M43Tub19 sprawdzenie przepływomierza INPA

ODPOWIEDZ
LeszekLK

M43Tub19 sprawdzenie przepływomierza INPA

Post autor: LeszekLK » 07/08/2018, 23:07

Witam

Miałem i mam problemy z błędami 171 i 141.
Po wymianie przepływomierza, sondy lambdy, odmy i zaworu disa na jakiś czas był spokój.
Ale błąd 171 nadal się pojawiał i auto dość dużo pali 10-12 L w mieście PB według komputera, jeżdżę narazie tylko na PB a błąd dalej wyskakuje.


Tak to wygląda w INPIE:

https://www.youtube.com/watch?v=8FK0CI5cxko&feature=youtu.be

Czy coś wygląda niepokojąco czy wszystko jest jak najbardziej w porządku?

Druga sprawa, kupiłem przepływomierz BOSCHA taki sam jak u mnie tylko że ponoć leżak magazynowy. Wyglądał, że jest niemontowany.
Jak go podłączyłem to auto bardzo źle pracowało, przygasało a przy próbie dodania gazu dławiło się.
Lepiej już chodził na odpiętym przepływomierzu, nie mówiąc już o innych przepływomierzach.
Czyściłem go alkoholem izopropanowym, odłączałem aku i robiłem adaptację i bez zmian.

Czy to oznacza, że przepływomierz jest na 100% uszkodzony? Czy może jakiś inny element może zawodzić i dawać taki efekt? Bo pokazuje błąd sondy lambdy 141. Tylko że na innych przepływomierzach chodzi normalnie.
Proszę o odpowiedź bo mam 14 dni na zwrot przepływomierza a chce być pewien, że jest niesprawny.


Awatar użytkownika
D3jw
Bywalec forum
Posty: 427
Rejestracja: 17/02/2017, 20:36
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: D3jw » 08/08/2018, 0:12

LeszekLK pisze:
07/08/2018, 23:07
i auto dość dużo pali 10-12 L w mieście PB
dużo pali, czego? benzyny? :lol: to jest normalne spalanie w mieście dla tego silnika, widełki idealne - wartości powinny oscylować w takim przedziale jak napisałeś w zależności od stylu jazdy, długości odcinków, korków, częstotliwości odpalania/gaszenia auta :lol:

Znajdź kogoś, kto ma sprawny przepływomierz i zamień się z nim żeby go wykluczyć, albo potwierdzić że Twój jest uszkodzony. Leżak magazynowy to chyba jakiś chwyt marketingowy sprzedawcy :D Błąd sondy może być jak najbardziej spowodowany uszkodzonym przepływomierzem.

Jeśli na Lpg wychodzi Ci mniejsze spalanie to proponuję udać się do gaziarza i wystroić instalacje bo podejrzewam, że tam też nie za ciekawie to wygląda.

isolato
Bywalec forum
Posty: 1060
Rejestracja: 11/07/2013, 21:15
BMW: E46 318Ci M43TUB19
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: DKL
Kontakt:

Post autor: isolato » 08/08/2018, 8:47

LeszekLK pisze:
07/08/2018, 23:07
Tak to wygląda w INPIE:
https://www.youtube.com/watch?v=8FK0CI5cxko&feature=youtu.be

Czy coś wygląda niepokojąco czy wszystko jest jak najbardziej w porządku?
Silnik rozgrzany na filmiku do temp. roboczej a sonda regulacyjna (before KAT) prawie nie żyje (analog values 3, 1:40 na filmiku). Tę sondę wymieniałeś? Jeśli tak, to co włożyłeś? Tylko bosch, bo na innych wynalazkach nie ma prawa działać. Sonda musi pracować 0,2 - 0,8 V dość żwawo, a u Ciebie prawie stoi.
Obrazek

LeszekLK

Post autor: LeszekLK » 08/08/2018, 13:58

Wymieniałem właśnie tą regulacyjną i to na nowego boscha, mam jeszcze jakieś inne sondy to chyba je przetestuje.

Wysłane z mojego Moto G (5) przy użyciu Tapatalka


LeszekLK

Post autor: LeszekLK » 08/08/2018, 14:03

A co do spalania nieraz udawało się osiągnąć wg komputera 7,5l w mieście, tylko że późnym wieczorem przy małym ruchu i eko drivingu.

Wysłane z mojego Moto G (5) przy użyciu Tapatalka



isolato
Bywalec forum
Posty: 1060
Rejestracja: 11/07/2013, 21:15
BMW: E46 318Ci M43TUB19
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: DKL
Kontakt:

Post autor: isolato » 08/08/2018, 14:10

LeszekLK pisze:
08/08/2018, 13:58
Wymieniałem właśnie tą regulacyjną i to na nowego boscha, mam jeszcze jakieś inne sondy to chyba je przetestuje.
Ta druga to monitorująca i raczej nie ma wpływu na wysokość spalania.
LeszekLK pisze:
08/08/2018, 14:03
A co do spalania nieraz udawało się osiągnąć wg komputera 7,5l w mieście, tylko że późnym wieczorem przy małym ruchu i eko drivingu.
10-12 l w mieście to zdecydowanie za dużo. Mam ten sam silnik od kilku lat i 10l to taki naprawdę górny pułap u mnie. Oczywiście przy normalnej jeździe. Trasa 7-8 więc na pewno coś jest nie tak.
Obrazek

Awatar użytkownika
D3jw
Bywalec forum
Posty: 427
Rejestracja: 17/02/2017, 20:36
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: D3jw » 08/08/2018, 15:10

LeszekLK pisze:
08/08/2018, 14:03
10-12 l w mieście to zdecydowanie za dużo. Mam ten sam silnik od kilku lat i 10l to taki naprawdę górny pułap u mnie. Oczywiście przy normalnej jeździe. Trasa 7-8 więc na pewno coś jest nie tak.
nie wiem jaki styl posiadania ma autor, jaki masz ty - może jeździcie jednostajną prędkością po mieście bez świateł, ale 7.5l w mieście jest praktycznie nie do osiągnięcia - no chyba, że zamiast naciskać pedał gazu to go muskał i się bawił hamowaniem biegami zamiast hamulcem. Zakładając, że w mieście ma takie spalanie, to w trasie miałby 4-5l, wtedy M43 by zabijało sens zakupu diesli :V

70% trasa, 30% miasto - 7.8l/100km według komputera, po dystrybutorze 8.2l/100km

80% miasto, 30% trasa (o ile tak można nazwać pojedyńcze odcinki obwodnicą) - 9.5l/100km

Nie wiem co rozumiecie pod pojęciem miasto, ale ja mieszkając w małej miejscowości gdzie obwodnice są dwie, dwupasmówek nie ma za to są co kilkaset metrów przejścia dla pieszych, światła i kilka rond nigdy nie wykręciłem spalania poniżej 9l - zdarzało się, że jak auto służyło do jazdy 100% po mieście przy normalnej jeździe to dokręcałem spalanie rzędu 10.5-11l.

isolato
Bywalec forum
Posty: 1060
Rejestracja: 11/07/2013, 21:15
BMW: E46 318Ci M43TUB19
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: DKL
Kontakt:

Post autor: isolato » 08/08/2018, 15:21

Wrocław i okolice. Nie ma się co przepychać, jak zwykle przy spalaniu, bo jeden dzień będzie taki, że w korkach wykręcisz te 12l na spokojnie, a na drugi dzień uda się przejechać luźno i zrobisz 9l. Średnia w każdym razie wychodzi koło 10l w mieście i dla mnie wszystko wyraźnie ponad to jest znakiem, że jednak należałoby się pochylić nad silnikiem. Rzeczywiście dużo więcej jeżdżę w trasie, ale jednak w mieście nigdy sporo nad 10 nie wskoczyłem (licznikowo, dystrybutorem zmierzyłem raz trasę).
Zresztą, wystarczy spojrzeć na pracę cylindrów u kolegi (rough na filmiku). 1 i 4 cylinder nie pracuje dobrze, bo przekracza wartości i odstaje wyraźnie od 2 i 3. Być może jeszcze gdzieś łapie lewe powietrze? Trzeba sprawić :)
Obrazek

LeszekLK

Post autor: LeszekLK » 09/08/2018, 20:05

Lewego powietrza raczej nie ma bo sprawdzałem, niepokoi mnie tylko ta wolna sonda lambda. Koleś co sprzedawał przepływomierz pisał, że może mi wymienić na inny. Nie wiem czy to nie wina sondy że tak dziwnie pracował ten nowy przepływomierz. Odłączę sondę i zobaczę jak będzie a potem drugą sondę jeszcze podłącze.

qwert1221
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 14/03/2017, 11:45
BMW: 318i 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
Kontakt:

Post autor: qwert1221 » 13/09/2018, 8:33

i jak tam temat? Zrobiłeś coś?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość