Kontrolki DSC i ręcznego padnięty czujnik?

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rudeboy
Bywalec forum
Posty: 126
Rejestracja: 13/02/2016, 20:48
BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fz52793
Kontakt:

Kontrolki DSC i ręcznego padnięty czujnik?

Post autor: Rudeboy » 23/05/2018, 20:50

Panowie pewnie macie to już obczajone ale dal mnie to nowość. Byłem na wymianie tulei wahaczy z przodu (Norauto Ostrobramska wawa omijać szerokim łukiem złodzieje i partacze!!!) Goście nie ustawili mi zbieżności bo nie potrafili odkręcić jednego drążka kierowniczego.... Z uwagi na to że chcieli mnie naciągnąć na nowy drążek plus robota z wymianą co miało kosztować aż 250 zeta do i tak już sporej kasy za wymianę tulei zrezygnowałem... no to dostałem auto z powrotem w stanie gorszym niż było... Wprawdzie tuleje nie stukają ale kierownica jest ustawiona krzywo ( w pozycji "0" auto skręca z bok, żeby jechać prosto trzeba ją przekręcić o 10-15 stopni...

https://www.fotosik.pl/zdjecie/bb0cb3d848140d98 w takim ustawieniu auto jedzie prosto

po kilkuset metrach coś zaszurało przy lewym kole ( tym przy którym nie mogli odkręcić drążka) i zapaliły się kontrolki DSC i żółta ręcznego - teraz świecą się non stop. Sprawdzałem czujniki ABS na oko są OK - nie mierzyłem czy przepływa przez nie prąd. INPA pokazuje kod 5E40 steering angle Sensor Signal not plausible,Offset jak wyczytałem na forum "boczna sygnał przyspieszenia nie jest wiarygodny, offset"

Moje pytanie: Czy błąd powinien zniknąć jak ustawię zbieżność i kierownica znów będzie prosto?? Czy też "wymieniacze części" mogli uszkodzić jakiś czujnik i raczej powinienem iść w tę stronę żeby go namierzyć i wymienić??? Jeśli ktoś miał taki problem to proszę o pomoc!

A wspomniane Norauto omijajcie jak najdalej goście chcieli mnie naciągnąć na kupno tulei - dzwonią i mówią że mam dwie prawe i że nie będzie pasować jedna... dopiero jak im powiedziałem że tak nie ma rozróżnienia na strony to stwierdzili że podeszli do auta i rzeczywiście mam rację wszystko pasuje.... nie mówiąc już o tym że wysmarowali tuleje jakimś towotem więc pewnie zaraz mi się gumy złużyją w nich...

Błąd z INPY

E R R O R M E M O R Y ---------------------------------------
Date: 23.05.2018 20:14:32 ECU: DSC_MK60 JobStatus: OKAY Variant: DSC_MK60-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 error in error memory !-------------------------------------------------------------
5E40 steering angle Sensor Signal not plausible,Offset
Error counter: 1 Logistic counter: 40
Mileage 212170 km Vehicle speed 0.00 km/h Brake light switch 0.00 0/1 switch brake fluid level 0.00 0/1 ASC/DSC_aktive (status of ASC/DSC_switch) 1.00 0/1 brake pressure identified 0.00 0/1 ABS-active 0.00 0/1 ASC-active (BMR) 0.00 0/1 ASC-active (AMR) 0.00 0/1 GMR-active (GMR) 0.00 0/1 GMR-active (MMR) 0.00 0/1 CBC-active 0.00 0/1 MSR-active 0.00 0/1 TDR-active 0.00 0/1 SDR-active 0.00 0/1 DBC-active 0.00 0/1 RTA active 1.00 0/1 Run-Up Mode 1.00 0/1
No matching error symptom Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 5E 40 E0 01 28 52 E1 00 0A 00 0C =============================================================


Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1892
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

Post autor: Jarando » 23/05/2018, 21:48

Poprawnie ustawiona zbieżność powinna przywrócić wcześniejsze ustawienie czujnika na kolumnie kierowniczej, chociaż wskazana jest ponowna kalibracja tego czujnika po ustawianiu zbieżności.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!

Awatar użytkownika
Rudeboy
Bywalec forum
Posty: 126
Rejestracja: 13/02/2016, 20:48
BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fz52793
Kontakt:

Post autor: Rudeboy » 24/05/2018, 0:18

ok a jak można skalibrować ten czujnik? da rade samemu w INPie ( gzie trzeba wejść i co zrobić?) czy lepiej to zostawić fachowcom?

i jeszcze jedno pytanie jak w INPie dojść do tego okienka http://i41.tinypic.com/v83p61.jpg u mnie wyświetlają się 3 rodzaje DSC ale dwa nic nie pokazują a jek wejdę w jeden to wyskakuje komunikat że wersja niekompatybilna a poźniej pojawia się menu z opcjami odczytu błędó kasowania itd...

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1892
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

Post autor: Jarando » 24/05/2018, 6:11

Ja u siebie czujnik kąta skrętu zawsze kalibrowałem za pomocą P.A. SoftU.
W INPIE nigdy tego nie robiłem, ale domniemam że również jest to możliwe.
A żeby wejść do takiego okienka, poszukaj w tym module co wchodzisz (MK60 dla DSC) zakładki ANALOG.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 1934
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 24/05/2018, 6:19

Wersją niekompatybilną nie przejmuj się i dawaj ok. Kalibracja o ile dobrze pamiętam jest od razu po wejściu do dsc, jest to jakaś kombinacja klawiszy z shift-em.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


Awatar użytkownika
Rudeboy
Bywalec forum
Posty: 126
Rejestracja: 13/02/2016, 20:48
BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fz52793
Kontakt:

Post autor: Rudeboy » 24/05/2018, 8:48

ok, czyli najpierw zbieżność a później kalibracja czujnika i będzie śmigać jak nówka? ;) bo teraz ten błąd mimo kasowania nie znika nawet na chwilę...

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1892
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

Post autor: Jarando » 24/05/2018, 10:38

Dokładnie jak piszesz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!

Awatar użytkownika
Rudeboy
Bywalec forum
Posty: 126
Rejestracja: 13/02/2016, 20:48
BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fz52793
Kontakt:

Post autor: Rudeboy » 24/05/2018, 20:59

Jarando pisze:
24/05/2018, 10:38
Dokładnie jak piszesz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
znalazłem Twój post z 2015 "MK60 -> Special tests -> Steering angle adjustment E46 -> RESET" tylko to trzeba w INPIe zrobić i czujnik się sam skalibruje? czy później trzeba przejechać trochę żeby sam się ustawił dobrze po kalibracji kompem?

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1892
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

Post autor: Jarando » 24/05/2018, 21:16

O jak miło.
Przed kalibracją skasuj wszystkie ewentualne błędy w module MK60 i ustaw kierownice idealnie do jazdy na wprost.
Po kalibracji nic więcej nie musisz robić, poza radością z jazdy z działającym DSC.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!

Awatar użytkownika
Rudeboy
Bywalec forum
Posty: 126
Rejestracja: 13/02/2016, 20:48
BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fz52793
Kontakt:

Post autor: Rudeboy » 29/05/2018, 13:11

mieliście racje po zbieżności wszystko wróciło do normy, nawet nie trzeba było kalibrować tego czujnika od kierownicy sam się ustawił po kilku km ;) przy okazji przekonałem się że norauto to gów...o inny mechanior w 5 min nagrzał i odkręcił drążek kierowniczy który miał byc niby nie do ruszenia :D


ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość