Jakie kosmetyki do auta ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 1025
- Rejestracja: 15 gru 10, 16:25
- BMW: Volvo S60 2.5T AWD
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
- Lokalizacja: Dzielnica mordów i gwałtów ...
Chciałbym zrobić polerke do porządku itp
Jakich kosmetyków uzyć i gdzie je najlepiej kupic ?
Lakier jest w średnim stanie Kolor TITANSILBER METALLIC (354)
Potrzebuje
Pasta polerska
Wosk
czernidło na zewnątrz
Jakieś szmatki
Jak czegos brakuje prosze o podpowiedz i co jak robić
Wszystko bd robione ręcznie
Jakich kosmetyków uzyć i gdzie je najlepiej kupic ?
Lakier jest w średnim stanie Kolor TITANSILBER METALLIC (354)
Potrzebuje
Pasta polerska
Wosk
czernidło na zewnątrz
Jakieś szmatki
Jak czegos brakuje prosze o podpowiedz i co jak robić
Wszystko bd robione ręcznie
Było E46 320d M47 Cobra 11 :cry:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Meguiars Ultimate Compound.
Collinite 476
Czernidło ? Ale do czego ? Do opon polecam Turtle Wax Extreme Nano Tyre Gel
A do reszty plastików, kokpitu Cartec.
Pewnie potrzebował będziesz również glinki.
Szmatki ? Hmm mikrofibry - najlepsza opcja do mycia, do wycierania, osuszania auta. Albo ręcznik waflowy.
Collinite 476
Czernidło ? Ale do czego ? Do opon polecam Turtle Wax Extreme Nano Tyre Gel
A do reszty plastików, kokpitu Cartec.
Pewnie potrzebował będziesz również glinki.
Szmatki ? Hmm mikrofibry - najlepsza opcja do mycia, do wycierania, osuszania auta. Albo ręcznik waflowy.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 1025
- Rejestracja: 15 gru 10, 16:25
- BMW: Volvo S60 2.5T AWD
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
- Lokalizacja: Dzielnica mordów i gwałtów ...
czarnidło do opon , i listw plastikowych , te mikrofibry to sa jakieś jej rodzaje ?
Gdzie kupić allegro czy jakieś strony profesjonalne , moze jakiś sklep ?
na czym polega glinka ? jak sie jej uzywa
Gdzie kupić allegro czy jakieś strony profesjonalne , moze jakiś sklep ?
na czym polega glinka ? jak sie jej uzywa
Było E46 320d M47 Cobra 11 :cry:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Czernidło do opon jak wyżej. Do reszty plastików tez jak wyżej.
Rękawice z mikrofibry ja nakupowałem w Auchan - 10zł firmy Nigrin.
Odnośnie glinkowania lakieru.
http://www.autoestetyka.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=50:glinkowanie&catid=34:dekontaminacja-lakieru&Itemid=98
Rękawice z mikrofibry ja nakupowałem w Auchan - 10zł firmy Nigrin.
Odnośnie glinkowania lakieru.
http://www.autoestetyka.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=50:glinkowanie&catid=34:dekontaminacja-lakieru&Itemid=98
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 1025
- Rejestracja: 15 gru 10, 16:25
- BMW: Volvo S60 2.5T AWD
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
- Lokalizacja: Dzielnica mordów i gwałtów ...
tez sie przyda ,
A ta mikrofibra to sa do wycierania , polerowania i do czegoś jeszcze jak się dobrze oriętuje , czy mikrofibra też polerować czy wystarczy gompka ?
Ta mikrofibra jest wielokrotnego uzytku ? mozna ja wyprać czy coś po zabrudzeniu ? nie straci swoich właściwości ?
A ta mikrofibra to sa do wycierania , polerowania i do czegoś jeszcze jak się dobrze oriętuje , czy mikrofibra też polerować czy wystarczy gompka ?
Ta mikrofibra jest wielokrotnego uzytku ? mozna ja wyprać czy coś po zabrudzeniu ? nie straci swoich właściwości ?
Było E46 320d M47 Cobra 11 :cry:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Takie coś mam :
http://twojeauto24.pl/pl/nigrin-rekawica-z-mikrofibry-do-mycia-samochodu-2-w-1.html?partner=3325
A do polerowania są specjalne pady.
http://twojeauto24.pl/pl/nigrin-rekawica-z-mikrofibry-do-mycia-samochodu-2-w-1.html?partner=3325
A do polerowania są specjalne pady.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 381
- Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
- BMW: 323
- Rok produkcji: 199
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: krk
dokładnie pady do nakładanie wosku kosztują pare zł a bez tego tylko zmarnujesz za dużo wosku, potem tylko wycierasz mikrofibrą, i nie kupuj najtańszej do lakieru bo to jest bez sensu, tylko jakąś z dobrą gramaturą.
Jak pisał kolega wyżej glinka niezbędna jest
Jak pisał kolega wyżej glinka niezbędna jest
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
-
- Bywalec forum
- Posty: 233
- Rejestracja: 9 mar 12, 8:26
- BMW: 320 CD
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
- Lokalizacja: Białystok
Jak wyżej...
Dokładnie myjesz(unikaj szamponów wszelkiej maści Autolandów, Turtle'ów, Sonaxów i innego badziewia - słabo się pienią, dają kiepski poślizg, są mało wydajne, niezbyt pachnące i często nie są obojętne dla wosku).
Potem glinka... Jest tego całe mnóstwo - na początek dobrze jest zaopatrzyć się w raczej miękką(łatwiej z nią pracować). Używasz jej na czystym aucie - rozgniatasz w dłoniach a potem takim płaskim, nie wielkim kawałkiem, jedziesz każdy element kawałek po kawałku(jak gdybyś tą glinką go polerował). Ważne - zawsze zaczynasz od góry(dach, potem maska, klapa, górne fragmenty boków auta a na koniec boki u dołu, progi i zderzaki) oraz koniecznie jakiś lubrykant dla poślizgu. Są specjalne prepraraty ale woda z kilkoma kroplami szamponu w atomizerze też daje radę - musisz tylko każdy element który glinkujesz bficie spryskiwać bo inaczej dołożysz rys i cieżko Ci będzie cokolwiek zrobić.
Do ręcznej polerki najlepszy będzie Meguiar's Ultimate Compound - do niego potrzebujesz jeszcze aplikatorów/padów do polerownia. Najczęściej są wykonane z bardzo delikatnej gąbki/pianki - różna twardość daje rózny stopień ścieralności więc fajnie mieć coś twardego na początek i coś delikatnego do kolejnych wykańczających powierzchnię przejazdów. Bardzo wiele osób chwali sobie aplikatory TriColor.
Dalej niezbędny jest alkochol izopropylowy - IPA.
IPA kupisz go w dobrych sklepach z chemią albo w sklepach dla elektorniów - groszowa sprawa bo za 0,5-1L zapłacisz +/- 8-10zł. Do tego jeszcze potrzebna jest woda destylowana(4l kosztuje ok 5zł a litr pewnie ze 2zł) i rozrabiasz IPA pół na pół z wodą destylowaną, wlewasz do jakiegoś atomizera i potem masz doskonały preparat do przecierania resztek pasty(zaschniętą pastę cięzko dokładnie domyć a ponadto ma tendencję do wypełniania rysek przez co może wprowadzac w błąd co do efektu pracy).
Następnie jeśli ma być profesjonalnie, zgodnie ze sztuką i solidnie warto mieć cleaner czyli preparat do chemicznego oczyszczenia lakieru. Aplikuje sie go np delikatnymi fibrowymi padami i wypracowuje do zniknięcia. Cleaner idealnie oczyszcza lakier ze wszystkiego co pozostało po paście a czego nie wzięło IPA, z żywic i innych nalotów których nie ruszyła glinka itp.
Lakier dodtakowo nabiera blasku, wygląda jakby odżył i powierzchnia jest po tym zabiegu idealnie przygotowana pod wosk - collinite fachwo nałożony potrafi wytrzymać nawet do pół roku a 2-3 miesiące to wręcz norma nawe w trudnych warunkach(bardzo dobrze sprawdza się również zimą!).
Z budżetowych wosków polecam Collinite 476 - niezły twardy wosk, opakowanie starczy na 2-3lata regularnych woskowań, jest mega trwały(napewno w kwocie do 200zł nie ma nic trwalszego).
Czernidło na zewnątrz - czernidła są be!!! Są odpowiednie preparaty do wszystkiego - nie sztuką jest pomazać jakimś tłustym szajsem żeby było czarno i lśniąco. Lepiej plastik i gumę odżywić i zabezpieczyć.
Do opon wg. mnie jeden czort co wybierzesz(z budżetowych produktów) ale warto żeby to było w żelu/płynie. Pianki i spraye zawsze brudzą trochę felgi przy aplikacji i potem brud do nich mocno przywiera...
Do plastików zewnętrznych, tych pod maską itp. polecam 303 Aerospace Protectant - aplikujesz go na jakiejś gąbeczce czy fibrze, jest wydajny, świetnie poprawia wygląd plastików, odpycha wodę, nie jest tłusty(nie przyciąga kurzu) i świetnie zabezpiecza od słońca przez blaknięciem plastików).
Duuuużo ściereczek mikrofibrowych - im delikatniejsze tym lepiej. Mogą być małe bo szybko sie brudzą ale ważne żeby mieć ich zapas... dostaniesz w carefour czy innym auchuan.
Jedynie do wycierania auta warto kupić coś pożądnego i dużego - ręcznik fibrowy(gruby)np. Fluffy Dryer albo waflowy.
Gąbka do mycia kategorycznie nie! Tylko rękawice fibrowe albo "wełniane" - ja wolę te pierwsze. Wspomniany Nirgin z "Auchuan" jest OK.
Zakupy pewnie najlepiej przez internet chyba że masz jakiś specjalistyczny sklep na miejscu.
Ja robię zakupy w showcarshine - prowadzi go Mariusz, fajny kumaty koleś który potrafi bardzo mądrze doradzić więc śmiało można dzwonić i prosić o pomoc przy zamówieniu(a nie wciska to co najdroższe...).
pzdr
Dokładnie myjesz(unikaj szamponów wszelkiej maści Autolandów, Turtle'ów, Sonaxów i innego badziewia - słabo się pienią, dają kiepski poślizg, są mało wydajne, niezbyt pachnące i często nie są obojętne dla wosku).
Potem glinka... Jest tego całe mnóstwo - na początek dobrze jest zaopatrzyć się w raczej miękką(łatwiej z nią pracować). Używasz jej na czystym aucie - rozgniatasz w dłoniach a potem takim płaskim, nie wielkim kawałkiem, jedziesz każdy element kawałek po kawałku(jak gdybyś tą glinką go polerował). Ważne - zawsze zaczynasz od góry(dach, potem maska, klapa, górne fragmenty boków auta a na koniec boki u dołu, progi i zderzaki) oraz koniecznie jakiś lubrykant dla poślizgu. Są specjalne prepraraty ale woda z kilkoma kroplami szamponu w atomizerze też daje radę - musisz tylko każdy element który glinkujesz bficie spryskiwać bo inaczej dołożysz rys i cieżko Ci będzie cokolwiek zrobić.
Do ręcznej polerki najlepszy będzie Meguiar's Ultimate Compound - do niego potrzebujesz jeszcze aplikatorów/padów do polerownia. Najczęściej są wykonane z bardzo delikatnej gąbki/pianki - różna twardość daje rózny stopień ścieralności więc fajnie mieć coś twardego na początek i coś delikatnego do kolejnych wykańczających powierzchnię przejazdów. Bardzo wiele osób chwali sobie aplikatory TriColor.
Dalej niezbędny jest alkochol izopropylowy - IPA.
IPA kupisz go w dobrych sklepach z chemią albo w sklepach dla elektorniów - groszowa sprawa bo za 0,5-1L zapłacisz +/- 8-10zł. Do tego jeszcze potrzebna jest woda destylowana(4l kosztuje ok 5zł a litr pewnie ze 2zł) i rozrabiasz IPA pół na pół z wodą destylowaną, wlewasz do jakiegoś atomizera i potem masz doskonały preparat do przecierania resztek pasty(zaschniętą pastę cięzko dokładnie domyć a ponadto ma tendencję do wypełniania rysek przez co może wprowadzac w błąd co do efektu pracy).
