Kupno E46 Touring Benzyna do Gazu

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Boniek
Posty: 8
Rejestracja: 7 sty 19, 7:53
BMW: BMW
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#1

Post autor: Boniek »

Witam,
Chciałbym kupić swoje pierwsze BMW. Mój budżet to 18000 PLN w co wliczam koszt założenia instalacji, jak bedzie coś ciekawego to jestem w stanie nagiąć do 20000 PLN
na celowniku mam E46 Touring ze względów rodzinnych. Choć również widze sporo ofert E91. Tu pyatnie lepiej szukać e46 z końca produkcji czy E91 z początku? Wiem , że w E91 2.0 150 KM gra z Gazem. co do reszty nie mam bladego pojęcia. Wiem również, że 2.0 143 KM jest na bezposrednim wtrysku więc nici z gazu. Co z 2.2? wydaje mi się, że gaz podejdzie.
Generalnie szukam autka z benzynowym silnikiem dobrym do LPG z racji tego, że do pracy mam ponad 90 km.
Diesel ze względu na odwrót rynku odpada.
Od samochodu oczekuje:
Przebiegu do 160000 KM (tu największy problem bo nie wiem czy to realne)
Skóry (chociaż to nie mus) ze względu na dzieciaki i łatwość czyszczenia
Tempomat,
fajnie by było mieć grzane stołki
oczywiscie klima
Xenon
Dobrze by było gdyby był automat
Bluetooth.

Poradzcie proszę czy znajdę na rynku takie autko czy to mogę wsadzić między bajki. Oczywiście na popularnych serwisach ogłoszenioiwych są takie autka tylko czy przebiegi i historia wypadkowa są OK.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#2

Post autor: Palec11 »

Jeśli chodzi o E46 to szukaj coś po lifcie z silnikiem od 2.2 do 3.0. Przebieg to raczej 250+ jest bardziej realny. Z twoim 20k powinieneś się zmieścić w zakupie auta z wyposażeniem które Cie interesuje i z montażem LPG zależnie od tego jaki motor kupisz z 3.0 będzie trudno ale 2.2 czy 2.5 możesz trafić.Instalacja LPG w M54 to od 3k do 5k.

PS z oryginalnym BT może być różnie rzadko się trafia E46 z modułem który działa z nowymi smartfonami.


Ja miałem podobną rozterkę odnośnie E46 a E91 . Tylko ja nad ropą się zastanawiałem finalnie wybrałem E46 z mocnym silnikiem i dobrym wyposażeniem. Ale jak bym brał auto dla rodziny to jednak poczekał bym dołożył trochę i brał E91 ze słabszym motorem.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#3

Post autor: Broder »

E46 z n42/n46 dostaniesz z niskim przebiegiem, ale ja mam swoja teorie na ten temat - 130tys km to przebieg graniczny gdzie trzeba inwestowac w ten silnik, wiec niski przebieg zamiast oznaczac auto bez wkladu, wrecz przeciwnie bo oznacza spore wydatki (rozrzad + uszczelniacze na pierwszy ogien)
Pamietaj tez ze koncowki produkcji drastycznie podnosza ceny. Te silniki nie sa na bezposrednim wtrysku i normalnie przyjmuja gaz, pomyliles z n43.
Obrazek
Boniek
Posty: 8
Rejestracja: 7 sty 19, 7:53
BMW: BMW
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#4

Post autor: Boniek »

Broder pisze: 7 sty 19, 9:17 E46 z n42/n46 dostaniesz z niskim przebiegiem, ale ja mam swoja teorie na ten temat - 130tys km to przebieg graniczny gdzie trzeba inwestowac w ten silnik, wiec niski przebieg zamiast oznaczac auto bez wkladu, wrecz przeciwnie bo oznacza spore wydatki (rozrzad + uszczelniacze na pierwszy ogien)
Pamietaj tez ze koncowki produkcji drastycznie podnosza ceny. Te silniki nie sa na bezposrednim wtrysku i normalnie przyjmuja gaz, pomyliles z n43.
Możesz tak trochę łopatologicznie rozpisać które silniki tak powiedzmy od 140 KM dobrze tolerują gaz?

