Kupno BMW na początku nowego roku - Wasze rady

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#11

Post autor: maniek21112 »

Wybierz diesla m47n 2.0d 150 km, spali w mieście średnio 8-9 l.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#12

Post autor: Palec11 »

Dla porównania moje 330 po lifcie (m54b30) w automacie pali 15l w mieście +/- 1.5l. Miej na uwadze że E46 też nie są młodymi autami i nawet w zadbanej sztuce może paść w zasadzie wszystko. Nie wiem czy ktoś wspominal M54 (czyli poliftowy silniki od 2.2 w gore) często mają apetyt na olej na to też warto zwrócić uwagę bo jak pije go dużo to po wymianie odmy i jak to nie pomoże to wymiana pierścieni (czyli kapitalny) Kazdy silnik benzynowy po lifcie ma swoje bolączki i potrafi wydoic $$z kieszeni.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#13

Post autor: Broder »

M47n jesli moze byc diesel to najlepsze rozwiazanie, co sie psuje - wtryski, turbo, kolo pasowe, pompa paliwa niskiego cisnienia, modul swiec. Do wymiany po zakupie odma, filtr paliwa i powietrza, wywalic klapy z kolektora, zrobic chip ;)
Jesli benzyna to bym szedl w m54b22, spalanie jak r4, jesli dolot szczelny to nie ma sie za bardzo co psuc. Chyba ze cewki beda wciskane to z czasem ktoras padnie, ewentualnie disa, elektryczny wentylator lub visco. Do wymiany jak wyzej filtry i odma po zakupie, zregenerowac vanosa do przywrocenia mocy fabrycznej.
Rozrzady w obu silnikach pancerne.
N42/N46 to lekka mina, silniki plastikowe, lancuch rozrzadu jak z gumy, slizgi pekaja na potege a jego wymiana bez sciagniecia miski to bomba zegarowa, tylko czekac kiedy pompa oleju sie zapcha plastikami z miski. Uszczelniacze zaworowe, pierscienie, vanosy, czujniki po prostu wszystko sie psuje w tych silnikach. Nie wspominam juz o wyciekach.
Mialem kazdy z w/w silnikow i czesciowo opisalem z wlasnego doswiadczenia, ale glownie ze wzgledu na to co przyjezdza na warsztat. Statystyvznie n42 rzadzi ;)

To tyle pomijajac juz ze tematy takie walkowane byly setki razy, wystarczy poszukac.
Obrazek
Rufuz
Posty: 8
Rejestracja: 9 paź 18, 19:18
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#14

Post autor: Rufuz »

@Broder

Dzięki za kolejne informacje.

Tak jak napisałem w pierwszym poście diesel odpada jedynie benzyna. Po powrocie do domu poczytam sobie o tym silniku m54 i ewentualnie jeszcze pomęczę wam buły hehe no i popszperam na forum.

Dzięki jeszcze raz
Rufuz
Posty: 8
Rejestracja: 9 paź 18, 19:18
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#15

Post autor: Rufuz »

Panowie, z czystej ciekawości proszę Was o ocenę tego ogłoszenia. Jeśli opis jest zgodny ze stanem rzeczywistym to właściciel wymienił i naprawił wszystkie rzeczy, które wymieniliście. Jak myślicie cena rozsądną? No i na dodatek polecany przez Was silnik... :roll:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e46-320i-polift-kola-na-zime-alu-16-styling-42-ID6B7BaD.html#gallery-grid
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#16

Post autor: maniek21112 »

Ten kolor + pomarańczaki oraz ciemniejsze 18 to bardzo przyjemne połączenie :good: jakby we wnętrzu trochę pozmieniać to było idealnie. Zmienione nerki oraz listwa na tylnej klapie (powinna być w kolorze). Zapytaj ile oleju pobiera, zrobione uszczelniacze zaworowe aby to ograniczyć, ale w tym przypadku to nie jest przyczyną. Zainteresowałbym się :)

VIN: WBAEV11040CH51354
Type code: EV11
Model: 320I (EUR)
E-F-R series: E46 4FL
Series: 3
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M54
Displacement: 2.20
Power: 125 (170 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 317 - ORIENTBLAU METALLIC
Upholstery code: J1AT - STOFF TEX 2000/A
Prod.date: 2001-10-17
S210 Dynamic stability control III
S240 Steering wheel, leather
S249 Multifunction f steering wheel
S288 BMW light alloy wheel, cross spoke 29
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S473 Armrest front
S488 Lumbar support, driver and passenger
S494 Seat heating driver/passenger
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S550 On-board computer
S661 Radio BMW Business (C43)
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S832 Battery in luggage compartment
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
S915 Omission of outer-skin preservation
P972 Comfort package
P981 Top Komfortpaket
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Rufuz
Posty: 8
Rejestracja: 9 paź 18, 19:18
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#17

Post autor: Rufuz »

Wnętrze nie ma dla mnie takiego znaczenia. Oj zainteresował bym się ale muszę czekać jeszcze jakiś czas ale kto wie zobaczymy. Wygląda kusząco...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”