Następnie jeśli ma być profesjonalnie, zgodnie ze sztuką i solidnie warto mieć cleaner czyli preparat do chemicznego oczyszczenia lakieru. Aplikuje sie go np delikatnymi fibrowymi padami i wypracowuje do zniknięcia. Cleaner idealnie oczyszcza lakier ze wszystkiego co pozostało po paście a czego nie wzięło IPA, z żywic i innych nalotów których nie ruszyła glinka itp.
Lakier dodtakowo nabiera blasku, wygląda jakby odżył i powierzchnia jest po tym zabiegu idealnie przygotowana pod wosk - collinite fachwo nałożony potrafi wytrzymać nawet do pół roku a 2-3 miesiące to wręcz norma nawe w trudnych warunkach(bardzo dobrze sprawdza się również zimą!).
Z budżetowych wosków polecam Collinite 476 - niezły twardy wosk, opakowanie starczy na 2-3lata regularnych woskowań, jest mega trwały(napewno w kwocie do 200zł nie ma nic trwalszego).
Czernidło na zewnątrz - czernidła są be!!! Są odpowiednie preparaty do wszystkiego - nie sztuką jest pomazać jakimś tłustym szajsem żeby było czarno i lśniąco. Lepiej plastik i gumę odżywić i zabezpieczyć.
Do opon wg. mnie jeden czort co wybierzesz(z budżetowych produktów) ale warto żeby to było w żelu/płynie. Pianki i spraye zawsze brudzą trochę felgi przy aplikacji i potem brud do nich mocno przywiera...
Do plastików zewnętrznych, tych pod maską itp. polecam 303 Aerospace Protectant - aplikujesz go na jakiejś gąbeczce czy fibrze, jest wydajny, świetnie poprawia wygląd plastików, odpycha wodę, nie jest tłusty(nie przyciąga kurzu) i świetnie zabezpiecza od słońca przez blaknięciem plastików).
Duuuużo ściereczek mikrofibrowych - im delikatniejsze tym lepiej. Mogą być małe bo szybko sie brudzą ale ważne żeby mieć ich zapas... dostaniesz w carefour czy innym auchuan.
Jedynie do wycierania auta warto kupić coś pożądnego i dużego - ręcznik fibrowy(gruby)np. Fluffy Dryer albo waflowy.
Gąbka do mycia kategorycznie nie! Tylko rękawice fibrowe albo "wełniane" - ja wolę te pierwsze. Wspomniany Nirgin z "Auchuan" jest OK.
Zakupy pewnie najlepiej przez internet chyba że masz jakiś specjalistyczny sklep na miejscu.
Ja robię zakupy w showcarshine - prowadzi go Mariusz, fajny kumaty koleś który potrafi bardzo mądrze doradzić więc śmiało można dzwonić i prosić o pomoc przy zamówieniu(a nie wciska to co najdroższe...).
pzdr
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Maniek podaj jaki ten Cartec konkretnie, bo jak patrze to są różne Może jakieś foto ??ManiekTDS pisze:A do reszty plastików, kokpitu Cartec.
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Tym miałem przyjemność popracować za uprzejmością Polonezdh No i namówił mnie, fajny środek, fajny pozostawia efekt. Szczególnie dużą różnicę zrobił na moim wymęczonym podszybiu.
http://allegro.pl/cartec-vinyl-tp-49-tworzywa-na-zewnatrz-opony-1l-i2373537547.html
http://allegro.pl/cartec-vinyl-tp-49-tworzywa-na-zewnatrz-opony-1l-i2373537547.html
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 6920 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 20 Odpowiedzi
- 15051 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 6 Odpowiedzi
- 2175 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Warzyn
-
- 11 Odpowiedzi
- 3811 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jaszczomppoziomka
-
- 4 Odpowiedzi
- 2036 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 2 Odpowiedzi
- 1950 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kamilek72
-
- 6 Odpowiedzi
- 2551 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 1 Odpowiedzi
- 1463 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek
-
- 1 Odpowiedzi
- 965 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost