Jakie kable rozruchowe

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
Piasio
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 16 gru 17, 0:48
BMW: 323i M52T 256S4
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#1

Post autor: Piasio »

W markecie obok mnie właśnie przecenili kable rozruchowe Car Comerce.. i pytanie czy warto na to wydać 35 zł.. widzę ze w NordAuto mają te same..
Czy te kable się jakoś sprawują godnie czy to tylko dziadowska marketówka co kable rozruchowe udaje ?
Wiadomo że jak już będę brał te dla silników do 2500 lub grubsze 4000 cm3..
Ewentualnie coś polecicie ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Ważne żeby przewody były grube i solidne, ja mam 600A chyba 4m i jak najbardziej sprawdzają się od kilku lat, kosztowały jakieś 60-70,-
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
devtox
Bywalec forum
Posty: 141
Rejestracja: 6 lis 17, 2:54
BMW: 320d n47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Kutno

#3

Post autor: devtox »

Kolego moj drogi ja ostatnio jak stalem na parkingu u Niemca przez weekend ciezarowka to padly mi aku. Na szybkiego polecialem na stacje i kupilem kable do osobowki zeby podladowac sie od kolegi obok. Jednak okazaly sie za krotkie. Wiec kupilem drugi komplet zeby polaczyc ze soba. Kable byly pod 12v i do silnika max 2.0l. O dziwo podladowalem tym aku 24v i odpalilem na nich 13litrowy silnik DAFa. Nawet sie nie zagrzaly. Wiec o ile nie beda wykonane z aluminium to powinny dac rade......

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#4

Post autor: Spectron »

Siedze w branży aku.
Ważne jest żeby były miedziane a nie miedziowane, żyła ma być gruba. Potrzebny skuteczny prąd do uruchomienia benzynowego 2-4 L to okolo 200-400 A a więc jak kable dadzą Ci przepustowość 300A średnio to takie o przekroju conajmniej 1,5 cm ale samej żyły miedzianej a nie całego kabla.

Dobre kable rozruchowe to kup kabel prądowy jak do spawarki i zaciski. Za 200 zl będziesz miał przewody, którymi odpalisz samochody.

To że tymi przewodami odpaliłeś 13L dafa to tylko gdy potrzebował bardzo mało prądu aby go odpalić (dodatkowe 200A np).

Lepiej kup dobry akumulator :)
Jerrry
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 29 wrz 16, 7:40
BMW: 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:
VIN: KL48900

#5

Post autor: Jerrry »

Spectron pisze: Dobre kable rozruchowe to kup kabel prądowy jak do spawarki i zaciski. Za 200 zl będziesz miał przewody, którymi odpalisz samochody.
Ja mam przewody 16mm2. Jeszcze nie bylo takiego ktorego by nie odpalily. Kwestia aku "dawcy"

Zapytam z innej beczki. Zawsze odpalalem tak ze silnik "dawcy" pracowal. Ostatnio gdzies wyczytalem ze mozna w ten sposob uwalic sobie ladowanie.

Da sie czy to "urban legend"?
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#6

Post autor: Spectron »

Nie nie da sie uwalić.

Wystarczy ze dałeś tyle prądu że wspomogło to rozruch. Mogłeś przekazać 50A jak i 150A. Takie kable spokojnie 200A powinny przepuścić. Ważne są też dobre zaciski.

Generalnie jak trzeba brać się za kable to aku do zmiany a nie tak zime ciagnąc aż do wiosny ;D

Ja wożę ze sobą akumulator motocyklowy i z niego odpalam nawet ropniaki. Aku daje przez kable zazwyczaj 100-180 A i tyle wystarczy by kogoś odpalić. To co że praktycznie na zwarciu takiego aku ale odpala ;p
Jerrry
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 29 wrz 16, 7:40
BMW: 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:
VIN: KL48900

#7

Post autor: Jerrry »

Za zaciski mi robia zaciski przewodow powrotnych od spawarki wiec strachu nie ma.

O uwaleniu w aucie dawcy to mialem na mysli regulator napiecia. Teoretycznie podczas pracy silnika proba odpalenia innego pojazdu to nagly wzrost obciazenia na poziomie do ktorego regulator nie jest projektowany.
Dlatego zapytalem czy sie cos komus uwalilo przez chec pomocy innym ;) .
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Mi uwaliły się żarówki tungsram +120 jak posłuchałem siostry aby zgasić światła..przy włączeniu zrobiły tylko "pyk" %)
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Jerrry
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 29 wrz 16, 7:40
BMW: 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:
VIN: KL48900

#9

Post autor: Jerrry »

A to ciekawe.
Ciekawe co spowodowalo uszkodzenie akurat żarówek. Rozumiem, ze to z Twojego odpalales fure siostry.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Dokładnie, to było chyba 3 zimy wstecz, -24 stopnie i jej kopciuch nie podołał.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”