.
Teraz mamy trochę więcej miejsca do pracy, ale nadal za mało...
Pasek napędowy, który to będziemy ściągać lada moment.
Widzimy napinacz, jest to mechaniczny (może też występować hydrauliczny - zależy od tego jak auto jest wyposażone) klucz 16 nasadka i ciągniemy, luzuje się nam pasek i opuszczamy go.
Tu już pasek sobie wisi...
Odkręcamy dwie śruby trzymające zbiorniczek wyrównawczy od wspomagania i odkładamy go na bok.
Teraz pora zabrać się za alternator. Napinacz który widzieliśmy wcześniej nie będzie nam przeszkadzał, alternator trzyma się na dwóch śrubach 17, ale zanim zaczniemy go odkręcać trzeba odpiąć od niego wtyczkę która jest za nim, oraz przewód + prądowy (ZANIM TO ZROBICIE KONIECZNIE ODŁĄCZCIE KLEMĘ MINUSOWĄ OD AKU)
Coraz więcej miejsca... o to walczyliśmy...
Luzujemy 3 śruby na klucz 13 od pompy wspomagania
Jedna od strony chłodnicy, druga od strony ścianki grodziowej, a trzecia jest przykręcona do podstawy filtra oleju od spodu.
Odpinamy wtyczki od podstawy filtra oleju. Jedna od boku druga od tyłu.
Musimy jeszcze odkręcić przewód doprowadzający olej do/od vanosa, znajduje się on za podstawą filtra oleju, jest to jedna śruba na klucz 17.
Następnym krokiem jest poluzowanie pokrywy filtra oleju po to aby łatwiej spłynął po odkręceniu podstawy.
6 śrub na klucz 13 czeka na odkręcenie. Co istotne one są różnej długości pamiętajcie która gdzie była, bo to jest bardzo istotne!
Widzimy już odkręconą podstawę i winowajcę zamieszania z poceniem się...
Widać jak wiele tego oleju ciekło a raczej sączyło się przez uszczelkę która już puściła lekko.
Wszystko musimy sobie ładnie wyczyścić i osuszyć, polecam zmywacz do hamulców i powietrze np z kompresora, ale bez kompresora też można
Jeżeli chodzi o wymianę podstawy albo uszczelki to by było na tyle... Można teraz wyczyścić ładnie odtłuścić zakładać nową uszczelkę z ASO za 16zł i skręcać całość w odwrotnej kolejności.
Zabezpieczmy sobie ten otwór jakąś szmatką albo papierem żeby przez przypadek nic tam nie zostawić
My idziemy dalej, chcemy się dobrać do odmy, to jest cel pracy...
Klucz nasadowy 8 albo płaski śrubokręt i luzujemy opaski na gumowym kolanku, wcześniej odpinamy króciec który jest tuż za przepływką i odkładamy go na bok. Ściągamy pierwszą gumę.
Potrzebujemy więcej miejsca, wyciągamy filtr przeciwpyłkowy, odkręcamy 4 śruby na torx chyba 30 i wyciągamy całą półkę, od razu ściągamy maskownicę która jest na silniku, odpinamy w tym celu dwie zaślepki i nasadką chyba 10 odkręcamy dwie nakrętki, ukazuje się nam taki oto widok...
Widzimy jeden z przewodów od odmy.
Drugi koniec tego przewodu.
Nadal mamy za mało miejsca, musimy zdjąć kawałek ścianki grodziowej która jest obok pompy, w tym celu przekręcamy dwa spinki i wyciągamy gródź.
Dodatkowo przewód od pompy hamulcowej też wyciągamy bo będzie nam tylko przeszkadzał cały czas...
O nim mowa była.
Czas na pracę ekstremalną. Ściągamy dolną gumę od dolotu, która jest przytwierdzona do przepustnicy oraz krokowca, luzujemy znów kluczem nr 8 albo płaskim śrubokrętem i wyjmujemy ją, nie to proste bo jest bardzo ciasno, poza tym guma u mnie nie było nigdy ruszana.
