Kolektor dolotowy m57n

bob232
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 9 kwie 13, 22:13
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: klb

#1

Post autor: bob232 »

Kilka pytań jak wyżej. Mam kolektor zaslepiony klapkami ale musi być nieszczelność bo leci syf z pod niego w związku z tym chciałbym wymienić na taki fabrycznie bez nich.
Ponoć pasuje od x5 E53 po lifcie - ktoś przerabial juz temat?
Druga sprawa czy nieszczelny dolot może powodować gwizd jak z turbiny
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Klapki można wymontować i wstawić zaślepki dedykowane. Jeśli chodzi o świst, to tak, jak najbardziej.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Dlaczego e53 3.0d 218km miałby nie mieć klapek fabrycznie?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
bob232
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 9 kwie 13, 22:13
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: klb

#4

Post autor: bob232 »

może źle sie wyraziłem, klapek nie mam tylko te zaślepki i z nich cieknie syf

x5 e53 ale po lifcie nie ma fabrycznie tych klapek, pod linkiem przykład

http://allegro.pl/bmw-x5-e53-kolektor-ssacy-lift-7789288-3-0d-m57n-i7017797362.html#thumb/2

tylko niewiem czy będzie pasował do e46 po lifcie
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#5

Post autor: Dobrodziej_1983 »

bob232 pisze:może źle sie wyraziłem, klapek nie mam tylko te zaślepki i z nich cieknie syf

x5 e53 ale po lifcie nie ma fabrycznie tych klapek, pod linkiem przykład

http://allegro.pl/bmw-x5-e53-kolektor-ssacy-lift-7789288-3-0d-m57n-i7017797362.html#thumb/2

tylko niewiem czy będzie pasował do e46 po lifcie
Zaślepki występowały w dwóch rozmiarach, nie jest tak że masz założone za małe???
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
bob232
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 9 kwie 13, 22:13
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: klb

#6

Post autor: bob232 »

zaślepki są dobre ale dziś zauważyłem że oring na zaślepce jest twardy jak plastik i sie kruszy. Chciałem zmienić cały kolektor ale wymienię chyba oringi na zaślepkach i uszczelki pod kolektorem
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#7

Post autor: MARC »

Masz sprawny i działający EGR ?
Co to za zaślepki ? Alu ? Czy z tworzywa sztucznego?

Wg. mnie uszczelek pod kolektorem raczej się nie wymienia.
Nie widziałem żeby kiedykolwiek były w złym stanie...
Co do cieknącego oleju... Wypowiem się jak dasz odp odnośnie EGR.
bob232
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 9 kwie 13, 22:13
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: klb

#8

Post autor: bob232 »

egr sprawny czyściutki
zaślepki niestety alu i zastanawiam sie czy nie dać z tworzywa
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#9

Post autor: MARC »

Jeżeli EGR masz sprawny to jak wiadomo część spalin wraca do kol. dolotowego.
Spaliny są gorące, co powoduje (w przypadku aluminium) odkształcanie/zmianę materiału. Po prostu zwiększa swoją objętość.
Stąd MOŻE to być problem. Można kupić zaślepki z tworzywa sztucznego, takiego samego z jakiego wykonany jest kolektor. Dzięki temu TEORETYCZNIE nie powinny tak reagować na temperaturę...

Gdybyś EGR miał usunięty to wg. mnie spokojnie można montować zaślepki z alu.
Przy każdych zaślepkach obecnie stosuje się takie same o-ring'i. Materiał to Viton czyli mieszanka kauczuku. Mają dużą odporność na temp oraz są niepalne.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

bob232 pisze:może źle sie wyraziłem, klapek nie mam tylko te zaślepki i z nich cieknie syf

x5 e53 ale po lifcie nie ma fabrycznie tych klapek, pod linkiem przykład

http://allegro.pl/bmw-x5-e53-kolektor-ssacy-lift-7789288-3-0d-m57n-i7017797362.html#thumb/2

tylko niewiem czy będzie pasował do e46 po lifcie
Faktycznie e53 3.0d po lifcie bez dpf nie ma klapek, człowiek uczy się całe życie :good:
Jak widać na przykładzie Twojego problemu metoda wywalania klapek i zaślepiania otworów po nich uznawana przez wielu jako druciarka jest lepsza 8) a ile tych alu zaślepek siedzi w autach :shock:
MARC pisze:Wg. mnie uszczelek pod kolektorem raczej się nie wymienia.
Nie widziałem żeby kiedykolwiek były w złym stanie...
Często je wymieniam i osobiście w kilku przypadkach czułem zauważalną różnicę, w porównaniu do nowych, jeżeli chodzi o twardość, mowa oczywiście o takich, które siedzą w aucie od nowości przez kilkanaście lat.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”