Kupno BMW na początku nowego roku - Wasze rady

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Rufuz
Posty: 8
Rejestracja: 9 paź 18, 19:18
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: Rufuz »

Witam wszystkich forumowiczów!

Chciałbym zaznaczyć, że jest to mój pierwszy temat na tym forum no i rzecz jasna wiąże się z zamiarem kupna E46 dlatego prosiłbym o wyrozumiałość i powstrzymanie się od złośliwych docinek.

Tak jak w tytule - na początku nowego roku mam zamiar kupić sobie samochód i w głowie przewija mi się E46 SEDAN. Chciałbym nadmienić, że nie tylko ''beemka" wchodzi w grę, a również inne marki niemniej jednak skupmy się na tym konkretnym modelu.

Na kupno 3-jki planuję przeznaczyć budżet 14-16 tyś i fajnie by było gdyby był to model po liftingowy. I w tym momencie rodzi się moje pierwsze pytanie do Was - czy z takim budżetem jestem w stanie kupić dobry egzemplarz tego samochodu po lifcie czy lepiej skupić się na modelach przed liftingowych. Jeśli TAK lub NIE to proszę Was o porady - jaki silnik jest najlepszy tzn. najmniej wadliwy i dobrze się sprawujący (osobiście skupiam się na silnikach 2.0 143 KM tylko i wyłącznie BENZYNA) i jaki konkretnie model(?) tzn. r4/r6 bo przyznam bez bicia, że jestem blady w tym aspekcie.
Zdaję sobie sprawę, że kupno takiego egzemplarza czy to rocznik 2000 czy 2004 wiąże się z przebiegiem +300 tyś. W tym momencie nie chcę wrzucać różnych ofert z OTOMOTO bo nie kupuję samochodu na dniach, a i tak 90% wystawianych tam ,,beemek" nie wydaje się być rozsądnym wyborem.

Prosił bym Was również o wymianę Waszych doświadczeń z użytkowania Waszych ,,beemek" z silnikami 143 KM benzyna, co się najczęściej psuje i na co być uczulonym podczas eksploatowania samochodu no i oczywiście jak wygląda spalanie w mieście i na trasie no i może polecacie jakiś inny lepszy silnik.

Na sam koniec chciałbym dodać, że samochód nie będzie mocno eksploatowany mało tego będzie eksploatowany bardzo łagodnie - więcej będzie stał niż jeździł. Nie będę nim robić dużych tras po 100 km dziennie, ponieważ do pracy jak i różnych miejsc, do których będę nim uczęszczać mam nie więcej niż 10/20 km ( w zależności co to za miejsce) i większość czasu będzie użytkowany po mieście.


Pozdrawiam i czekam na Wasze odpowiedzi! :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

W tym budżecie szukaj 320i (2.2l) lub 325i, odpuść sobie n42/46, szkoda zdrowia :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Rufuz
Posty: 8
Rejestracja: 9 paź 18, 19:18
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: Rufuz »

@maniek21112

No dobrze tylko prosił bym o jakieś uzasadnienie :) Co jest nie tak w tych 143 konnych silnikach? Wadliwe czy zbyt mulące? Nie potrzebuję dużej pojemności silnika, ponieważ nie mam zamiaru szybko jeździć, a im większy silnik tym też większe spalanie, a ewentualne dłuższe trasy będą się wtrącać sporadycznie.
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#4

Post autor: Lashie »

Ten silnik szczerze bym odradzał, sam go mam, jest powiedzmy wystarczający do przemieszczania sie, ale jest dużo upierdliwych rzeczy w osprzęcie, które lubią sie zj****, problemy z serwisowaniem bo mało ludzi zna ten silnik, są rzeczy których nie zregenerujesz a wymiana vanosow po 1200 zł szt a są 2 mowi sama za siebie. jak i sam silnik jest bardzo wybredny na olej, paliwo jakim go zalejesz. Spalanie w mieście przy delikatnej jeździe 8-9l, zależy jakie to miasto oczywiście, w trasie nawet 6l ale to emeryt style. Przed kupnem nie rozumiałem pojęcia „r4 w bmw to nie bmw” po pół roku i ponad 30tys km, szczerze odradzam, szybko przyzwyczajasz sie do mocy auta i niestety jej brakuje, bardzo odczuwalne w trasie kiedy przy 70km/h próbujesz wyprzedzić tira na zatłoczonym odcinku. O elastyczności można zapomnieć, nie jest to oczywiście 1.2 benzyna ale jak na 2.0 to powinno byc dużo lepiej. Wiec albo jazda emerycka do 3tys obrotów albo frajda z jazdy i spalanie 10+++l/100. Kosztem oc bym sie nie sugerował, bmw to bmw bedzie drogo, wiec nauczony na własnych błędach polecam wszystko powyżej 2l, ewentualnie 150km przedlift, idiotoodporne silniki które nie chcą umrzec
Rufuz
Posty: 8
Rejestracja: 9 paź 18, 19:18
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: Rufuz »

Cenne informacje, które wezmę pod uwagę.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Lashie wyczerpał temat :Bravo:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Rufuz
Posty: 8
Rejestracja: 9 paź 18, 19:18
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: Rufuz »

Okej czyli rozumiem, że w tym przedziale cenowym spokojnie znajdę po liftingówkę raczej z silnikiem 2.2. A ewentualny zakup samochodu za 13 tyś i ewentualne 2/3 tyś na wkład początkowy to tez dobre rozwiązanie?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Do każdego auta tyle trzeba włożyć minimum, nie ma co gdybać, będzie konkretny egzemplarz, sprawdzisz go to będziesz wiedział na czym stoisz, teoretyzowanie nie ma sensu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#9

Post autor: Palec11 »

A ja powiem tak N42 143km nie ma się co bać ja miałem auto z tym silnikiem prawie 3 lata i w sumie z samego motoru byłem zadowolony do jazdy tylko po mieście spokojnie mi wystarczał. Tylko jest jedna kluczowa sprawa trzeba trafić zdrowy zadbany silnik gdzie był lany prawidłowy olej i nie był katowany. Ja przez te 3 lata w samym silniku musiałem wymienić tylko uszczelniacze zaworowe bo auto piło olej. A tak to wszystko czysta profilaktyka . a poza jednym kołem Vanosa. I powiem Ci tak jak masz jakieś pewne auto z tym silnikiem gdzie nie pije oleju naprawy są udokumentowane to możesz brać i powinieneś być zadowolony. A jak kupisz auto z brakiem historii uj wie jakim przebiegiem to ja bym w to nie wchodził bo to będzie skarbonka bez dna. Dodam że ten silnik generalnie jest dosyć drogi w naprawie i mechanicy przy nim wymiękają i często to powoduje niepotrzebne koszty.Dlatego jeśli byś się zdecydował na to to zalecam dużo ostrożności . A tak z E46 moim zdaniem najmniej awaryjne są silniki M52 (czyli przedliftowe R6). A tak patrząc na twój budżet szukał bym polifta z motorem 2.2 2.5 ale nie oczekuj że w mieście będzie Ci to mało paliwa piło. (Mój N42 w AUTOMACIE po mieście tylko i wyłącznie palił około 12l. (nogi lekkiej nie mam)
Rufuz
Posty: 8
Rejestracja: 9 paź 18, 19:18
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: Rufuz »

@Palec11

Super, dzięki za kolejną garść cennych informacji. Gdy już przyjdzie co do czego będę się mocno głowił nad doborem silnika, ponieważ wasze posty już w tym momencie rodzą w mojej głowie mały dylemat niemniej jednak to co napisałeś w środku swojej wypowiedzi nie wchodzi w grę - kota w worku nie kupię to odpada na wejściu. Wolę szukać miesiące niż kupić dziadostwo. A no i bym zapomniał, a może jakiś pewny przedlift właśnie z tym silnikiem, który wymieniłeś?

Co mnie przeraża w silniku 2.2 to właśnie spalanie nawet pomimo tego, że nie planuję robić mega wielkich kursów no i oczywiście ubezpieczenie. Średnie spalanie silnika 2.2 przy normalnej jeździe pewno oscyluje w graniach 12/14 l/100 na miasto.

A co powiecie o silnikach 116 konnych pod względem awaryjności? Coś tam na ten temat czytałem, podobno MUŁY ostre (zresztą można się domyśleć) no ale wiadomo zwraca się gotówka.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”