Guma wyszła, odpinamy przewody od DISY i krokowca
Oto widzimy kawałek przepustnicy za którą zaraz się bierzemy
Przykręcona jest czterema śrubami na klucz 10, nasadka w ręce i kręcimy
Odkręcamy teraz wiązkę elektryczną, aby zrobić jeszcze więcej miejsca. 3 śruby na klucz 10 z czego jedna jest przy przepustnicy.
Przepustnica odkręcona, mało widać, ale uwierzcie na słowo
Cała i sprawna na zewnątrz.
Stan oceniam na bdb. Po demontażu przyglądnijcie się dokładnie jak wygląda ta czerwona uszczelka, jeżeli jest uszkodzona to trzeba wymienić koniecznie.
W końcu bierzemy się za odmę, a dokładniej za przewody. Odpinamy przewód który leży na kolektorze ssący, pokazywałem go wcześniej.
Do tego zabiegu przydatne będą szczypce proste i łamane.
Widzimy odpięty przewód
Teraz musicie się mocować z odmą, było tam tak ciasno że nie dało się zrobić moim aparatem zdjęcia.
Cała odma jest przykręcona w dwóch miejscach śrubami torx chyab 30
Mamy wszystko (prawie) na zewnątrz, widać jaki był stan przewodów, przypominam że nikt tam przede mną nie zaglądał a auto ma 10lat
Brudne przewody i maź
Więcej mazi
Ja osobiście odkręciłem jeszcze rurkę z bagnetem aby na spokojnie wymienić ostatni przewód od odmy który to odpowiedzialny jest za powrót oleju do misy
Następnie rozciąłem odmę aby pokazać Wam jak ona wygląda od wewnątrz.
Jaki widać odma jest z 04r
Tu prace dobiegły do końca, nowa odma na miejscu jak i większość podzespołów
Skręcamy wszystko i po pierwszym odpalaniu nie przeraźcie się jak Wam kontrolka oleju od razu nie zgaśnie, to normalne ponieważ musi on dotrzeć do podstawy którą to odkręcaliśmy...
Miłej pracy i zabawy... Oczywiście róbcie wszystko na własną odpowiedzialność
Wymiana uszczelki pod podstawą filtra oleju + wymiana kmp odmy w M54B30 to samo tyczy się wszystkich innych R6.
Tak czy inaczej jak widać odma to OE z 04r czyli po wyjściu z fabryki nikt tam nie zaglądał.
Wg. mnie odmę powinno się wymieniać co 3-4 lata, czyli inaczej mówiąc co 3-4 zmiany oleju.
Ściągamy plastiki.
3 Spinki, wyjmujemy kołki.
Odkręcamy puszkę na filtr powietrza, 2 śruby klucz 10, odpinamy przepływomierz 2 klipsy bo bokach.
Następnie na tapetę idzie wentylator.
Czujnik AUC czyli "smrodu" tak na marginesie to bardzo ciekawe co dla niego jest smrodem
Odpinamy wtyczkę od tego czujnika oraz od wentylatora.
Spinka przy obudowie wentylatora.
Śruba na chyba 30 albo 25 torx również od wentylatora.
Owe wtyczki od AUC oraz wentylatora.
Teraz mamy trochę więcej miejsca do pracy, ale nadal za mało...
Pasek napędowy, który to będziemy ściągać lada moment.
Widzimy napinacz, jest to mechaniczny (może też występować hydrauliczny - zależy od tego jak auto jest wyposażone) klucz 16 nasadka i ciągniemy, luzuje się nam pasek i opuszczamy go.
Tu już pasek sobie wisi...
Odkręcamy dwie śruby trzymające zbiorniczek wyrównawczy od wspomagania i odkładamy go na bok.
Teraz pora zabrać się za alternator. Napinacz który widzieliśmy wcześniej nie będzie nam przeszkadzał, alternator trzyma się na dwóch śrubach 17, ale zanim zaczniemy go odkręcać trzeba odpiąć od niego wtyczkę która jest za nim, oraz przewód + prądowy (ZANIM TO ZROBICIE KONIECZNIE ODŁĄCZCIE KLEMĘ MINUSOWĄ OD AKU)
Coraz więcej miejsca... o to walczyliśmy...
Luzujemy 3 śruby na klucz 13 od pompy wspomagania
Jedna od strony chłodnicy, druga od strony ścianki grodziowej, a trzecia jest przykręcona do podstawy filtra oleju od spodu.
Odpinamy wtyczki od podstawy filtra oleju. Jedna od boku druga od tyłu.
Musimy jeszcze odkręcić przewód doprowadzający olej do/od vanosa, znajduje się on za podstawą filtra oleju, jest to jedna śruba na klucz 17.
Następnym krokiem jest poluzowanie pokrywy filtra oleju po to aby łatwiej spłynął po odkręceniu podstawy.
6 śrub na klucz 13 czeka na odkręcenie. Co istotne one są różnej długości pamiętajcie która gdzie była, bo to jest bardzo istotne!
Widzimy już odkręconą podstawę i winowajcę zamieszania z poceniem się...
Widać jak wiele tego oleju ciekło a raczej sączyło się przez uszczelkę która już puściła lekko.
Wszystko musimy sobie ładnie wyczyścić i osuszyć, polecam zmywacz do hamulców i powietrze np z kompresora, ale bez kompresora też można
Jeżeli chodzi o wymianę podstawy albo uszczelki to by było na tyle... Można teraz wyczyścić ładnie odtłuścić zakładać nową uszczelkę z ASO za 16zł i skręcać całość w odwrotnej kolejności.
Zabezpieczmy sobie ten otwór jakąś szmatką albo papierem żeby przez przypadek nic tam nie zostawić
My idziemy dalej, chcemy się dobrać do odmy, to jest cel pracy...
Klucz nasadowy 8 albo płaski śrubokręt i luzujemy opaski na gumowym kolanku, wcześniej odpinamy króciec który jest tuż za przepływką i odkładamy go na bok. Ściągamy pierwszą gumę.
Potrzebujemy więcej miejsca, wyciągamy filtr przeciwpyłkowy, odkręcamy 4 śruby na torx chyba 30 i wyciągamy całą półkę, od razu ściągamy maskownicę która jest na silniku, odpinamy w tym celu dwie zaślepki i nasadką chyba 10 odkręcamy dwie nakrętki, ukazuje się nam taki oto widok...
Widzimy jeden z przewodów od odmy.
Drugi koniec tego przewodu.
Nadal mamy za mało miejsca, musimy zdjąć kawałek ścianki grodziowej która jest obok pompy, w tym celu przekręcamy dwa spinki i wyciągamy gródź.
Dodatkowo przewód od pompy hamulcowej też wyciągamy bo będzie nam tylko przeszkadzał cały czas...
O nim mowa była.
Czas na pracę ekstremalną. Ściągamy dolną gumę od dolotu, która jest przytwierdzona do przepustnicy oraz krokowca, luzujemy znów kluczem nr 8 albo płaskim śrubokrętem i wyjmujemy ją, nie to proste bo jest bardzo ciasno, poza tym guma u mnie nie było nigdy ruszana.
Guma wyszła, odpinamy przewody od DISY i krokowca
Oto widzimy kawałek przepustnicy za którą zaraz się bierzemy
Przykręcona jest czterema śrubami na klucz 10, nasadka w ręce i kręcimy
Odkręcamy teraz wiązkę elektryczną, aby zrobić jeszcze więcej miejsca. 3 śruby na klucz 10 z czego jedna jest przy przepustnicy.
Przepustnica odkręcona, mało widać, ale uwierzcie na słowo
Cała i sprawna na zewnątrz.
Stan oceniam na bdb. Po demontażu przyglądnijcie się dokładnie jak wygląda ta czerwona uszczelka, jeżeli jest uszkodzona to trzeba wymienić koniecznie.
