Kierownice skręca na nierównościach

BxBatman
Bywalec forum
Posty: 522
Rejestracja: 27 kwie 15, 22:11
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#31

Post autor: BxBatman »

Nie no opony spoko sa maglownica tez nie stuka , ogolnie to ostatnio sprawdizlem i mam z przodu jakies amortyzatory KAMOKA ktos sobie niezle przyoszczedzil ogolnie na tym aucie sa okolo 2 lata i tak sie zastaniawm bo one sa w 2cm wyzsze od tych co powinny byc w seri (juz wiem czemu taka koza z przodu u mnie jest a u innych nie) czy amortyzatory moga miec wplyw na szarpanie kierownica? czy wysokosc tez moze miec roznice? geometria zle ustawiona ?

bylem juz na tych diagnostykach i nic i czekam az w koncu sie cos spierniczy zebym wiedzial ze to to jest bo wymienaic wszystko po kolei mija sie z celem
BxBatman
Bywalec forum
Posty: 522
Rejestracja: 27 kwie 15, 22:11
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#32

Post autor: BxBatman »

Rozwiązaniem problemu była geometria
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#33

Post autor: GUMMISS »

BxBatman pisze:Rozwiązaniem problemu była geometria
I to mi się podoba :good: Powinna być jakaś nagroda dla usera podajacego rozwiązanie zagadki [emoji481]

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
evert
Posty: 3
Rejestracja: 24 mar 17, 11:09
BMW: e46 2.0d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#34

Post autor: evert »

Panowie, pomocy !!
Na co rzucić okiem w pierwszej kolejności
a) tuleje wachaczy
b)geometria
c)luz na maglownicy
d)opony

Jeździ się okropnie i mega niebezpiecznie - auto wyrywa z kolein kierując je na przeciwległy pas lub pobocze. Wszystko widać dokładnie na filmie. Z góry dziękuję za pomoc!
https://www.youtube.com/watch?v=3-ou8_r5mLo&feature=youtu.be

Obrazek
kiceq
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 9 maja 15, 18:01
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka

#35

Post autor: kiceq »

Sprawdz lozyska z przodu czy nie maja luzu poprzecznego. Ewentualnie cukierki na lrzednich wachaczach

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#36

Post autor: mariryb »

U mnie taki problem rozwiązała wymiana wahaczy. Był luz na długim swożniu. Po tym jeszcze geometria i prowadzi się idealnie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#37

Post autor: WKRENTEK77 »

kiceq pisze:cukierki na lrzednich wachaczach
Pojawił się nowy termin w mechanice ,jak byś mógł sprecyzować oco chodzi .
Do sprawdzenia cała zawiecha to co wymieniłeś ,jeżeli masz dość szerokie laczki np 225/45 i do tego jeszcze wyeksploatowane łyse to norma że będzie rzucać autem w koleinach miałem ten problem po wymianie na nowe zdecydowanie się polepszyło ale i tak nieco ciąga na koleinach ale to niestety urok szerokich opon na wąskich zimowkach problemu nie ma .
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#38

Post autor: Broder »

WKRENTEK77 pisze:
kiceq pisze:cukierki na lrzednich wachaczach
Pojawił się nowy termin w mechanice ,jak byś mógł sprecyzować oco chodzi .
Do sprawdzenia cała zawiecha to co wymieniłeś ,jeżeli masz dość szerokie laczki np 225/45 i do tego jeszcze wyeksploatowane łyse to norma że będzie rzucać autem w koleinach miałem ten problem po wymianie na nowe zdecydowanie się polepszyło ale i tak nieco ciąga na koleinach ale to niestety urok szerokich opon na wąskich zimowkach problemu nie ma .
Zapewne chodzi o lollipop, czyli lizaki a nie cukierki ;) sa ta tylne tuleje wahacza przedniego.

Co do szerokich opon to troche bzdura ze zawsze bedzie ciagac. Mocne auta zawsze fabrycznie wychodza na szerokich kapciach, wyobrazasz sobie tlumaczenie producentow ze to przez drogi je nosi? Troche glupio by to brzmialo. Sam mialem zawsze szerokie kola, w e36 11j, do tego negatywy po 4-5 stopni a mozna bylo normalnie jezdzic i nic nie znosilo.
Tak samo mit ze z negatywem zjada opony - bzdura. Jak masz luzy w zawieszeniu lub zla geometrie to zawsze bedzie cos nie tak. Dodam jeszcze ze geometria musi byc ustawiona DOBRZE, a nie tylko byc ustawiona.
Obrazek
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#39

Post autor: WKRENTEK77 »

No niby tak z tymi oponami jednak coś w tym musi być bo już tu nie jeden zwracał uwagę żeby nie powiedzieć narzekał na to ciaganie po koleinach .
marta
Posty: 1
Rejestracja: 6 kwie 17, 11:10
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#40

Post autor: marta »

Hej!
Dzięki wielkie za odpowiedzi :)

Odnośnie naszego problemu:
Bylismy na 2 stacjach diagnostycznych i nic nie wykryli. U mechanika specjalizujacego sie w bmw okazalo się po kopnięciu od frontu w oponę, że lata koło. Do wymiany tuleje. W tym momencie auto jest u mechanika, więc nic więcej nie możemy powiedzieć.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”