kemer85 -->> E61 530dA

Dział poświęcony wszystkim pozostałym modelom BMW
Awatar użytkownika
kemer85
Bywalec forum
Posty: 183
Rejestracja: 5 lut 12, 20:59
BMW: F11 525d
Rok produkcji: 2014
Państwo: PL DE
Województwo: mazowieckie
Miasto: Memmingen
VIN: D699123

#1

Post autor: kemer85 »

Witam!
Przedstawiam mój nowy nabytek jakim jest bardzo rodzinne E61 530dA z 2004 roku. Jak do tej pory pierwsze auto z automatyczną skrzynią biegów i co dziwo nie żałuje tego automatu – bardzo przyjemnie się tym jeździ, po za tym stary już jestem i biegów mi się nie chce zmieniać.

Początkowo szukałem E91 320d ale ciężko było coś konkretnego znaleźć w moim rejonie - same zajechańce i we wszystkich prawie słychać było klekotanie dwumasy aż dzwonimy z bratem o jedno E90 w sedanie ale już sprzedane ale jest jeszcze E61 530d – myślimy można obejrzeć bo blisko. Miałem na to tylko okres świąt Bożego Narodzenia bo potem znowu wyjeżdżałem.
I stało się po świętach jedziemy na stację i oglądamy od spodu - ścieżka diagnostyczna bez problemu za to auto zarejestrowane w PL, ubezpieczone i ma zimowki – trzeba było rozważyć wszystkie za i przeciw i coś wybrać i przespać się z tym. Swoją drogą zamiast płacić akcyzę państwu to już lepiej za to było coś w aucie wymienić, zrobić. Obejrzeliśmy jeszcze parę E61 525d i 530d w manualu i te same problemy z dwumasami i tak trzeba było wydać kilka tys. na pakiet startowy.
Początkowo rozglądałem się za autem w Niemczech ale jak i u nas pełno 320d w E91 i naprawdę Diesel w Niemczech robi km bo i podatki i reszta po jego zakupie jest droga i aby to się zwróciło musi jeździć i zarabiać na siebie, a jak trafiła się jakaś benzyna to cena kosmos i jeszcze wyższa akcyza powyżej pojemności dwóch litrów.

Teraz VIN

Składanie Dane pojazdu
Art.

Wartość
Numer podwozia WBANJ71040B515479
Kod typu NJ71
Typ 530D (EUR)
Typoszereg E E61 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji TOUR
Układ kierowniczy LL
Drzwi 5
Silnik M57/TU
Pojemność skokowa 3.00
Moc 160
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor TITANSILBER METALLIC (354)
Tapicerka LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)
Data prod. 2004-07-21

Składanie Wyposażenie
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów
S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat
S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia
S587A LM RAEDER DOPPELSP.116 MIT NOTLAUF. Obr. BMW, st. le. podw. spr. 116
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional
S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD
S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim
S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Aktywacja nawigacji charakt. dla kraju
S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
S928A REIFENSTEUERUNG Sterowanie opon

Składanie Wyposażenie seryjne
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

Jest to typowa włoszka jak zauważyłem prawa lampa jest trochę przytarta, pewnie zderzak też był może wcześniej ale na pewno jest bezwypadkowe co mój mechanik na moje polecenie skrupulatnie sprawdził.
Jak ja to określam – włoszka – pije, pali ma nałogi ale jak chcesz dać w piz…e to nie odmawia. I tak samo jest z tym autem jak trzeba dać po garach to się nie prosi. A swoje nałogi jak się potem dowiedziałem ma każdy egzemplarz E61.

Teraz zdjęcia

Tu jak oglądam
Obrazek
W garażu po zakupie
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Chciałem zajrzeć do odmy i jak zwykle trzeba było rozgrzebać pół silnika z osłon
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak zdobędę części zajrzę jeszcze raz to wymienię odmę, elektrozawór i przewody podciśnienia.

A tu na zimowej feldze
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tu już letnia felga
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tu zdjęcia z ostatniej trasy

Obrazek

Obrazek

Chciałem sobie wymienić kierownicę ale nie pasowała - moja po lewej stronie, i musiałem ją zwrócić. Teraz wiem jakiej szukać, wszystko przez te skrętne xenony.
Obrazek


Lista rzeczy jakie już zrobiłem jest długa i jak znajdę czas to napiszę bo jest o czym. BMW ery nowożytnej – tak określano ten model jak wchodził na rynek i jest naprawdę skomplikowany. Otóż nawet zwykła wymiana akumulatora a nawet jego wyjęcie z auta nie obejdzie się bez ingerencji komputerem diagnostycznym bo trzeba powiedzieć autu jaki jest aku, jakiej pojemności bo alternator nie wie jakim prądem go ładować o czym się przekonałem boleśnie jak trzeba było rano jechać do pracy a tu auto nie ruchome – po przekręceniu kluczyka nic. I takie tam jeszcze.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 7 gru 14, 16:37 przez kemer85, łącznie zmieniany 2 razy.
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie

kemer85
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#2

Post autor: piotrek1474 »

Dzisiaj aby akumulator wymienić trzeba jechać do serwisu.
Obrazek
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#3

Post autor: Frost »

Auto fajne, ale przeraża mnie nadmiar elektroniki w tych furach:/ Kupiłbym taką sztukę chętnie, ale wiem, że mnie po prostu na nie nie stać... a szkoda.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

Miałem okazje tuż po zakupie pomacać i usiąść w środku. I z zewnątrz i w środku widać tą świeżość w stosunku do e46.

