Kolektor dolotowy m57n
-
- Bywalec forum
- Posty: 59
- Rejestracja: 9 kwie 13, 22:13
- BMW: e46 330d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto: klb
Kilka pytań jak wyżej. Mam kolektor zaslepiony klapkami ale musi być nieszczelność bo leci syf z pod niego w związku z tym chciałbym wymienić na taki fabrycznie bez nich.
Ponoć pasuje od x5 E53 po lifcie - ktoś przerabial juz temat?
Druga sprawa czy nieszczelny dolot może powodować gwizd jak z turbiny
Ponoć pasuje od x5 E53 po lifcie - ktoś przerabial juz temat?
Druga sprawa czy nieszczelny dolot może powodować gwizd jak z turbiny
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Klapki można wymontować i wstawić zaślepki dedykowane. Jeśli chodzi o świst, to tak, jak najbardziej.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Dlaczego e53 3.0d 218km miałby nie mieć klapek fabrycznie?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 59
- Rejestracja: 9 kwie 13, 22:13
- BMW: e46 330d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto: klb
może źle sie wyraziłem, klapek nie mam tylko te zaślepki i z nich cieknie syf
x5 e53 ale po lifcie nie ma fabrycznie tych klapek, pod linkiem przykład
http://allegro.pl/bmw-x5-e53-kolektor-ssacy-lift-7789288-3-0d-m57n-i7017797362.html#thumb/2
tylko niewiem czy będzie pasował do e46 po lifcie
x5 e53 ale po lifcie nie ma fabrycznie tych klapek, pod linkiem przykład
http://allegro.pl/bmw-x5-e53-kolektor-ssacy-lift-7789288-3-0d-m57n-i7017797362.html#thumb/2
tylko niewiem czy będzie pasował do e46 po lifcie
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Zaślepki występowały w dwóch rozmiarach, nie jest tak że masz założone za małe???bob232 pisze:może źle sie wyraziłem, klapek nie mam tylko te zaślepki i z nich cieknie syf
x5 e53 ale po lifcie nie ma fabrycznie tych klapek, pod linkiem przykład
http://allegro.pl/bmw-x5-e53-kolektor-ssacy-lift-7789288-3-0d-m57n-i7017797362.html#thumb/2
tylko niewiem czy będzie pasował do e46 po lifcie
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 59
- Rejestracja: 9 kwie 13, 22:13
- BMW: e46 330d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto: klb
zaślepki są dobre ale dziś zauważyłem że oring na zaślepce jest twardy jak plastik i sie kruszy. Chciałem zmienić cały kolektor ale wymienię chyba oringi na zaślepkach i uszczelki pod kolektorem
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Masz sprawny i działający EGR ?
Co to za zaślepki ? Alu ? Czy z tworzywa sztucznego?
Wg. mnie uszczelek pod kolektorem raczej się nie wymienia.
Nie widziałem żeby kiedykolwiek były w złym stanie...
Co do cieknącego oleju... Wypowiem się jak dasz odp odnośnie EGR.
Co to za zaślepki ? Alu ? Czy z tworzywa sztucznego?
Wg. mnie uszczelek pod kolektorem raczej się nie wymienia.
Nie widziałem żeby kiedykolwiek były w złym stanie...
Co do cieknącego oleju... Wypowiem się jak dasz odp odnośnie EGR.
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Jeżeli EGR masz sprawny to jak wiadomo część spalin wraca do kol. dolotowego.
Spaliny są gorące, co powoduje (w przypadku aluminium) odkształcanie/zmianę materiału. Po prostu zwiększa swoją objętość.
Stąd MOŻE to być problem. Można kupić zaślepki z tworzywa sztucznego, takiego samego z jakiego wykonany jest kolektor. Dzięki temu TEORETYCZNIE nie powinny tak reagować na temperaturę...
Gdybyś EGR miał usunięty to wg. mnie spokojnie można montować zaślepki z alu.
Przy każdych zaślepkach obecnie stosuje się takie same o-ring'i. Materiał to Viton czyli mieszanka kauczuku. Mają dużą odporność na temp oraz są niepalne.
Spaliny są gorące, co powoduje (w przypadku aluminium) odkształcanie/zmianę materiału. Po prostu zwiększa swoją objętość.
Stąd MOŻE to być problem. Można kupić zaślepki z tworzywa sztucznego, takiego samego z jakiego wykonany jest kolektor. Dzięki temu TEORETYCZNIE nie powinny tak reagować na temperaturę...
Gdybyś EGR miał usunięty to wg. mnie spokojnie można montować zaślepki z alu.
Przy każdych zaślepkach obecnie stosuje się takie same o-ring'i. Materiał to Viton czyli mieszanka kauczuku. Mają dużą odporność na temp oraz są niepalne.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Faktycznie e53 3.0d po lifcie bez dpf nie ma klapek, człowiek uczy się całe życiebob232 pisze:może źle sie wyraziłem, klapek nie mam tylko te zaślepki i z nich cieknie syf
x5 e53 ale po lifcie nie ma fabrycznie tych klapek, pod linkiem przykład
http://allegro.pl/bmw-x5-e53-kolektor-ssacy-lift-7789288-3-0d-m57n-i7017797362.html#thumb/2
tylko niewiem czy będzie pasował do e46 po lifcie
Jak widać na przykładzie Twojego problemu metoda wywalania klapek i zaślepiania otworów po nich uznawana przez wielu jako druciarka jest lepsza a ile tych alu zaślepek siedzi w autach
Często je wymieniam i osobiście w kilku przypadkach czułem zauważalną różnicę, w porównaniu do nowych, jeżeli chodzi o twardość, mowa oczywiście o takich, które siedzą w aucie od nowości przez kilkanaście lat.MARC pisze:Wg. mnie uszczelek pod kolektorem raczej się nie wymienia.
Nie widziałem żeby kiedykolwiek były w złym stanie...
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 1339 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 3 Odpowiedzi
- 1325 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dawidd
-
- 2 Odpowiedzi
- 1685 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamyk28
-
- 2 Odpowiedzi
- 831 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bayou325
-
- 0 Odpowiedzi
- 1769 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: VoXu
-
- 0 Odpowiedzi
- 1183 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: krzychu17WLCK
-
- 5 Odpowiedzi
- 3182 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 797 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 659 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Saszu
-
- 0 Odpowiedzi
- 425 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Hubert B