Jakie auto do 14 tysięcy ?

Dział poświęcony wszystkim innym samochodom (nie BMW)
Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1593
Rejestracja: 05/04/2014, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Jakie auto do 14 tysięcy ?

Post autor: rafał18 » 03/05/2018, 17:48

Oddaj jej swoje e46 i kup a4 1.8t ;)
Co do 1.8t to rozrzad tani i prosty, wada to trzeba chociaz odchylic caly front do wymiany.
Napinacz lancucha ori bardzo drogi bo 2300 z cewka. Na to sa dwie opcje, chinczyk albo ori bez cewki i wylaczenie tego w sofcie.
W razie kupna automata przekladka na manuala prosta i w miare tania.
Najwieksza zaleta to spory potencjał na modyfikacje, duzo części.
Co do gazu to sie nie wypowiem bo nie mam

Edit: jeszcze jedna istotna sprawa jest w 1.8t - czyszczenie smoka pompy olejowej
Chip tuning. Egr, dpf, sondy off, LC, popcorn, wyłączenie zmiennej fazy, dawka rozruchowa i inne :twisted:


Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 1918
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 03/05/2018, 18:00

Ale z tego co kojarzę Palec zakopał topór wojenny z n42 :P ostatnio zrobiła się moda na 1.8t vw, szczególnie w wydaniu audi s3.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Miłosz
Specjalista
Posty: 3171
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Miłosz » 04/05/2018, 0:12

Też bym nie pogardził takim b6 1.8t ;) a jeszcze jakby w quattro był, to już w ogóle :D
Ma ktoś wiedzę jak się sprawdzają te 2,5 tdi w b6 ? Poprawili je czy dalej to padliny ?
Mój --- > lexus is 220d

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 1918
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 04/05/2018, 6:24

Poprawili, ale to dalej są padliny, miałem styczność z c5 2.5tdi 180km, to pompa dwa razy, wytarte wałki..a skończyło się wymianą silnika i też był dramat.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1593
Rejestracja: 05/04/2014, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Post autor: rafał18 » 04/05/2018, 14:40

W b6 nie bylo chyba 2.5tdi, tylko 2.0tdi
Chip tuning. Egr, dpf, sondy off, LC, popcorn, wyłączenie zmiennej fazy, dawka rozruchowa i inne :twisted:


Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 1918
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 04/05/2018, 18:49

Zdecydowanie było :wink: właśnie 2.0tdi nie było w b6, dopiero w b7 i tam też było 2.5tdi 163km, to chyba najlepsza (bo najnowsza) wersja tego nieszczęsnego silnika.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

D3jw
Bywalec forum
Posty: 272
Rejestracja: 17/02/2017, 20:36
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: D3jw » 04/05/2018, 20:05

1.8t to idiotoodporny silnik, podatny na modyfikacje i w miarę tani w serwisowaniu - tak jak przedmówcy wspomnieli tani rozrząd, układ zapłonowy potrafi przysporzyć sporo niepotrzebnych nerwów.. często padają cewki (po 10 latach w sumie nic dziwnego), była nawet jakaś wadliwa partia i aso zapraszało na bezpłatną wymianę, jak ktoś założy tanie świece to też niekoniecznie chcą współpracować..

na podstawie własnych doświadczeń, to proponuję:
- skontrolować turbosprężarkę (w moim przy przebiegu 290k się wysypała, siedziało ori)
- wymienić rozrząd, skontrolowac łańcuch rozrządu (1.8t ma łańcuch i pasek).. pasek to pasek, wymieniać się powinno od razu po zakupie.. a trwałość łańcucha - nie wiem, auto sprzedane z przebiegiem 310k i łańcuch nawet nie dawał znać o swoim istnieniu.
- zdjąć misę olejową, wyczyścić pompę i smok
- sprzęgło, dwumas (u mnie padło przy 230k, na szczęście popadło na poprzedniego wlaściciela i zrobił)

Generalnie oprócz wymiany rozrządu, regeneracji turbo i wymiany cewek to przez 60kkm nic więcej nie było robione :D

Gaz znosi dobrze, po zrobieniu 20kk na benzynie zdecydowaliśmy się na montaż lpg na którym przelatało bezawaryjnie 40kkm.. żadnych spadków mocy, gaz wystrojony idealnie i tak się złożyło, że przed i po montażu byłem autem na hamowni - wyniki identyko, to już nie te czasy gdzie były spadki mocy po przełączeniu pb/lpg

Co do chipa, to u mnie było 163 > 210 na seryjnym turbo, po wrzuceniu wtrysków od saaba i downpipe zamiast kata. intercooler dołożony drugi po przeciwnej stronie.. po wymianie turbo na hybrydę i korekcie wyszło bezpiecznie 230 kunia i tak już jeździło do samego końca.

Quattro bajka, warto poszukać bo w parze z quattro (przynajmniej w b7mkach, ale w b6 raczej też) szła skrzynia 6 biegowa.

Dwa dni temu miałem na podwórku b6 (wbrew pozorom, te same wnętrze co b7 ale materiały, plastiki ciut inaczej wykończone - w b6 ciut gorsze, bardziej podatne na ścieranie).. no i stety, albo niestety - komfort większy niż w e46, popieram wuodka.
moje śmigło: e46 m43 orientblau 98'
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 1918
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 04/05/2018, 20:52

Przesiadłeś się na o połowę słabsze 318i? :shock: wrażenia pewnie nie zapomniane :roll: główni zainteresowani chyba już na majówkę pojechali nowym nabytkiem a tu kolejne propozycje pojawiają się :P
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Miłosz
Specjalista
Posty: 3171
Rejestracja: 30/12/2013, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Miłosz » 04/05/2018, 21:40

Szukam taniej - TANIEJ opcji do jazdy bo lexa po eurotripie będę sprzedawał, myślę nad takim b6 ale nie chcę wydać więcej jak 10 tys. Najchętniej śmierdziel i chyba 1.9 . Tylko czy w takim przedziale coś się trafi :D Cen rynkowych nie znam. Jakieś renówki , peżoty odpadają :D
Mój --- > lexus is 220d

Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1593
Rejestracja: 05/04/2014, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Post autor: rafał18 » 04/05/2018, 22:00

Przepraszam widzac b6 pierwsze skojarzenie to krol polskich drug - passat.

Jakbym mial szukac dla siebie kolejnego gruza to byłoby to na 99% 1.8t. Jeszcze lepiej z padnietym motorem :D

Najwazniejsze to zeby byl na sterowniku me7.5 hahaha
Chip tuning. Egr, dpf, sondy off, LC, popcorn, wyłączenie zmiennej fazy, dawka rozruchowa i inne :twisted:


ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochody”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości