M43TU B19 - przerywanie, nie da się odpalić, dziwne dźwięki po prawej stronie

tuareg
Posty: 2
Rejestracja: 27 kwie 18, 22:51
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: tuareg »

Witam,

posiadam BMW E46 2000 r. z M43TU B19 118 KM. Od początku użytkowania pojazdu były pewne problemy, ale ostatnio nasiliły się one do tego stopnia, że spowodowały niemożność dalszej jazdy.

Podczas jazdy silnik zaczyna nagle wariować (obrotomierz skacze jak szalony w zakresie jakichś 3000 RPM), bardzo mocno szarpać, reakcja na pedał gazu jest bardzo chaotyczna, a temu wszystkiemu towarzyszą dziwne dźwięki (jakby "cyk", trochę podobne do dźwięku zwarcia elektrycznego) z prawej przedniej strony samochodu (dźwięki pojawiają się gdy silnik zaczyna szarpać i wariować). Po odstawieniu do mechanika powiedział że to jakaś nieszczelność i nie wziąl pieniędzy - samochód przejechał 300 KM i ponownie stanął z identycznym problemem.

Od pojawienia się pierwszych oznak w czasie jazdy do kompletnego zatrzymania silnika bez możliwości dalszego odpalenia może minąć dosłownie parę sekund. Gdy odczeka się pewien czas (30 minut, 1 dzień), auto odpali normalnie i jakby nigdy nic będzie jechało przez ok. 30 kilometrów, po czym cała zabawa zaczyna się od początku.

Odłączenie przepływomierza nie wpływa na problem.

Można doświadczyć tego samego problemu w mniejszej skali dając np. na trójkę przy 20 km/h i wciskając do końca pedał gazu. Auto zacznie powoli przyśpieszać i tak samo skakać i szarpać, ale nie tak mocno.

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Jaka może być przyczyna?

Pozdrawiam serdecznie.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Błędy jakie są?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
tuareg
Posty: 2
Rejestracja: 27 kwie 18, 22:51
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: tuareg »

Właśnie nie wywala żadnych błędów.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#4

Post autor: WKRENTEK77 »

A czym diagnozowałeś ? Czymś uniwersalnym czy typowym pod BMW?
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#5

Post autor: hackunek »

Cewka? Czujnik polozenia walka rozrzadu tam bym szukal
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

ja bym zajrzal tez do puszki komputera
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
marjusz
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 6 wrz 16, 10:01
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Chrzanów

#7

Post autor: marjusz »

na pierwszy rzut bym czujnik spalania stukowego na bloku(przykrecony sruba idaca przez srodek), na prawej stronie bloku stojac przed maską. mialem cos podobnego kiedy mialem m43
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”