M47 136KM - Przekaźnik podgrzewania świec
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 paź 17, 21:30
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Kielce
Witam. Mam taki problem że auto ciężko zapala w niskich temperaturach. Sprawdziłem rezystancje świec żarowych i jedna jest spalona. Ale co się okazało, przekaźnik w ogóle nie puszcza napięcia 12V na świece. W czerwonym kablu który do niego dochodzi jest 12V,ale na wyjściu 2,3,8,9 w ogóle nie pojawia się napięcie. Otworzyłem obudowę tegoż przekaźnika i elektro-cewka nie zwiera się, nie chciałem tego robić ręcznie aby nie spalić bezpiecznika bo nie mam pojęcia gdzie on jest. Ten przekaźnik nosi symbol Siemens 72RB511, nigdzie nie mogę znaleźć nowego. Proszę o pomoc czy coś przeoczyłem, napięcie mierzyłem między masą akumulatora a wtyczką od góry (wcisnąłem się końcówką miernika między plastikiem a wyjściem przewodu).
INPA pokazuje mi 2 błędy :
Gluehanlage (podgrzewanie świec) oraz nadelbewegungsfuehler (wtrysk sterujący jest padnięty?)
W tym silniku inpa nie pokazuje wskazań wtryskiwaczy oraz ich korekty, pozostaje tylko metoda przelewowa ?
INPA pokazuje mi 2 błędy :
Gluehanlage (podgrzewanie świec) oraz nadelbewegungsfuehler (wtrysk sterujący jest padnięty?)
W tym silniku inpa nie pokazuje wskazań wtryskiwaczy oraz ich korekty, pozostaje tylko metoda przelewowa ?
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
jako ze to partner forum pozwole sobie na link
https://www.czescidobmw.pl/partscatalogue/12212246919-oryginal-bmw,11-12212246919-FOEBMW-0-0-12212246919.aspx
swiece sa 5V a nie 12V
https://www.czescidobmw.pl/partscatalogue/12212246919-oryginal-bmw,11-12212246919-FOEBMW-0-0-12212246919.aspx
swiece sa 5V a nie 12V
- devtox
- Bywalec forum
- Posty: 141
- Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
- BMW: 320d n47
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Kutno
I ti jest jedna zasadnicza sprawa... Chodzi o regulator czy przekaznik? Albo inaczej- stary czy nowy typ? Bo jesli chodzi o stary typ( zamontowany w skrzynce pod maska) to mialem podobny problem. Omoglo przeczyszczenie stykow na elektromagnesie... Podlaczony teraz smiga jak nowy... I przy takim przekazniku swiece ida na 11v. Stara mechaniczna szkola... A nie zadne elektroniczne gowna (regulatory) w poliftach....
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10310
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
W m47 (taki ma kolega) świece są na 12V (dokładnie 11V) a 5V są w m47n.rafał18 pisze:jako ze to partner forum pozwole sobie na link
https://www.czescidobmw.pl/partscatalogue/12212246919-oryginal-bmw,11-12212246919-FOEBMW-0-0-12212246919.aspx
swiece sa 5V a nie 12V
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- devtox
- Bywalec forum
- Posty: 141
- Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
- BMW: 320d n47
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Kutno
Mam takie male pytanie odnosnie podjetego tematu. Czy gdyby zalozyc swiece 5v zamiast 11v do M47 to popala sie czy beda jakos dzialac? Na zdrowy rozum powinny sie poupalac ale obilo mi sie o uszy ze ktos tak zalozyl i dzialalo. ( nie wiem ile w tym prawdy)?maniek21112 pisze:W m47 (taki ma kolega) świece są na 12V (dokładnie 11V) a 5V są w m47n.rafał18 pisze:jako ze to partner forum pozwole sobie na link
https://www.czescidobmw.pl/partscatalogue/12212246919-oryginal-bmw,11-12212246919-FOEBMW-0-0-12212246919.aspx
swiece sa 5V a nie 12V
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
maniek21112 pisze:W m47 (taki ma kolega) świece są na 12V (dokładnie 11V) a 5V są w m47n.rafał18 pisze:jako ze to partner forum pozwole sobie na link
https://www.czescidobmw.pl/partscatalogue/12212246919-oryginal-bmw,11-12212246919-FOEBMW-0-0-12212246919.aspx
swiece sa 5V a nie 12V
Sorry za wprowadzenie w błąd. 11V
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 paź 17, 21:30
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Kielce
M47 136KM z czerwca 2001 nie ma sterownika tylko przekaźnik do podgrzewania świec żarowych. Wstawiam zdjęcia które pięknie go pokazują.
Sprawdziłem przejścia między elektro-magnesem a bolcami od wtyczki, po wciśnięciu elektro-magnesu ręcznie jest przejście czyli ścieżki sprawne.
Dwa rezystory wykazały wady , jeden na dole płytki SMD102 pokazał 680ohm, następny SMD089 pokazał 68ohm. Korci mnie zewrzeć obwód ręcznie i sprawdzić czy auto odpali normalnie jakby świece były rozgrzane. Ciekawi mnie też, skąd ten przekaźnik otrzymuje sygnał, na który PIN i o jakiej wartości napięcia lub masy, byłbym wstanie sprawdzić co padło. Myślę że spalona świeca żarowa nie przeszkadza mu w pracy, chyba i tak skończy się na zakupie innej sztuki na podmianke.