Mam rozumieć że 2.0 143 KM w E46 dobrze znosi gaz?
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#5

Post autor: Palec11 »

143km 2.0 to zapewne n46 one znoszą gaz ok ale kumatego gazownika trzeba do tego silnika jak i mechanik rozgarniety musi być
Boniek
Posty: 8
Rejestracja: 7 sty 19, 7:53
BMW: BMW
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#6

Post autor: Boniek »

Dzięki za te kilka odpowiedzi i podpowiedzi. Reasumując zadam trochę może naiwne pytanie. Serio mało realne jest znalezienie E46 z silnikiem 2.2 lub 2.5 do powiedzmy 17000 PLN z przebiegiem poniżej tych 160000 Km? trochę się boje przebiegów powyżej 200000km. wolę zapłacić więcej i mieć względny spokój a widzę, że dla touringa najwyższe ceny to te 17000 PLN. czy wymienione jednostki powyżej 200000 km nie będą więcej stać w serwisie niż jeździć? Jeżeli nie znajdę nic akceptowalnego to chyba odpuszczę:(
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#7

Post autor: Analogowy13 »

Widzę że ty jesteś klientem co to przebieg do ustalenia 😂
Zapamiętaj sobie jedno lepiej mieć realną ponad 2 z przodu niż któryś raz z rzędu 160. Tym bardziej że te auta mają po średnio (polifty) 15 lat :P
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#8

Post autor: D3jw »

klient złoto, złóz zamówienie u jakiegoś handlarza na pewno się coś znajdzie :lol:
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#9

Post autor: scghost »

trzymasz sie tego przebiegu jak stereotypowy janusz, wlasnie przez cos takiego na rynku jest
cale mnostwo aut 15 letnich z magicznym przebiegiem "180 tys." bo przeciez 'powyzej 200k to zlom'
bo co, bo przy 199999km auto jest jak nowe, a na 200001 nagle magicznie zmienia sie w gruza?
bedziesz takiego szukal to pewnie i znajdziesz, z tym ze prawdziwy przebieg to pewnie bedzie 400k+, ale handlarze dostosowuja sie do wymagan klienta

e46 mają w tym momencie 16+ lat, predzej uwierze w realnosc przebiegu 250k niz 160k
szukasz auta do gazu, wiec najlepiej 6 cylindrowe silnik, m52tu albo m54, do gazu dobre
a przy okazji zywotnosc bardzo dluga, o ile ktos oczywiscie o nie dbal to i do 500k dojadą bez dramatu
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Zapraszam do mojego tematu, jest obecnie 356 tys. km i zaraz napiszę co wymieniłem przez rok oraz jaki był koszt części. Ale oczywiście możesz szukać takiego egzemplarza, tylko tu nie przebieg tylko robi robotę ale też wiek, widać to czasem jak wymieniam fabryczne części i czasem o dziwo nie są w złym stanie :wink: o ile jeszcze jakiegoś golasa jest szansa znaleźć z takim przebiegiem o tyle już z takim wyposażeniem jak sobie założyłeś to już będzie ciężko..jak jeszcze dodasz, że ma być bezwypadkowe i bez rdzy to :no:

Przez rok wymieniłem łączniki stabilizatora przód (110,-), jeden drążek kierowniczy (70,-), sprzęgacz obrotowy kolumny kierowniczej (200,-), wahacze przód + tuleje (950,-), tuleje progowe tył (70,-), filtry lpg (35,-), uszczelka podstawy filtra oleju (5,-), dwie żarówki podświetlenia rejestracji (2,-) + jeden serwis olejowy (w sumie nawet nie pamiętam ile..jakieś 350,-)
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”