Ładowanie akumlatora prostownikiem

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
Piasio
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 16 gru 17, 0:48
BMW: 323i M52T 256S4
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#1

Post autor: Piasio »

Ostatnie silne mrozy spowodowały że rozładował się akumulator..
Trochę mu pomogłem bo wiadomo ogrzewanie tylnej szyby, dmuchawa na full, chodziła kamerka, telefon podpięty i radyjko..
No cóż.. trzeba było palić na kable.
Chcę podładować akusa - mam taki automatyczny prostownik z Lidla.. ale w "Sam naprawiam" jest informacja że odłączenie akumulatora może spowodować skasowanie elektronicznych pamięci w samochodzie
pamieć diagnostyczną w sterowniku silnika i w innych sterownikach elektronicznych zostaje skasowana..
Gdzieś znalazłem tez na forum że może się alarm rozkodować..
Mam jeszcze gazownie Optima i też nie jestem pewien czy odpięcie zasilania też nie spowoduje jakiś komplikacji

No i teraz pytanie.. jak to faktycznie wygląda. Co się właściwie kasuje..
Codziennie robię ok 60-100 km więc czy jest sens wyciągać aku i ładować go w domu czy sam się powinien doładować na trasie (ładowanie sprawdzaliśmy miernikiem przyłożonym do zacisków - 14,4 - 14,8v)
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#2

Post autor: WKRENTEK77 »

Można odłączać ,skasuje się co najwyżej godzina w zegarku . Robiłem tak nie raz i nic się nie stało , może w najnowszych autach jest taki problem.Skoro robisz koło setki kilometrów co dzień to spokojnie powinien się doładować ale nie zaszkodzi go wytargac i naładować prostownikiem o ile dasz radę tym automatem z Lidla .Słyszałem że są problemy jak aku jest mocno rozładowane to nie chce go ładować i trzeba przeprowadzić kombinacje pierw zwykłym prostownikiem podładować a puzniej tym z Lidla.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#3

Post autor: GUMMISS »

Miałem taki automat do ładowania. Ogólnie dawal radę, ale po pół roku czyli pod koniec pierwszej zimy nie mogłem zostawić auta na noc bo ostatni tryb utrzymania napięcia rozładowywał akustyczne do zera. Coś padło w ładowarce i trzeba było odłączać jak zaczyna się ostatni program.

Skoro jeździsz autem codziennie po stówce to nie powinno być problemu z rozruchami nawet przy -30* u mnie też był teraz problem z autem przy -17* i na przyszłą zimę musi wlecieć nowy akumulator. Prąd rozruchowy max 100A przy napięciu 8V to złom nie akumulator. Pomogło delikatnie dolanie po strzykawce kwasu do każdej celi ale to już hardkor, takie ostatnie namaszczenie umarłego......

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektryka”