Kontrolki DSC i ręcznego padnięty czujnik?
- Rudeboy
- Bywalec forum
- Posty: 149
- Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
- BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fz52793
Panowie pewnie macie to już obczajone ale dal mnie to nowość. Byłem na wymianie tulei wahaczy z przodu (Norauto Ostrobramska wawa omijać szerokim łukiem złodzieje i partacze!!!) Goście nie ustawili mi zbieżności bo nie potrafili odkręcić jednego drążka kierowniczego.... Z uwagi na to że chcieli mnie naciągnąć na nowy drążek plus robota z wymianą co miało kosztować aż 250 zeta do i tak już sporej kasy za wymianę tulei zrezygnowałem... no to dostałem auto z powrotem w stanie gorszym niż było... Wprawdzie tuleje nie stukają ale kierownica jest ustawiona krzywo ( w pozycji "0" auto skręca z bok, żeby jechać prosto trzeba ją przekręcić o 10-15 stopni...
https://www.fotosik.pl/zdjecie/bb0cb3d848140d98 w takim ustawieniu auto jedzie prosto
po kilkuset metrach coś zaszurało przy lewym kole ( tym przy którym nie mogli odkręcić drążka) i zapaliły się kontrolki DSC i żółta ręcznego - teraz świecą się non stop. Sprawdzałem czujniki ABS na oko są OK - nie mierzyłem czy przepływa przez nie prąd. INPA pokazuje kod 5E40 steering angle Sensor Signal not plausible,Offset jak wyczytałem na forum "boczna sygnał przyspieszenia nie jest wiarygodny, offset"
Moje pytanie: Czy błąd powinien zniknąć jak ustawię zbieżność i kierownica znów będzie prosto?? Czy też "wymieniacze części" mogli uszkodzić jakiś czujnik i raczej powinienem iść w tę stronę żeby go namierzyć i wymienić??? Jeśli ktoś miał taki problem to proszę o pomoc!
A wspomniane Norauto omijajcie jak najdalej goście chcieli mnie naciągnąć na kupno tulei - dzwonią i mówią że mam dwie prawe i że nie będzie pasować jedna... dopiero jak im powiedziałem że tak nie ma rozróżnienia na strony to stwierdzili że podeszli do auta i rzeczywiście mam rację wszystko pasuje.... nie mówiąc już o tym że wysmarowali tuleje jakimś towotem więc pewnie zaraz mi się gumy złużyją w nich...
Błąd z INPY
E R R O R M E M O R Y ---------------------------------------
Date: 23.05.2018 20:14:32 ECU: DSC_MK60 JobStatus: OKAY Variant: DSC_MK60-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 error in error memory !-------------------------------------------------------------
5E40 steering angle Sensor Signal not plausible,Offset
Error counter: 1 Logistic counter: 40
Mileage 212170 km Vehicle speed 0.00 km/h Brake light switch 0.00 0/1 switch brake fluid level 0.00 0/1 ASC/DSC_aktive (status of ASC/DSC_switch) 1.00 0/1 brake pressure identified 0.00 0/1 ABS-active 0.00 0/1 ASC-active (BMR) 0.00 0/1 ASC-active (AMR) 0.00 0/1 GMR-active (GMR) 0.00 0/1 GMR-active (MMR) 0.00 0/1 CBC-active 0.00 0/1 MSR-active 0.00 0/1 TDR-active 0.00 0/1 SDR-active 0.00 0/1 DBC-active 0.00 0/1 RTA active 1.00 0/1 Run-Up Mode 1.00 0/1
No matching error symptom Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 5E 40 E0 01 28 52 E1 00 0A 00 0C =============================================================
https://www.fotosik.pl/zdjecie/bb0cb3d848140d98 w takim ustawieniu auto jedzie prosto
po kilkuset metrach coś zaszurało przy lewym kole ( tym przy którym nie mogli odkręcić drążka) i zapaliły się kontrolki DSC i żółta ręcznego - teraz świecą się non stop. Sprawdzałem czujniki ABS na oko są OK - nie mierzyłem czy przepływa przez nie prąd. INPA pokazuje kod 5E40 steering angle Sensor Signal not plausible,Offset jak wyczytałem na forum "boczna sygnał przyspieszenia nie jest wiarygodny, offset"
Moje pytanie: Czy błąd powinien zniknąć jak ustawię zbieżność i kierownica znów będzie prosto?? Czy też "wymieniacze części" mogli uszkodzić jakiś czujnik i raczej powinienem iść w tę stronę żeby go namierzyć i wymienić??? Jeśli ktoś miał taki problem to proszę o pomoc!
A wspomniane Norauto omijajcie jak najdalej goście chcieli mnie naciągnąć na kupno tulei - dzwonią i mówią że mam dwie prawe i że nie będzie pasować jedna... dopiero jak im powiedziałem że tak nie ma rozróżnienia na strony to stwierdzili że podeszli do auta i rzeczywiście mam rację wszystko pasuje.... nie mówiąc już o tym że wysmarowali tuleje jakimś towotem więc pewnie zaraz mi się gumy złużyją w nich...
