Jaki olej półsyntetyk czy syntetyk??

cycu
Posty: 9
Rejestracja: 25 sty 12, 16:10
BMW: E46 320d Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wodzisław Śląski

#1

Post autor: cycu »

Witam :)
Mam pytanko na jaki olej mam wymienic ???
zaznaczam że mam przejechane 208tys jest to 2.0 150 koni
jaki był tam olej co poprzedni własciciel wymieniał to niewiem
POzdrawiam Łukasz
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: kuchar »

320d czy to polift czy to przedlift wymaga oleju syntetycznego i przebieg nie ma tutaj żadnego znaczenia. Zalej np. Motul x-clean 5W30 lub inny markowy z normą bmw LL 01/04.
O olejach do 320d przeczytasz na tym forum trochę oraz na bmw-sport jest bardzo obszerny temat.

Pozdrawiam.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

Dokładnie markowy olej syntetyczny spełniający normy Bmw LL (Longlife) 01/04 :)
Ja mam Mobil New Life 0w40 :)
Romanikxxl
princess
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 15 lis 11, 8:23
BMW: E46 320i 170KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto

#5

Post autor: princess »

Panowie mam pytanie ponieważ niedlugo bede musiała wymienić olej, znajomy polecil mi zebym zmienila olej na pol syntetyk poniewaz auto ma juz sporo przejechane... Bunia ma przejechane prawie 160 tys. silnik 2.2 benzyna teraz mam zalany Castrol Edge Professional A5 0W-30

jak myslicie warto zmienic na pol syntetyk???
If you can dream it, you can do it
misieklublin
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 2 kwie 11, 9:36
BMW: czerwone e46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Lokalizacja: Lublin

#6

Post autor: misieklublin »

160 tys to normalny przebieg........ Szkoda zalewać silnika półsyntetykiem. Jeśli był olej syntetyczny to takim zalej ;) pozdrawiam
Obrazek

moje BMW viewtopic.php?f=28&t=6551
BadAzz
Bywalec forum
Posty: 514
Rejestracja: 30 paź 11, 10:18
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#7

Post autor: BadAzz »

Skoro na 0W-30 jest wszystko OK to po co kombinować? Lepsze jest wrogiem dobrego. ;)
...a 160 tyś to pikuś, a nie przebieg! :P
princess
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 15 lis 11, 8:23
BMW: E46 320i 170KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto

#8

Post autor: princess »

tak wszystko jest wporzadku, pomysl tej kombinacji byl czysto ekonomiczny...

w takim razie mam jeszcze jedno pytanie czy wogole praktykowane jest przejscie z oleju syntetycznego na pol syntetyk?? jesli tak to w jakich sytuacjach?? czy rzeczywiscie jest to uzaleznione od przebiegu czy tez bierze sie pod uwage jeszcze jakies inne czynniki??
If you can dream it, you can do it
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#9

Post autor: kuchar »

princess pisze:tak wszystko jest wporzadku, pomysl tej kombinacji byl czysto ekonomiczny...

W takim razie mam jeszcze jedno pytanie czy wogole praktykowane jest przejscie z oleju syntetycznego na pol syntetyk?? jesli tak to w jakich sytuacjach?? czy rzeczywiscie jest to uzaleznione od przebiegu czy tez bierze sie pod uwage jeszcze jakies inne czynniki??
Zostawiaj olej syntetyczny bo taki przewidziało Bmw do tego (jak i wszystkich innych) silnika. Możesz nawet użyć oleju syntetycznego lepszego producenta niż Castrol (poczytaj forum bo warto użyć płukanki oraz zastosować olej z powiedzmy to "wyższej" półki jak np. LM, Millers czy Motul)

Olej półsyntetyczny zazwyczaj zalewa się w silnikach nie tyle po jakiś większych przebiegach(lecz zazwyczaj tak jest) ale po prostu na tyle 'zmęczonych', ze już biorą zbyt duża ilośc oleju. Oleje półsyntetyczne 10W są gęstsze więc zalewając taki olej użytkownik ma nadzieje, ze pobór będzie mniejszy - czy to pomaga ? moze czasem ale ja w to szczerze wątpie a jeśli juz to tylko trochę zmniejsza zużycie oleju. Półsyntetyki mają dużo gorsze właściwości w szczególności podczas rozruchu w zimę. Taki olej gorzej radzi sobie w niskich temperaturach (parametr "5"/"10" przed literką "W" odpowiada za lepkość oleju w niskich temperaturach i czym niższy tym olej ma niższą temperature krzepnięcia). Niestety w Polsce jest wielu mechaników czy innych osób, którzy nadal wdrażają w warsztatach swoje złe teorie i polecają wlewać olej pół syntetyczny po przebiegach większych niż 100-150tyś km a to błąd w szczególności w dieslach i w motorach z hydrauliką w głowicy czy turbodoładowanych i generalnie chyba w każdym silniku od par(nastu) ładnych lat. Przebieg nie ma znaczenia, jeżeli nic się nie dzieje nawet po 400tyś km powinno się wlewać taki olej jaki zalecił producent - czyli syntetyczny.

Aha są tez tacy, którzy twierdzą, że jeżeli auto jeździło wcześniej na pół syntetyku (bo taki zalał ktoś kiedyś) to nie wolno wlewać oliwy syntetycznej bo ta z racji tego, ze ma o wiele lepsze właściwości czyszczące i utrzymujące motor w czystości "zagarnie" bród i nagar, który pojawił się po stosowaniu pół syntetyka i może nawet zapchać kanały olejowe co może doprowadzić prędzej czy później do zatarcia - Nie prawda. W takim wypadku należy zastosować płukankę silnika porządnej firmy i wlać olej syntetyczny taki jak chce producent ( w szczególności zrobić to jak najszybciej np. w silnikach diesla w Bmw 320d/320d cr bo tam innego niż syntetyk w ogole nie wolno). Oczywiście mowa o silnikach nie zmęczonych życiem.

Specjalistą nie jestem ale mam nadzieje, ze co nie co rozjaśniłem :) Jak coś pominąłem na pewno któryś z kolegów na forum coś od siebie doda.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#10

Post autor: Maniek »

kuchar pisze:Aha są tez tacy, którzy twierdzą, że jeżeli auto jeździło wcześniej na pół syntetyku (bo taki zalał ktoś kiedyś) to nie wolno wlewać oliwy syntetycznej bo ta z racji tego, ze ma o wiele lepsze właściwości czyszczące i utrzymujące motor w czystości "zagarnie" bród i nagar, który pojawił się po stosowaniu pół syntetyka i może nawet zapchać kanały olejowe co może doprowadzić prędzej czy później do zatarcia - Nie prawda. W takim wypadku należy zastosować płukankę silnika porządnej firmy i wlać olej syntetyczny taki jak chce producent ( w szczególności zrobić to jak najszybciej np. w silnikach diesla w Bmw 320d/320d cr bo tam innego niż syntetyk w ogole nie wolno). Oczywiście mowa o silnikach nie zmęczonych życiem.
Podpisuję się pod tym obiema rękoma. 8)
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”