- Lampa. Od anglika czy nie? - LAMPA.jpg (46.13 KiB) Przejrzano 8416 razy
Lampa. Od anglika czy nie?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 gru 17, 21:36
- BMW: BMW E46 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Gniezno
Witam. Kupiłem anglika (318i). Mam problem ze zdiagnozowaniem lamp przednich, czy to już są przełożone na europę, czy jeszcze angliki. Nie mam już kontaktu z poprzednim właścicielem, nie mogę również sprawdzić światła na ścianie. Niby jest oznaczenie PL, ale E13. Możecie spojrzeć na zdjęcie, które przesyłać i mi pomóc?
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7206
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
masz na kloszach strzalke, ktora wskazuje na ktora strone drogi są przeznaczone
na zdjeciu widac ze pokazuja na lewo czyli z anglika
na zdjeciu widac ze pokazuja na lewo czyli z anglika
-
- Bywalec forum
- Posty: 93
- Rejestracja: 15 kwie 17, 18:37
- BMW: E46 320i M54B22
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Trzebiatów
- VIN: CE02919
- Lokalizacja: Trzebiatów/Koszalin/Szczecin
Podlacze się do tematu a co jesli na lampach mam E1.a strzałki na lampach kierują się do zewnątrz?
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4024
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Nie mogą kierować się na zewnątrz. Albo obie pokazują w prawo, ruch prawostronny, albo lewo czyli ruch lewostronny. Jak masz obie strzałki na zewnątrz auta to lewa lampa jest od Anglika, a prawa kontynentalna.bartek4334 pisze:Podlacze się do tematu a co jesli na lampach mam E1.a strzałki na lampach kierują się do zewnątrz?
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 93
- Rejestracja: 15 kwie 17, 18:37
- BMW: E46 320i M54B22
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Trzebiatów
- VIN: CE02919
- Lokalizacja: Trzebiatów/Koszalin/Szczecin
Sprawdzę to jeszcze raz u siebie dzisiaj
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 gru 17, 21:36
- BMW: BMW E46 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Gniezno
Dobra, to dzięki za wyjaśnienie
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
Tak z ciekawości sprawdziłem u siebie strzałki i na obu lampach mam strzałki skierowane do zewnątrz.
Lampy oczywiście ANGLIKI, obie.
Lampy oczywiście ANGLIKI, obie.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 paź 20, 13:34
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Czeladź
- VIN: Km67469
Też miałem problem z rozszyfrowania tych znaków, w necie brak spójnych danych. Jednak coś udało mi się ustalić.
Oznaczenia na kloszu.
9175
Brak strzałki pozwala na montowanie jej w pojazdach z kierownicą po lewej stronie
9176
Strzałka w prawo pozwala na montowanie jej w pojazdach z kierownicą po prawej stronie
7736
Brak strzałki pozwala na montowanie jej w pojazdach z kierownicą po lewej stronie
0004
Strzałka w prawo pozwala na montowanie jej w pojazdach z kierownicą po prawej stronie
Mogą to być inne liczby ale jest ważne co jest pod każdym ciągiem.
Znak PL oznacza tworzywo - poliwęglan.
Brak tego znaczka obok znaku E będzie oznaczało szkło.
Znak E13 oznacza w którym państwie wydano homologację, to nie oznacza na które państwo.
Jest to sprawa porozumienia EKG ONZ.
Następnie z prawej strony znaku E jest wartość 25 i 12,5 oznacza to moc świetlną w tym przypadku ksenonu i halogenu.
Na zdjęciu tego nie widać ale są jeszcze oznaczenia jaki typ oświetlenia może być używany zakładam że jest tam
DCR bi-xenon (D2S) i HCR halogen (H7)
02A i mała strzałka w prawo lub w lewo to kierunek montażu
011 i mała strzałka w prawo lub w lewo to kierunek montażu
Podsumowując ten klosz na zdjęciu 1 305 621 791 firmy AL nadaje się do EU jak i UK, prawdopodobnie reflektor już nie, na nim znajduje się żółta etykieta z czarną strzałka w prawo i oznaczeniem RL najlepiej wtedy taką lampę przerobić (przysłona) a etykietę zerwać lub przerobić.
Prawidłowy reflektor dopuszczony u nas firmy AL powinien na żółtej etykiecie mieć oznaczenie LL i brak strzałki w prawo. Odpowiedni numer według katalogu też o tym mówi.
Te informacje pozbierałem na podstawie lamp oryginalnych od E46 firmy AL.
