Korekty w M52

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
Piasio
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 16 gru 17, 0:48
BMW: 323i M52T 256S4
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#1

Post autor: Piasio »

Jak wygląda prawidłowo sytuacja z korektami ?
W jakich zakresach powinny się mieścić krótkoterminowe i długoterminowe ?
U mnie na benie długoterminowe w okolicach 5% ale na gazie podchodzą pod 10% a czasem delikatnie przekraczają..
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

W okolicy 0, w Twoim przypadku nie jest źle.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#3

Post autor: yeti »

W przypadku korekty długoterminowych przy zmianie paliwa na tej samej trasie przy tych samych warunkach atmosferycznych nie powinny się różnić. U ciebie trzeba by poprawić mapę lpg podlać go trochę mocniej aby korekta spadła do tej z PB. Tylko pamiętaj że korekta jest wypadkowa dla całego zakresu w którym pracuje sonda lambda, wiec może się okazać że dołem będzie ok a w środku źle.

Natomiast w pętli otwartej (czyli pedał głęboko w podłodze) gdzie sonda nie jest brana pod uwagę skład mieszanki zaprogramowany jest korygowany o korektę długoterminową. Co prowadzi do zalania w przypadku dużego plusa lub ubogiej w przypadku dużego minusa.
Piasio
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 16 gru 17, 0:48
BMW: 323i M52T 256S4
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#4

Post autor: Piasio »

Byłem u gazownika.. podłączył auto pod kompa stwierdził że wszystko jest idealnie i że wymyślam..

Zrobiłem ponowna adaptację na PB
Przepływomierz sprawdziłem.. na 3 gaz w podłogę.. powyżej 6000 obrotów przekracza 500 kg/h
po 150 km na benzynie wygląda to mniej więcej tak:
Obrazek
Oczywiście są skoki.. krótkoterminowe jednak trzymają się w raczej okolicy 0 z niedużym odchyłem ( =/- 3 -4) i nie przekraczaja raczej 8 a długoterminowe przy dynamicznej jeździe na chwilę podskoczą 3,9 lub 5,5 ale to na chwilę i zaraz spadają..
W inpie wygląda to tak
Obrazek

Po przełączeniu na LPG korekty krótkoterminowe szybują..
Obrazek

Po 150 km ( trochę miasto i trasa 120 km/h) jest tak:
Obrazek

i zaczyna się problem..
Obrazek
Obrazek

Błąd wywala najczęściej przy prędkościach powyżej 100 km/h przy jednostajnej jeździe.. lub jak najpierw jadę dynamicznie i zwalniam i mam małe obroty na wysokim biegu..

Adaptacja po jeździe na LPG wyglada tak
Obrazek

Po ponownym przełaczeniu na PB.. jazda na autostradzie równo 140 km/h wyniki długoterminowe spadają do 3.9 i 3.9.. jak jest trochę dynamicznej jazdy.. z przyspieszaniem (pedał w podłogę) to

Obrazek

i adaptacja wygląda ponownie tak:
Obrazek

Wydaje mi się że na benie te korekty są ok.. błędu nie wywala..
Problem pojawia sie na LPG.. Natomiast gazownik upiera się ze jest idealnie wystrojone w co śmiem wątpić bo nawet nie raczył się przejechać z kompem tylko podłączył na jałowym i uznał że to wystarczy.. Dodam że na moja prośbę po zrobieniu nowej mapy błąd pojawia się rzadziej i przy wysokich prędkościach ..
Wydaje kasę na poszukiwanie jakieś usterki, zmieniłem odmę, świece, przepływomierz, sondę lambda, jeżdzę na benie i robię adaptacje.. szukam lewego powietrza jestem przekonany ze to źle wystrojona gazownia.. ale zanim wyjadę do magika -gazownika z wysokiego C to chciałbym zasięgnąć jeszcze raz waszej opinii i upewnić się że te wartości na Pb są ok.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Szukaj innego gazownika a temu powiedz, że jest głupi..
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#6

Post autor: yeti »

jak długa korekta idzie w górę na lpg to masz ubogą mieszankę ustawioną.
Piasio
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 16 gru 17, 0:48
BMW: 323i M52T 256S4
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#7

Post autor: Piasio »

Nawiedziłem gazownika.. z uwagi na to ze mam jeszcze rok gwarancji to ten sam pacan.. tyle że po konsultacji z producentem instalacji i powiatowym rzecznikiem praw konsumenta i oficjalnym wezwaniu do usunięcia usterki teraz to zupełnie inna śpiewka..
A wiec pytanie takie czy już jest ok ? czy coś jeszcze wymaga poprawy ?

1. Już nic nie wywala na zegarach.. i żadnych błędów w pamięci.
2. Korekty długoterminowe na LPG przeważnie w okolicy 0 do 1.6 z małymi wahaniami ( od -0.8 do 2.3)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

3. Korekty krótkoterminowe raczej trzymają się w granicach 8 -10 (choć zdarza się sporadycznie większe wartości) - Po za ile nie powinny wychodzić krótkie ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Spisał się :Bravo:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Piasio
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 16 gru 17, 0:48
BMW: 323i M52T 256S4
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#9

Post autor: Piasio »

Wielkie dzięki za pomoc :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”