Sprawdziłem przejścia między elektro-magnesem a bolcami od wtyczki, po wciśnięciu elektro-magnesu ręcznie jest przejście czyli ścieżki sprawne.
Dwa rezystory wykazały wady , jeden na dole płytki SMD102 pokazał 680ohm, następny SMD089 pokazał 68ohm. Korci mnie zewrzeć obwód ręcznie i sprawdzić czy auto odpali normalnie jakby świece były rozgrzane. Ciekawi mnie też, skąd ten przekaźnik otrzymuje sygnał, na który PIN i o jakiej wartości napięcia lub masy, byłbym wstanie sprawdzić co padło. Myślę że spalona świeca żarowa nie przeszkadza mu w pracy, chyba i tak skończy się na zakupie innej sztuki na podmianke.
- devtox
- Bywalec forum
- Posty: 141
- Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
- BMW: 320d n47
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Kutno
Zrob tak jak ja. Podlacz go bez obudowy... Zobacz czy po przekreceniu kluczyka dziala elektromagnes... I multimetrem wtedy sprawdz czy miedzy wyjsciem na swiece a masa plynie prad. Wszystkie swiece sa polaczone pod jeden obieg wiec niezaleznie czy jakas jest spalona czy nie prad i tak poplynie.... Mozesz tez obserwowac jaki czas elektromagnes zamyka obieg i grzeje swiece. I czy po odpaleniu samochodu czy grzeje je nadal i jak dlugo. To takie organoleptyczne badanie zasad dzialania....StormHTX pisze:M47 136KM z czerwca 2001 nie ma sterownika tylko przekaźnik do podgrzewania świec żarowych. Wstawiam zdjęcia które pięknie go pokazują.
Sprawdziłem przejścia między elektro-magnesem a bolcami od wtyczki, po wciśnięciu elektro-magnesu ręcznie jest przejście czyli ścieżki sprawne.
Dwa rezystory wykazały wady , jeden na dole płytki SMD102 pokazał 680ohm, następny SMD089 pokazał 68ohm. Korci mnie zewrzeć obwód ręcznie i sprawdzić czy auto odpali normalnie jakby świece były rozgrzane. Ciekawi mnie też, skąd ten przekaźnik otrzymuje sygnał, na który PIN i o jakiej wartości napięcia lub masy, byłbym wstanie sprawdzić co padło. Myślę że spalona świeca żarowa nie przeszkadza mu w pracy, chyba i tak skończy się na zakupie innej sztuki na podmianke.
Jesli po przekreceniu kluczyka nie zadziala elektromagnes to prawdopodobnie cewka w elektomagnesie padla i trzeba zakupic podmianke....
I jeszcze jedna mala uwaga.... Nie mozesz stwierdzic ze jakies elementy elektroniczne po pomiarze maja wady gdy nie wylutowales elementu z ukladu. Miej na uwadze ze mierzac opornosc rezystora masz jeszcze inne polaczenia, sciezki i elementy w ukladzie ktore zakloca prawidlowy odczyt. Nawet jesli mierzysz przykladajac probowki bezposrednio do elementu. Sciezki prowadza przeciez jeszcze w druga strone... A tam siedzi np. Drugi rezystor, tranzystor itp. I na cyferblacie pokazuje Ci jedynie jakas tam wypadowa pomiaru.
Pozdrawiam goraco i czekam na zobrazowane wyniki sledztwa....
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
- devtox
- Bywalec forum
- Posty: 141
- Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
- BMW: 320d n47
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Kutno
Sorry za post pod postem ale plusem tego starszego przekaznika jest to ze w razie NAGLEJ I NIEZBEDNEJ potrzeby podgrzania swiec zeby odpalic go w zimie przy duzych minusach po prostu otwieramy go i recznie podajac mu prad z akumulatora ( wystarczy palcem docisnac styki przekaznika bo + jest tam podlaczony na stale) odpalamy samochod jak gdyby nigdy nic.
Zalatuje troche starym powiedzeniem " nie gniotsa, nie lamiotsa" ale trzeba czasami byc przygotowanym na kazda okolicznosc.....
He he.....
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Zalatuje troche starym powiedzeniem " nie gniotsa, nie lamiotsa" ale trzeba czasami byc przygotowanym na kazda okolicznosc.....
He he.....
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 11 Odpowiedzi
- 2358 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 1 Odpowiedzi
- 3035 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Młody90
-
- 0 Odpowiedzi
- 960 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Damii92r
-
- 1 Odpowiedzi
- 628 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 648 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Przemqtm
-
- 9 Odpowiedzi
- 2936 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 0 Odpowiedzi
- 1925 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Seba97e46
-
- 0 Odpowiedzi
- 1680 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pierozek4
-
- 8 Odpowiedzi
- 2313 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Niedostepny363
-
- 4 Odpowiedzi
- 2543 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg