Jakie ET do e46

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#31

Post autor: Jan5 »

Ale ja nie chce odbiegać od fabrycznej geometrii. Fabryczne jest już przecież niewielki negatyw. Przy dużym wychyleniu, opona będą się zużywać nierówno i pewnie samochód stanie się mniej przewidywalny. Chciałem dać felgi z et 20 przy szerokości opony praktycznie identycznej z felgą. Mam dwa wyjścia, mieć schowaną felgę albo druga za szeroka felga z odkrytym rantem.
Chęć wymiany felg spowodowane jest tym, że przy 8 calowej feldze opona 225 nie chroni felgi i jeszcze chciałem się pozbyć zbędnego żelastwa.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#32

Post autor: Dzidek90 »

Jan5 pisze:Ale ja nie chce odbiegać od fabrycznej geometrii. Fabryczne jest już przecież niewielki negatyw. Przy dużym wychyleniu, opona będą się zużywać nierówno i pewnie samochód stanie się mniej przewidywalny. Chciałem dać felgi z et 20 przy szerokości opony praktycznie identycznej z felgą. Mam dwa wyjścia, mieć schowaną felgę albo druga za szeroka felga z odkrytym rantem.
Chęć wymiany felg spowodowane jest tym, że przy 8 calowej feldze opona 225 nie chroni felgi i jeszcze chciałem się pozbyć zbędnego żelastwa.

Człowieku ja nie wiem jak ja już mam do Ciebie pisać...
I nie mam sił do Ciebie....
Mam 8,5" szerokość felgi i opone 225/40 i normalnie nie da się zarysować rantu felgi...
Chyba że ktoś jest tak nie udolny że na oponie baloniastej zarysuje felge....


Każdemu kto tutaj napisze doradzę, ale Tobie wybacz ale nie ;)

PS. Każda opona inaczej naciąga się na felge...
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#33

Post autor: Jan5 »

no spoko jeden chce tak drugi sr.....k. Ja chce mieć rant felgi schowany, czyli powinienem dać 235 albo felgę 7,5 cala. Odpowiedziałem sobie też na pytanie sam.
Na pierwsze, o ile mogę zwiększyć wartość 54,6? W ogóle jeśli chce mieć felgę dopasowaną idealnie do opony albo nawet węższą, ponieważ w takim wypadku opona wysuwa się na zewnątrz i będzie tarła o rant nadkola.
Na drugie, czy ma znaczenie czy opona jest w naciągu czy ksepsydrze? Jeśli są to minimalne wartości to jedyna różnica jest taka, że ta w naciągu będzie zużywać się bardziej rantami, a ta w klepsydrze środkiem.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#34

Post autor: Dzidek90 »

Jan5 pisze:no spoko jeden chce tak drugi sr.....k. Ja chce mieć rant felgi schowany, czyli powinienem dać 235 albo felgę 7,5 cala. Odpowiedziałem sobie też na pytanie sam.
Na pierwsze, o ile mogę zwiększyć wartość 54,6? W ogóle jeśli chce mieć felgę dopasowaną idealnie do opony albo nawet węższą, ponieważ w takim wypadku opona wysuwa się na zewnątrz i będzie tarła o rant nadkola.
Na drugie, czy ma znaczenie czy opona jest w naciągu czy ksepsydrze? Jeśli są to minimalne wartości to jedyna różnica jest taka, że ta w naciągu będzie zużywać się bardziej rantami, a ta w klepsydrze środkiem.

Ja odpuszczam... Nie mam sił ;)
Sprawdź sobie na słupku jaką oponę przewidział producent BMW i tyle...
Śmigam na 8,5" 225/40 lekki naciąg jest i opona zużywa się tak samo jakby była "balonem" I jeśli masz minimalny negatyw to Ci opony nie zje, chyba że masz go źle ustawionego....

PORADA DNIA
JEDŹ I PRZYMIERZ INTERESUJĄCE CIE FELGI Z OPONAMI I BĘDZIESZ MIAŁ ODPOWIEDZ

POZDRAWIAM ;)
Ostatnio zmieniony 30 kwie 17, 14:38 przez Dzidek90, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#35

Post autor: Jan5 »

Spoko i tak nie pomogłeś :P już wszystko wiem co chciałem wiedzieć
kupuje 7,5cala et40 albo 7 cali et35
kół bardziej nie wysunę bo będzie to możliwe tylko w naciągu
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#36

Post autor: Dzidek90 »

Jan5 pisze:Spoko i tak nie pomogłeś :P już wszystko wiem co chciałem wiedzieć
kupuje 7,5cala et40 albo 7 cali et35
kół bardziej nie wysunę bo będzie to możliwe tylko w naciągu
Jak ktoś sam nie wie czago chce to ktoś inny mu nie pomoże :wink:
Powodzenia
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#37

Post autor: Jan5 »

W pewnej chwili już przestałem oczekiwać pomocy, bo jak można traktować pomoc na serio, jeśli osoba która radzi nie do końca rozumie prostych rzeczy :P
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#38

Post autor: Dzidek90 »

Jan5 pisze:W pewnej chwili już przestałem oczekiwać pomocy, bo jak można traktować pomoc na serio, jeśli osoba która radzi nie do końca rozumie prostych rzeczy :P
Gdybyś prosto napisał to by niejedna osoba zrozumiała a nie tylko ja bym probowal :)
Rozmawialem z 4roma innymi przez tel i nikt nic nie kapowal :lol:
Także, ucz się pisać ze zrozumieniem...
A Twoje zdania wygladaja tak...=>
Chcialbym felgi z et 40 gdzie opona nie bedzie w nacigu klepsydrze bo chce wyrownać opone z rantem blotnika %)
Cos podlug tego => Ala ma kota a kot ma downa, ile mieszka osób w domu

Poczytaj kilka stron/tematow wczesniej.. kazdy otrzymał pomoc ode mnie...
Ps. Przy 7.5" feldze i et 40 napewno duzo Ci brakuje do tego Twojego wyrownania... a sory chyba ze Ci sie plany zmienily :wink:
Pozdrawiam.
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#39

Post autor: adamusiek »

najchętniej to ten temat bym zamknął, ponieważ Dzidek napisał Ci wyraźnie co i jak :roll:
tylko powiedz mi jak opona 225 jest za wąska do felgi 8J skoro taką zaleca nawet producent? :o
miałem u siebie taki setup i ani razu nie zarysowałem felgi
wg mnie to albo sam nie wiesz czego chcesz albo nie potrafisz tego zrozumiale napisać
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#40

Post autor: Dzidek90 »

adamusiek pisze:najchętniej to ten temat bym zamknął, ponieważ Dzidek napisał Ci wyraźnie co i jak :roll:
tylko powiedz mi jak opona 225 jest za wąska do felgi 8J skoro taką zaleca nawet producent? :o
miałem u siebie taki setup i ani razu nie zarysowałem felgi
wg mnie to albo sam nie wiesz czego chcesz albo nie potrafisz tego zrozumiale napisać

Adaś tematu nie zamykaj, bo już kilku osobom pomoglem i mam nadzieje ze pochwala sie efektem ;)
Milo ze mnie poparłeś bo jesteś kolejnym z niewielu :roll:
Co do kolegi tak jak piszesz, sam nie wie czego chce :wink: i robi zadyme o nic :)
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”