Jeśli się ktoś zdecyduje na założenie ksenonów to trzeba to zrobić z głową żeby nie robić problemów sobie i innym, np. zakładam ksenony małym nakładem finansowym, samo minimum: lampy, listwy-spryski, zbiornik z pompą na przekaźnik podłączony do pompy od szyb. Łatwo jest zaprogramować sterownik dis'em jak ktoś to już ujął program sam prowadzi za rękę, a już trudniej się tego pozbyć gdy okaże się, że nie mamy poziomowania w potencjometrze. Jak cofnąć zmiany w ALSZ (z ksenonów na halogeny) w skrócie: nsc'em trzeba usunąć klawiszem DEL z FA wartości $522 ($524 też jak jest) zapisać to i reset ALSZ pustym manem. Następnie zakodować sterownik ALSZ w prosty sposób żeby móc regulować poziom wysokości ksenonów potencjometrem.
WARMUEBERWACHUNG_AL wyłącza sprawdzanie na ciepło świateł mijania
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_AL wyłącza sprawdzanie na zimno świateł mijania
nicht_aktiv
PWM_ANSTEUERUNG_AL ksenon nie mruga
wert_02
Oznaczenia na kloszu.
9175
Brak strzałki pozwala na montowanie jej w pojazdach z kierownicą po lewej stronie
9176
Strzałka w prawo pozwala na montowanie jej w pojazdach z kierownicą po prawej stronie
7736
Brak strzałki pozwala na montowanie jej w pojazdach z kierownicą po lewej stronie
0004
Strzałka w prawo pozwala na montowanie jej w pojazdach z kierownicą po prawej stronie
Mogą to być inne liczby ale jest ważne co jest pod każdym ciągiem.
Znak PL oznacza tworzywo - poliwęglan.
Brak tego znaczka obok znaku E będzie oznaczało szkło.
Znak E13 oznacza w którym państwie wydano homologację, to nie oznacza na które państwo.
Jest to sprawa porozumienia EKG ONZ.
Następnie z prawej strony znaku E jest wartość 25 i 12,5 oznacza to moc świetlną w tym przypadku ksenonu i halogenu.
Na zdjęciu tego nie widać ale są jeszcze oznaczenia jaki typ oświetlenia może być używany zakładam że jest tam
DCR bi-xenon (D2S) i HCR halogen (H7)
02A i mała strzałka w prawo lub w lewo to kierunek montażu
011 i mała strzałka w prawo lub w lewo to kierunek montażu
Podsumowując ten klosz na zdjęciu 1 305 621 791 firmy AL nadaje się do EU jak i UK, prawdopodobnie reflektor już nie, na nim znajduje się żółta etykieta z czarną strzałka w prawo i oznaczeniem RL najlepiej wtedy taką lampę przerobić (przysłona) a etykietę zerwać lub przerobić.
Prawidłowy reflektor dopuszczony u nas firmy AL powinien na żółtej etykiecie mieć oznaczenie LL i brak strzałki w prawo. Odpowiedni numer według katalogu też o tym mówi.
Te informacje pozbierałem na podstawie lamp oryginalnych od E46 firmy AL.
Jeśli się ktoś zdecyduje na założenie ksenonów to trzeba to zrobić z głową żeby nie robić problemów sobie i innym, np. zakładam ksenony małym nakładem finansowym, samo minimum: lampy, listwy-spryski, zbiornik z pompą na przekaźnik podłączony do pompy od szyb. Łatwo jest zaprogramować sterownik dis'em jak ktoś to już ujął program sam prowadzi za rękę, a już trudniej się tego pozbyć gdy okaże się, że nie mamy poziomowania w potencjometrze. Jak cofnąć zmiany w ALSZ (z ksenonów na halogeny) w skrócie: nsc'em trzeba usunąć klawiszem DEL z FA wartości $522 ($524 też jak jest) zapisać to i reset ALSZ pustym manem. Następnie zakodować sterownik ALSZ w prosty sposób żeby móc regulować poziom wysokości ksenonów potencjometrem.
WARMUEBERWACHUNG_AL wyłącza sprawdzanie na ciepło świateł mijania
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_AL wyłącza sprawdzanie na zimno świateł mijania
nicht_aktiv
PWM_ANSTEUERUNG_AL ksenon nie mruga
wert_02
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 2062 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kwat
-
- 6 Odpowiedzi
- 2832 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 3 Odpowiedzi
- 2462 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 8 Odpowiedzi
- 6073 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: skkt1
-
- 1 Odpowiedzi
- 1281 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bayou325
-
- 13 Odpowiedzi
- 11087 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: poveride
-
- 4 Odpowiedzi
- 1880 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Frost
-
- 0 Odpowiedzi
- 1294 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Damii92r
-
- 2 Odpowiedzi
- 1213 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: morsik28