Klocki tył E46 Touring 2003 320d

FrAnCuZ05
Posty: 2
Rejestracja: 16 cze 17, 20:30
BMW: E46 320d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Cis

#1

Post autor: FrAnCuZ05 »

Witam jestem tu całkowicie nowy (konto dziś założone), ale ośmiele się zadać pierwsze pytanie - mianowicie jakie klocki polecacie w takim BMW jak w temacie? ogólnie czy jest czujnik zużycia klocków z tyłu i z przodu? Bo klocki z tyłu już słyszę ale jeszcze nic na desce nie świeci :D
Maateusz
Bywalec forum
Posty: 379
Rejestracja: 9 sie 16, 21:28
BMW: 325
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: SPS
VIN: PB61378

#2

Post autor: Maateusz »

Czujnik jest z przodu w lewym kole a z tylu w prawym.
Ja ostatnio zakładałem tarcze Brembo + klocki Ferodo, czujnik z tego co wiem jeśli się nie 'przepali' to nie ma konieczności wymieniać (ja nie wymieniałem).
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#3

Post autor: Dzidek90 »

FrAnCuZ05 pisze:Witam jestem tu całkowicie nowy (konto dziś założone), ale ośmiele się zadać pierwsze pytanie - mianowicie jakie klocki polecacie w takim BMW jak w temacie? ogólnie czy jest czujnik zużycia klocków z tyłu i z przodu? Bo klocki z tyłu już słyszę ale jeszcze nic na desce nie świeci :D
Co znaczy słyszysz klocki ? Piszczą, buczą ?

Jeśli piszczą to znaczy ze masz włożone byle jakie bez tzw frezu ;)

A jeśli chodzi o czujnik to tak jak Mateusz napisał wyżej ;)
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

kloczki textar czesto polecane
ale jesli kontrolka sie nie swieci, to moze warto zajrzec zanim cokolwiek kupisz moze jeszcze sporo ich tam jest
a piszcza z innego powodu

czujnik to tylko kawalek drutu, wiec jak nie jest uszkodzony to mozna zalozyc ponownie do nowych klocków
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

Textary odradzam, piszcza bardzo czesto.
Teraz stoi u nas vw polo zony naszego stalego klienta od bmw, wlasnie na wyrzucenie praktycznie NOWYCH klockow textara z obu osi.
Zestaw ferodo + brembo byl hitem zaraz po pierwszych czesciach filmu fast&furious :D O ile tarcze brembo sa ok, to klocki ferodo sa jednymi z najbardziej pylacych.
Polecam ATE Ceramic, mam na przedniej osi w touringu i nie dos ze nie pula to nawet po uzyciu deironizera felgi nie "krwawia".

Jesli klocki masz zuzyte a na desce kontrolka nie swieci to byc moze ktos zmostkowal juz zuzyty czujnik.
Obrazek
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#6

Post autor: adamusiek »

z czujnikiem może być wszystko w porządku
ja miałam sytuację, że klocki skończyły się na kole, gdzie czujnika nie ma, ja już je słyszałem, a kontrolka się nie świeciła
Awatar użytkownika
morsik28
Bywalec forum
Posty: 152
Rejestracja: 26 lut 13, 16:56
BMW: 320d E46 Touring + chip na 155KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bieruń

#7

Post autor: morsik28 »

Ja Panowie zalożyłem Master Sport i jestem pozytywnie zaskoczony jak dobrze się sprawują
jawirax
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 17, 17:21
BMW: e46 m43 1.9
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#8

Post autor: jawirax »

Klocki wymienisz samemu nawet na lewarku , wymiana banalnie prosta , klocki ? słychać ? dziwne hehe , chyba że piszczy , no to już jedzie blacha bez okładzin, weź luknij na nie , przecież ich zużycie można sprawdzić już gołym okiem nawet nie ściągając koła , przy wymianie klocków wymieniasz również koniecznie czujnik zużycia klocków, prowadniczki warto przesmarować , do wepchnięcia tłoczka nie potrzebny przyrząd, ja zawsze wpycham trzonkiem od młotka blokują o założony zacisk zapychać do środka, miedzy zacisk a tarczę , najlepiej odkręcić korek płynu hamulcowego - lżej pójdzie .Tłoczek musi być wciśniety bo mogą ci się nie zmieścić klocki bo będą nowe.Poniżej mały tuto-rial co do wymiany :

https://www.youtube.com/watch?v=R6vMS5QjM1g
DonElton
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 8 paź 13, 19:11
BMW: e46 323Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: WGM

#9

Post autor: DonElton »

Odkopię bo nie widzę sensu zakładania nowego tematu.

Panowie odkleiła mi się okładzina od blachy na prawym przodzie w jednym klocku. Mam zwykłą "pełną" tarczę. Do tej pory nigdy nie stałem przed wyborem klocków. A więc pylenie mnie nie obchodzi, liczy się jedynie efektywne hamowanie. Nie wiem jakiej firmy mam tarcze, co polecicie do auta które robi 15k km rocznie i większość przebiegu to droga ekspresowa ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Np. texar lub ate to dobre zwykłe klocki. Co masz na myśli przez "zwykłą pełną tarczę"? Chodzi o to, że jest gładka? Bo jak ktoś pisze pełna to kojarzy się to z brakiem wentylowania :unknown:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”