Błąd z INPY
E R R O R M E M O R Y ---------------------------------------
Date: 23.05.2018 20:14:32 ECU: DSC_MK60 JobStatus: OKAY Variant: DSC_MK60-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 error in error memory !-------------------------------------------------------------
5E40 steering angle Sensor Signal not plausible,Offset
Error counter: 1 Logistic counter: 40
Mileage 212170 km Vehicle speed 0.00 km/h Brake light switch 0.00 0/1 switch brake fluid level 0.00 0/1 ASC/DSC_aktive (status of ASC/DSC_switch) 1.00 0/1 brake pressure identified 0.00 0/1 ABS-active 0.00 0/1 ASC-active (BMR) 0.00 0/1 ASC-active (AMR) 0.00 0/1 GMR-active (GMR) 0.00 0/1 GMR-active (MMR) 0.00 0/1 CBC-active 0.00 0/1 MSR-active 0.00 0/1 TDR-active 0.00 0/1 SDR-active 0.00 0/1 DBC-active 0.00 0/1 RTA active 1.00 0/1 Run-Up Mode 1.00 0/1
No matching error symptom Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 5E 40 E0 01 28 52 E1 00 0A 00 0C =============================================================
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
Poprawnie ustawiona zbieżność powinna przywrócić wcześniejsze ustawienie czujnika na kolumnie kierowniczej, chociaż wskazana jest ponowna kalibracja tego czujnika po ustawianiu zbieżności.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
- Rudeboy
- Bywalec forum
- Posty: 149
- Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
- BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fz52793
ok a jak można skalibrować ten czujnik? da rade samemu w INPie ( gzie trzeba wejść i co zrobić?) czy lepiej to zostawić fachowcom?
i jeszcze jedno pytanie jak w INPie dojść do tego okienka http://i41.tinypic.com/v83p61.jpg u mnie wyświetlają się 3 rodzaje DSC ale dwa nic nie pokazują a jek wejdę w jeden to wyskakuje komunikat że wersja niekompatybilna a poźniej pojawia się menu z opcjami odczytu błędó kasowania itd...
i jeszcze jedno pytanie jak w INPie dojść do tego okienka http://i41.tinypic.com/v83p61.jpg u mnie wyświetlają się 3 rodzaje DSC ale dwa nic nie pokazują a jek wejdę w jeden to wyskakuje komunikat że wersja niekompatybilna a poźniej pojawia się menu z opcjami odczytu błędó kasowania itd...
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
Ja u siebie czujnik kąta skrętu zawsze kalibrowałem za pomocą P.A. SoftU.
W INPIE nigdy tego nie robiłem, ale domniemam że również jest to możliwe.
A żeby wejść do takiego okienka, poszukaj w tym module co wchodzisz (MK60 dla DSC) zakładki ANALOG.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W INPIE nigdy tego nie robiłem, ale domniemam że również jest to możliwe.
A żeby wejść do takiego okienka, poszukaj w tym module co wchodzisz (MK60 dla DSC) zakładki ANALOG.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Wersją niekompatybilną nie przejmuj się i dawaj ok. Kalibracja o ile dobrze pamiętam jest od razu po wejściu do dsc, jest to jakaś kombinacja klawiszy z shift-em.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Rudeboy
- Bywalec forum
- Posty: 149
- Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
- BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fz52793
ok, czyli najpierw zbieżność a później kalibracja czujnika i będzie śmigać jak nówka? bo teraz ten błąd mimo kasowania nie znika nawet na chwilę...
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
Dokładnie jak piszesz.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
- Rudeboy
- Bywalec forum
- Posty: 149
- Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
- BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fz52793
znalazłem Twój post z 2015 "MK60 -> Special tests -> Steering angle adjustment E46 -> RESET" tylko to trzeba w INPIe zrobić i czujnik się sam skalibruje? czy później trzeba przejechać trochę żeby sam się ustawił dobrze po kalibracji kompem?
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
O jak miło.
Przed kalibracją skasuj wszystkie ewentualne błędy w module MK60 i ustaw kierownice idealnie do jazdy na wprost.
Po kalibracji nic więcej nie musisz robić, poza radością z jazdy z działającym DSC.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Przed kalibracją skasuj wszystkie ewentualne błędy w module MK60 i ustaw kierownice idealnie do jazdy na wprost.
Po kalibracji nic więcej nie musisz robić, poza radością z jazdy z działającym DSC.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
- Rudeboy
- Bywalec forum
- Posty: 149
- Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
- BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fz52793
mieliście racje po zbieżności wszystko wróciło do normy, nawet nie trzeba było kalibrować tego czujnika od kierownicy sam się ustawił po kilku km przy okazji przekonałem się że norauto to gów...o inny mechanior w 5 min nagrzał i odkręcił drążek kierowniczy który miał byc niby nie do ruszenia
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 7 Odpowiedzi
- 4825 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 4 Odpowiedzi
- 9916 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szczurson
-
- 10 Odpowiedzi
- 5616 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 21 Odpowiedzi
- 19455 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jjusti18
-
- 10 Odpowiedzi
- 4268 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WillyZabka
-
- 10 Odpowiedzi
- 18741 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 1 Odpowiedzi
- 550 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 10 Odpowiedzi
- 10914 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rudeboy
-
- 2 Odpowiedzi
- 4125 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Radoo0103