W końcu bierzemy się za odmę, a dokładniej za przewody. Odpinamy przewód który leży na kolektorze ssący, pokazywałem go wcześniej.
Do tego zabiegu przydatne będą szczypce proste i łamane.
Widzimy odpięty przewód
Teraz musicie się mocować z odmą, było tam tak ciasno że nie dało się zrobić moim aparatem zdjęcia.
Cała odma jest przykręcona w dwóch miejscach śrubami torx chyab 30
Mamy wszystko (prawie) na zewnątrz, widać jaki był stan przewodów, przypominam że nikt tam przede mną nie zaglądał a auto ma 10lat
Brudne przewody i maź
Więcej mazi
Ja osobiście odkręciłem jeszcze rurkę z bagnetem aby na spokojnie wymienić ostatni przewód od odmy który to odpowiedzialny jest za powrót oleju do misy
Następnie rozciąłem odmę aby pokazać Wam jak ona wygląda od wewnątrz.
Jaki widać odma jest z 04r
Tu prace dobiegły do końca, nowa odma na miejscu jak i większość podzespołów
Skręcamy wszystko i po pierwszym odpalaniu nie przeraźcie się jak Wam kontrolka oleju od razu nie zgaśnie, to normalne ponieważ musi on dotrzeć do podstawy którą to odkręcaliśmy...
Miłej pracy i zabawy... Oczywiście róbcie wszystko na własną odpowiedzialność
-
- Bywalec forum
- Posty: 435
- Rejestracja: 20 cze 11, 23:36
- BMW: E46 330D
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: NSZ
Moja też jest po wymianie odmy obyło się bez wyciagania wentylatora.. bo mam na viskozie i za bardzo nie wiedzialem jak go wyjąć super fotorelacja masz racje miejsca jest tam masakrycznie mało.. najgorzej chyba jest spiąć weże do odmy szczególnie ten zagięty ktory idzie do listwy :Du mnie po wymianie auto w ogole inaczej chodzi... ja także wyjąłem bagnet zeby go dobrze wyczyscic
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
MARC czy wykończona odma może powodować słaby dół podczas jazdy ? Mam taki dziwny dźwięk jak w tym filmiku :
https://www.youtube.com/watch?v=Nbp5GkGAwLw&feature=youtu.be&t=85
Do tego leje mi się jakiś olej na dole i podejrzewam że któryś przewód odmy bądź sama odma puściła. Jaki jest mniej więcej czas operacyjny wymiany samej odmy ? W ogóle chodzi mi po głowie pewien pomysł , ale to muszę się skonsultować z technologami od dodatków do olejów.
Nie zmieniałem jeszcze odmy także chcę przed zimą to zrobić bo ( proszę poprawić jeśli to nie prawda ) ponoć jak zamarznie odma to emulsja wody z olejem idą w wydech i jakieś problemy są.
https://www.youtube.com/watch?v=Nbp5GkGAwLw&feature=youtu.be&t=85
Do tego leje mi się jakiś olej na dole i podejrzewam że któryś przewód odmy bądź sama odma puściła. Jaki jest mniej więcej czas operacyjny wymiany samej odmy ? W ogóle chodzi mi po głowie pewien pomysł , ale to muszę się skonsultować z technologami od dodatków do olejów.
Nie zmieniałem jeszcze odmy także chcę przed zimą to zrobić bo ( proszę poprawić jeśli to nie prawda ) ponoć jak zamarznie odma to emulsja wody z olejem idą w wydech i jakieś problemy są.
Mój --- > lexus is 220d
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 47 Odpowiedzi
- 31454 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 725 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rradek01
-
- 4 Odpowiedzi
- 2739 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 36 Odpowiedzi
- 11487 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuboleoss
-
- 6 Odpowiedzi
- 2678 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 4 Odpowiedzi
- 1815 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuboleoss
-
- 18 Odpowiedzi
- 6505 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariuszlol23
-
- 3 Odpowiedzi
- 3692 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adaśko
-
- 4 Odpowiedzi
- 2369 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 3 Odpowiedzi
- 13813 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz