M52 M54 Wymiana odmy, wymiana uszczelki pod podstawą filtra

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#11

Post autor: MARC »

Co do odmy to wymienisz ją na spokojnie w 1 dzień.
Warto kupić od razu przewody, bo tak jak piszesz, nie wiadomo czy któryś nie jest pęknięty bądź dziurawy, poza tym jeżeli okaże się że są zabite mazią to wypadałoby wymienić, na pewno ten idący do misy olejowej a dokładniej łączący z "bagnetem" jest z gumy i ona pod wpływem oleju po prostu rozpuszcza się.
Jeżeli będziesz postępował delikatnie to może uda Ci się wyjąć odmę bez uszkadzania inny przewodów, ale pewności nie ma 100% NIGDY.

Co do dźwięku to jest możliwe iż winowajcą jest odma, a dise sprawdzałeś ?

Odma jest ważnym elementem osprzętu o którym bardzo często się zapomina. Jeżeli tego nigdy nie robiłeś to warto się tym zająć.
Co do "efektu" o który pytasz to ja nic nie słyszałem...
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#12

Post autor: Miłosz »

Dziękuję za odpowiedź , właśnie przymierzam się do wymiany odmy ze wszystkimi wężykami. Guma, plastyk w wysokich temperaturach dostają nieźle po pupie, do tego twardnieją i robią się kruche , także wymiana samej odmy wg mnie mija się z celem... Dam znać jak poskładam to u siebie ;)
Mój --- > lexus is 220d
wojteklu
Posty: 6
Rejestracja: 25 paź 15, 10:32
BMW: e46 323
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom

#13

Post autor: wojteklu »

Cześć,
Zrobiłem krok po kroku jak kolega napisał.
Tylko teraz mam problem z silnikiem, nie wiem czy coś źle gdzieś włożyłem w odmie, czy co... ale przewodów chyba nie da się pomylić.

Otóż zasysa mi przewód nr. 7 (powrotny) spłaszcza go i nie ma przepływu. Dodatkowo silnik nierówno pracuje... po 20-30 s. od odpalenia słychać jakiś jakby metaliczny stukot, który się powtarza co 3-5 s.

CO może być przyczyną?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#14

Post autor: MARC »

Musiałeś coś źle złożyć, innego wytłumaczenia nie ma. Skoro wcześniej wszystko działało poprawnie a teraz "kuleje"...

Poza tym skąd wiesz że nr 7 spłaszcza Ci skoro on jest w "piankowej" otulinie ?? Przewody i odmę kupiłeś oryginalną ??
wojteklu
Posty: 6
Rejestracja: 25 paź 15, 10:32
BMW: e46 323
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom

#15

Post autor: wojteklu »

Też dochodzę do tego samego wniosku, że mogłem coś źle podłączyć, tyle że co? Wywaliłem odme, podłączyłem wszystkie przewody tak jak były, skręciłem wszystko po kolei tak jak odkrecałem.
Części z ASO włącznie z przewodami.
Co do powrotu, to chyba ktoś założył Rurke im. Janusz. Bo jest giętka i na opaski zaciskowe, nowy przewód nr. 7 nie chciał jakoś podejść, dlatego zostawiłem to tak jak było bo działało.


Na początku chciałem zdjąć kolektor, żeby dostać się do odmy, obluzowałem go ale trzymało go coś jakby od spodu - może tutaj coś ?

Wyciągając bagnet tak jakby ten waż powrotu mniej się zasysał, bagnet wciąga z powrotem ciśnienie - nie wiem jak było wcześniej. Odpięcie innych przedowód nic nie daje.

Zaraz wrzucę filmik na YT, co do metalicznego dzwięku to w zasadzie chyba nie jest jednak metaliczny tylko jakby coś strzelało przez powietrze...

https://youtu.be/uz2OFPrrVUk

edit.
rurka powrotu o której mówiłem widać w 5,6 sekundzie na środku.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#16

Post autor: MARC »

Kolego czeka Cię ta sama robota jeszcze raz niestety...
Musisz przejść krok po kroku i szukać przyczyny, sam robiłeś więc może podczas odkręcania coś sobie przypomnisz...

Wiadomo że najlepiej do tej pracy jest zdjąć kol dolotowy cały, ale jest ciut więcej pracy.
Ten DIY stworzyłem po to aby udowodnić iż da się wymienić odmę bez zdejmowania dolotu, przyznam że jest ciasno i trudno z dostępem, ale jak widać jest to wykonalne.
wojteklu
Posty: 6
Rejestracja: 25 paź 15, 10:32
BMW: e46 323
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom

#17

Post autor: wojteklu »

Niestety, robota do łatwych nie należy.
Więc zabiore się ponownie za naprawienie auta.


Myślisz, że to strzelanie jest spowodowane "zasysaniem"? Bo ja mam mieszane uczucia czy jest to metaliczny dzwięk czy inny.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#18

Post autor: MARC »

W gumowej rurce tej przy której jest przepływka nie masz króćca F zamontowanego, dlaczego ??
Tam na pewno łapie Ci lewe powietrze.

Poza tym słychać ciśnienie powietrza jakby uciekało. Dobrze przykręciłeś opaski na przepustnicy oraz czy dobrze docisnąłeś nowe przewody przy odmie i na drugich końcach, wszystkie Ci "kliknęły" ???
wojteklu
Posty: 6
Rejestracja: 25 paź 15, 10:32
BMW: e46 323
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom

#19

Post autor: wojteklu »

Odpinałem i podpisnałem, czy z tym króccem czy bez tego nadal to samo.

Co do opasek, jestem w stanie powiedzieć że są solidnie przykręcone. Nowe przewody odmy podłączone na 99% dobrze i są na swoich miejscach, największy problem miałem z przewodem górnym odmy, bo trzeba go przekręcić zeby zaskoczył, następnie wpinałem wszystkie po kolei i próbowałem ściągnać siłą - sztywno siedziały.


edit.

INPA coś będzie mogła wykazać?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#20

Post autor: MARC »

A czy bezpośrednio do odmy podpinałeś jakiś wężyk coś w stylu i średnicy jak ten przy "F" konektorze ?
Pytam bo w odmie jest króciec do którego można podpiąć o ile ma się taki przewód, natomiast jeżeli w danym modelu/przypadku nie ma go to trzeba go zaślepić.
Jak Ty zrobiłeś ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”