[m43] uszczelnienie skrzyni biegów

konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#1

Post autor: konrados94 »

mam pytanie do kolegów, gdyż nie zaglądałem jeszcze w tamto miejsce, jest możliwość wymiany uszczelniacza z tyłu skrzyni bez jej demontażu z auta? mam troche ograniczone możliwości jesli chodzi o kanał (jest krótki) i dostęp do łączenia skrzynia/wał jest kiepski. Jak macie jakieś wskazówki to śmiało :D
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Uszczelnia sie bez wyjecia skrzyni. Trzeba odkrecic wydech przy kolektorze, zdjąć go. Odkrecić oslony termiczne. Okrecic wal od łącznika elastycznego (wystarczy trzy sruby). Nastepnie trzeba odkrecic flansze. Potrzebna jest dluga nasadka. Chyba 32 lub wieksza. Moge pozniej sprawdzic bo kupowalem ją specjalnie do tego. Sciagaczem zdjąć flansze i juz masz uszczelniacz. Dodatkowo wymken uszczelniacz na wybieraku.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#3

Post autor: konrados94 »

a co z olejem? jak sprawdzić stan oleju i jakim go ewentualnie uzupełnić albo na jaki wymienić? nie sprawdzałem jeszcze tego więc lepiej zapytać :D olej ktory cieknie po obudowie jest czyściutki i czerwony, więc zużyty raczej nie jest.
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#4

Post autor: hackunek »

klucz 30 rurka długa
olej 75w80,
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#5

Post autor: mariryb »

Chyba jeszcze podpore trzeba odkrecic aby wal sie zlamał i sie odsunął.

W skrzyni są dwie sruby. Tą wyźszą odkrecisz i dolejesz. Napewno są braki skoro ciekło.

W dziale oleje powinienes znaleść obszerny temat o oleju do skrzyni.

Obrazek
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: rysiektr »

Sorry za odgrzanie kotleta, ale czeka mnie wymian tego uszczelniacza i mam dość może prozaiczne pytanie... jak już zdejmiemy tę flanszę i wymienimy uszczelniacz, to jak ją spowrotem zamontować? Wbić młotkiem? Nie rozsypie się jakieś łożysko w skrzyni?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#7

Post autor: mariryb »

Wcisniesz ją bez wbijania. Ewentualnie nakretka dokreci.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”