Przyjedź kiedy - flaszkę trzeba dokończyć :)
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#5

Post autor: Młody90 »

co z tego jak utrzymanie takiego samochodu dla zwykłego przeciętnego 'maniaka' bmw jest nie osiągalne..
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#6

Post autor: Krzysiek669 »

Fajne 5er :good: Słuszny silnik, wyposażenie i automat jest tutaj jak najbardziej na miejscu 8)
Fakt, to już o wiele bardziej skomplikowane auto niż E46, ale powoli będziesz się uczył :D
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#7

Post autor: Roki »

Widziałem siedziałem dotykałem..kawał auta pare spraw ogarniesz i będzie malyna...
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
Awatar użytkownika
kemer85
Bywalec forum
Posty: 183
Rejestracja: 5 lut 12, 20:59
BMW: F11 525d
Rok produkcji: 2014
Państwo: PL DE
Województwo: mazowieckie
Miasto: Memmingen
VIN: D699123

#8

Post autor: kemer85 »

Witam!
piotrek1474 pisze:Dzisiaj aby akumulator wymienić trzeba jechać do serwisu.


Dziwne ale prawdziwe – każde wyjęcie aku z auta to problem.
Frost pisze:Auto fajne, ale przeraża mnie nadmiar elektroniki w tych furach:/ Kupiłbym taką sztukę chętnie, ale wiem, że mnie po prostu na nie nie stać... a szkoda.
Młody90 pisze:co z tego jak utrzymanie takiego samochodu dla zwykłego przeciętnego 'maniaka' bmw jest nie osiągalne..
Fakt, gdyby nie praca za granicą w życiu bym nie pomyślał o tym aucie ale komfort jaki daje jadąc ok. 1100km w jedną stronę na południe Niemiec jest ogromny.
mariryb pisze:Miałem okazje tuż po zakupie pomacać i usiąść w środku. I z zewnątrz i w środku widać tą świeżość w stosunku do e46.
Przyjedź kiedy - flaszkę trzeba dokończyć :)
Byłem w PL pod koniec maja i pod koniec czerwca ale a to jedno a to drugie i nie było czasu podjechać. Będę w listopadzie zimowe koła założyć to może wtedy albo już na Swięta.
Krzysiek669 pisze:Fajne 5er :good: Słuszny silnik, wyposażenie i automat jest tutaj jak najbardziej na miejscu 8)
Fakt, to już o wiele bardziej skomplikowane auto niż E46, ale powoli będziesz się uczył :D
Już się trochę nauczyłem wydając przy tym trochę grosza.
Roki pisze:Widziałem siedziałem dotykałem..kawał auta pare spraw ogarniesz i będzie malyna...
Już ogarnąłem:
- regeneracja, uszczelnienie turbo w Garecie + kolektor wydechowy OEM, podobno standard w 218 km do połowy 2005 roku zwłaszcza, że u mnie jest już nalatane 278477km obecnie a jak kupowałem pod koniec grudnia było ok 265500km. Jedna wycieczka do domu to jakieś 2200km w obie strony.
- olej w automacie OEM
- świece żarowe i sterownik OEM
- olej i wszystkie filtry OEM
- płyn chłodniczy i hamulcowy OEM
- podgrzewacz filtra paliwa OEM
- klocki i tarcze hamulcowe OEM
- naprawiłem PDC, podobno mechanik wymienił jakąś wiązkę ale ostatnio i tak działa jak chce,
- wymiana przepustnicy
- wymiana akumulatora, zapodałem 100Ah i 890A, jest co żreć prąd
- wymiana przednich wycieraczek a w tylnej tylko gumową część bo nie szło dorwać pasującej
- wymieniłem dywaniki
- naprawiłem skrętne xenony - winna była prawa lampa i trzeba było ją wymienić
- naprawiłem centralny zamek i tu podobno standardem są wiązki kabli w tylnej klapie przecierające się. U mnie dodatkowo brakowało bezpiecznika pewnie go ktoś wyciągnął bo robiło się zwarcie.

Plany:
- zostało zajrzeć do tylnej zapiekającej się wycieraczki
- zwalenie kolektora ssącego i wymiana wężyków podciśnienia, elektrozaworu EGR uszczelek i zajrzenie do klapek, mechanik powiedział, żeby ich nie wywalać bo zasyfia się turbina i szybciej zużywa ale sam to muszę zobaczyć
- podejrzenie pada też na koło pasowe wału
- przepustnicę niby wymieniałem ale wywala jakieś błędy i są ciekawe historię z nią
- szukam też płyty do Navi
Teraz marzenia:
- marzy mi się zrobienie pompowanego zawieszenia bo z tyłu już są poduchy, kompresor i cała reszta wystarczy dołożyć przód, jak na razie działa bez zarzutu.

Ale największym marzeniem jest to aby już nic się nie zepsuło. To auto jak żadne inne wystawiło moją cierpliwość na skraj wytrzymałości i naprawdę niewiele brakowało.
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie

kemer85
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#9

Post autor: MARC »

Niestety ale ta seria słynie z usterkowości.
To już nie są pancerne auta tj E30 E36 E46 bądź E39... Nowsze modele tak mają skonstruowaną elektronikę aby się psuła.


Tak czy inaczej graty za wytrwałość!

Auto wygląda zacnie!
Plany oraz zmiany na +
Awatar użytkownika
kemer85
Bywalec forum
Posty: 183
Rejestracja: 5 lut 12, 20:59
BMW: F11 525d
Rok produkcji: 2014
Państwo: PL DE
Województwo: mazowieckie
Miasto: Memmingen
VIN: D699123

#10

Post autor: kemer85 »

Powiedzenie, że za komfort się płaci w tym egzemplarzu jest jak najbardziej na miejscu.
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie

kemer85
Zablokowany
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Inne BMW”