Korekcje wtryskiwaczy [E46 M47n]

ShadeN
Posty: 5
Rejestracja: 21 sie 11, 22:16
BMW: e46 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: wejherowo

#1

Post autor: ShadeN »

Witam!
Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby rzucić okiem na korekcje wtryskiwaczy ? Dodam że 3 i 4 wtryskiwacz był wymieniany i regenerowany pół roku temu - oczywiście były wymieniane podkładki pod wtryski oraz były na nowo zakodowane kody IMA. Dodam że ostatnio przy odpalaniu auto puści "niebieskoszarego bąka"
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jak wyglądają przy 88 stopniach? Taki bąk poranny sugeruje aby zająć się odmą.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
ShadeN
Posty: 5
Rejestracja: 21 sie 11, 22:16
BMW: e46 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: wejherowo

#3

Post autor: ShadeN »

Odmę wymieniłem tydzień temu. Przy okazji próby zrobienia testu korekcji wtryskiwaczy przy 88 stopniach temperatury silnika wyszło że silnik rozgrzewa się maksymalnie do 80 stopni mimo że wskazówka stoi w pionie - termostat do wymiany (widocznie lekko przepuszcza płyn).
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Tak do wymiany, jak masz t. egr to sprawdź czy całkowicie przepuszcza powietrze jak dmuchniesz w niego po demontażu, ewentualnie sprawdź na trasie czy temperatura spada, jak tak to prawdopodobnie przyczyną jest t. główny. Jak masz tylko główny to jest prościej z diagnozą :D główny tylko ori teraz pracuje jak trzeba a egr behr (ta sama część co ori). W wyższej temperaturze nie wyglądają źle, te kilkanaście stopni więcej i pewnie będzie jeszcze lepiej, mimo to polecam podpiąć na krótko (przy pompie progowej) lm diesel spulug,
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
ShadeN
Posty: 5
Rejestracja: 21 sie 11, 22:16
BMW: e46 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: wejherowo

#5

Post autor: ShadeN »

Termostat wymieniony na Behra, temperatura silnika ładnie trzyma teraz 88st. Korekty wtryskiwaczy na rozgrzanym silniku wklejam poniżej.
Obrazek
Martwi mnie jednak ten niebiesko-siwy bąk przy odpalaniu samochodu gdy silnik jest zimny - w trakcie tej zimy właśnie auto zaczęło przykopcić przy odpaleniu. Dodam że świece żarowe jak i moduł sterowania mam na pewno sprawne, zwór Egr odłączony i zaślepiony "śrubką", w czasie jazdy auto nie dymi, nie bierze oleju. Gdzie szukać przyczyny kopcenia? Czyżby to uszczelniacze zaworowe, czy też martwy katalizator? Turbo?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Odmę wymieniałeś?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
ShadeN
Posty: 5
Rejestracja: 21 sie 11, 22:16
BMW: e46 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: wejherowo

#7

Post autor: ShadeN »

Tak jak napisałem szybciej - odma była wymieniana
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”