jaki olej do N42B20A

Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#91

Post autor: piotrek1474 »

Millers to bardzo dobry olej, dlatego tyle kosztuje.
Obrazek
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#92

Post autor: waldek1978 »

piotrek1474 pisze:Millers to bardzo dobry olej, dlatego tyle kosztuje.
X2
Ja wlewam Millers XF Longlife C3 5W30 i jestem mega zadowolony. :good:
Millers EE, zawiera nanocząsteczki zmniejszające tarcie. Szłyszałem opinie od znajomych, że jest bardzo dobry. Jednak myślę, że XF ma super parametry w zupełności wystarczające dla silników montowanych w E46. :)
Ostatnio zmieniony 21 lut 16, 9:37 przez waldek1978, łącznie zmieniany 1 raz.
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#93

Post autor: Spectron »

Chodzi mi o to czy zmiana z Valvoline max life na np Millersa będzie odczuwalna dla kultury pracy, dla zapewnienia silnikowi lepszej czystosci?
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#94

Post autor: waldek1978 »

Spectron pisze:Chodzi mi o to czy zmiana z Valvoline max life na np Millersa będzie odczuwalna dla kultury pracy, dla zapewnienia silnikowi lepszej czystosci?
Na Millersa przeszedłem z Motula X-clean 5W30 i kultura pracy się poprawiła! :)
cruzier
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 14 kwie 13, 13:29
BMW: e46 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Czestochowa

#95

Post autor: cruzier »

Zakupiłem właśnie Motul'a 8100 X-Clean 5W-30 więc będę nim lada dzień zalewał silnik. Do tej pory miałem X-Cess 5W-40. Jak silnik pracuje - zdam relację niebawem.
E46 320i M54B22 '04 --->A4 B7 2.0 TDI BPW '06 --->E46 318i N42B20 '03
SPRZEDAM swoje e46
xdamianx1
Posty: 5
Rejestracja: 23 sty 16, 15:03
BMW: e46 318ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa/Radom

#96

Post autor: xdamianx1 »

Witam panowie, mam prosbe o podpowiedz. W mojej e46 zalany jest Valvoline 10W60, po przeczytaniu kilku tematow na forum chce zmienic ten olej stanowczo. Czy normalnie moge zmienic ten 10w60 czyli zlac i wlac nowy 5w30. Moze miec to jakies konsekwencje? Nie zabardzo sie na tym orientuje wiec bede wdzieczny za pomoc
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#97

Post autor: piotrek1474 »

Wszystko zależy jak auto długo lata na tym 10W60. Teoretycznie nie powinno być większych problemów. Dużo osób przed takim zabiegiem poleca płukankę.
Obrazek
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#98

Post autor: kuchar »

Zrób plukanke nie zaszkodzi. Zmień na 5w30 lub 0w40 Millers EE z nano. Silnik odzyje choć teraz jak jest lato to Ty tego możesz nie odczuć prawie w ogóle.
cruzier
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 14 kwie 13, 13:29
BMW: e46 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Czestochowa

#99

Post autor: cruzier »

Kolega wyżej dobrze pisze ... Po zalaniu nowym olejem po paru godzinach nie zaszkodzi obejrzeć silnik od spodu ... czy ewentualnie jakiś wycieków nie ma ...
E46 320i M54B22 '04 --->A4 B7 2.0 TDI BPW '06 --->E46 318i N42B20 '03
SPRZEDAM swoje e46
Reijo
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 lut 18, 12:04
BMW: e46 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Gorlice

#100

Post autor: Reijo »

Mam podobny problem jak kolega wyżej. Mianowicie: Miałem problem z tym, że silnik pochłaniał kosmiczne ilości oleju, auto od spodu było ulajdane olejem. Po wielu konsultacjach z mechanikami, którzy odwodzili mnie od generalnego remontu silnika postanowiłem go tylko uszczelnić i posłuchać jednego z nich - zalać 10W60 od Valvoline (syntetyczny). Po stosowaniu tego oleju pod korkiem dało się zauważyć masełko - podobnie jak na bagnecie w trakcie dokonywania pomiarów. Niestety (tak jak przypuszczałem) bez wymiany remontu silnika się nie obejdzie - nadal występowały straty oleju (spód był suchy). W tym momencie auto czeka na kolejkę u mechanika - pytanie jaki zastosować olej po naprawie, czy należy zastosować płukanie silnika po tym 10W60? Przejeździłem na nim max 3k km.

Chciał bym, aby po naprawie moje problemy z olejem zostały zminimalizowane.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”