M43B19 falujące obroty

Rasiu
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 6 sie 18, 9:01
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#1

Post autor: Rasiu »

Witam,
jestem posiadaczem E43 z 2000r, 318i. Od jakiegoś czasu mam problemy z falującymi obrotami na biegu jałowym i brakiem mocy przy przyśpieszaniu (na zimnym mniej faluje). Podczas włączenia klimatyzacji obroty przestają falować i odzyskuje trochę mocy, ale jednak czuć, że jeszcze trochę muli.
Co może być przyczyną? Bo pierwszy raz spotykam się z tym, by obroty przestały falować przy włączonej klimie, zawsze było na odwrót.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Może przeplywomierz, może jakaś nieszczelność, na początek komputer.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Rasiu
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 6 sie 18, 9:01
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#3

Post autor: Rasiu »

Podpinalem już pod komputer i żadnych błędów nie pokazało. Na dniach umowie się do mechanika, tylko oby nie strzelał "ślepakami".
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Błędy to tylko część "zabawy", trzeba obejrzeć parametry podczas pracy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Cichy_92
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 20 kwie 16, 21:29
BMW: E46 330dA T
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Wot
VIN: JN00719

#5

Post autor: Cichy_92 »

Rzeczywiscie dziwna sprawa ze po wlaczeniu klimy wraca mu moc. Odma w jakim stanie? Uklad zaplonowy? Patrzyl mechanik na kompie czy nie wypada zaplon na ktoryms cylindrze?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Rasiu
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 6 sie 18, 9:01
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#6

Post autor: Rasiu »

Przeplywke odlaczylem i jechałem bez niej, moc niby wróciła, ale obroty dalej falowaly. Odmy jeszcze nie sprawdzałem, dziś postawiłem samochód u mechanika i powiedziałem mu o Twoich typach i ma zobaczyć.
Jak się uda znaleźć winowajce, to dam znać. Pozdrawiam.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#7

Post autor: WKRENTEK77 »

Rasiu pisze: 7 sie 18, 7:02
Jak się uda znaleźć winowajce, to dam znać. Pozdrawiam.

Jak tego dokonasz zapiszesz się w historii BMW ,ja odpukac tego problemu nie mam ale od kiedy jestem na forum widziałem dziesiątki albo i setki takich tematów bez rozwiązania problemu.
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#8

Post autor: Grzechu16 »

WKRENTEK77 pisze: 7 sie 18, 10:17 Jak tego dokonasz zapiszesz się w historii BMW ,ja odpukac tego problemu nie mam ale od kiedy jestem na forum widziałem dziesiątki albo i setki takich tematów bez rozwiązania problemu.
O tak! :) Ja zrezygnowałem z szukania przyczyny. U mnie brak jakiejś powtarzalności jeżeli chodzi o falowanie, raz przyfaluje na zimnym, raz na ciepłym, czasami nie faluje w ogóle przez dłuższy czas. Jeżdżę już ponad 6 lat tym samochodem i nic się nie zmieniło :) czy disa może mieć na to wpływ? to jedyny element jakiego nie wymieniałem/czyściłem itp.
Jerrry
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 29 wrz 16, 7:40
BMW: 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:
VIN: KL48900

#9

Post autor: Jerrry »


Grzechu16 pisze: czy disa może mieć na to wpływ? to jedyny element jakiego nie wymieniałem/czyściłem itp.
U mnie po wymianie DISy mocno się poprawiło. Zostało tylko wahnięcie po włączeniu "P", czyli obroty lekko podskoczą spadną i wracają do normalnych wolnych.


Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

isolato

#10

Post autor: isolato »

Grzechu16 pisze: 7 sie 18, 11:01
WKRENTEK77 pisze: 7 sie 18, 10:17 Jak tego dokonasz zapiszesz się w historii BMW ,ja odpukac tego problemu nie mam ale od kiedy jestem na forum widziałem dziesiątki albo i setki takich tematów bez rozwiązania problemu.
[...] czy disa może mieć na to wpływ? to jedyny element jakiego nie wymieniałem/czyściłem itp.
Raczej nie, u mnie nówka sztuka i obroty zachowują się w zależności od kaprysu. Tak jak piszesz, nie ma żadnej powtarzalności falowania ;) Także trzymam kciuki za mechanika kolegi, aby znalazł przyczynę :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”