jaki olej do N42B20A
-
- Bywalec forum
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
- BMW: brak w trakcie poszukiwań
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: OSTROWIEC
witam , czy ktoś użytkuje N24B20 na oleju MOTUL 8100 X-clean+ 5w30 ? jeżeli tak to proszę o opinie ponieważ zakupiłem taki olej na podmiankę za CASTROLA 0W30 . Dziękuję i pozdrawiam
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Na pewno wyjdzie na zdrowie; )
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Skoro miałeś 0W30 to czemu przechodzisz na 5W30?
-
- Bywalec forum
- Posty: 546
- Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
- BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: WroclawIOpole
5w30 jest naturalny dla tego silnika. Ja się tego trzymam i mam nadzieje ze będzie to dobre
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 wrz 15, 12:07
- BMW: BMW 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Witam.
Mam małe pytanie odnośnie oleju. Koledzy rozpisują się na tematy różnych olei a ja mam takie pytanie co myślicie żeby Betkę zalać olejem VALVOLINE 10w 40 Semi-Synthetic czy lepiej zalać jej silnik PETRONAS Syntium 5000AV 5w30 ewentualnie SHELL Helix Ultra 5w40. Obecnie mam zalany silnik Castrol Edge 0w30 Titanium przy przebiegu 174400 km i silnik jakoś dziwnie pracuje tzn słychać klepanie zaworów na 10000km zżarła około 600g tego oleju no i odpalając na zimnym żęzi przez około 2-3 sekundy.
Proszę o pomoc kolegów bo w UK zakup oleju do ciężka sprawa. Wsztsko tutaj kupuje się po numerze rejestracji i jak panu wyskoczy w komputerku takie ma być, a nie chciał bym zabić mojej Beci za szybko. Nadmieniam tylko że jestem zwolennikiem wymiany oliwki co 10000 tyś kilometrów.
Mam małe pytanie odnośnie oleju. Koledzy rozpisują się na tematy różnych olei a ja mam takie pytanie co myślicie żeby Betkę zalać olejem VALVOLINE 10w 40 Semi-Synthetic czy lepiej zalać jej silnik PETRONAS Syntium 5000AV 5w30 ewentualnie SHELL Helix Ultra 5w40. Obecnie mam zalany silnik Castrol Edge 0w30 Titanium przy przebiegu 174400 km i silnik jakoś dziwnie pracuje tzn słychać klepanie zaworów na 10000km zżarła około 600g tego oleju no i odpalając na zimnym żęzi przez około 2-3 sekundy.
Proszę o pomoc kolegów bo w UK zakup oleju do ciężka sprawa. Wsztsko tutaj kupuje się po numerze rejestracji i jak panu wyskoczy w komputerku takie ma być, a nie chciał bym zabić mojej Beci za szybko. Nadmieniam tylko że jestem zwolennikiem wymiany oliwki co 10000 tyś kilometrów.
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Jeśli chcęsz ja zabić to lej ten polsyntetyk ale jak widzisz ona już Ci daje oznaki że coś jest nie tak .bwscando pisze:Witam.
Mam małe pytanie odnośnie oleju. Koledzy rozpisują się na tematy różnych olei a ja mam takie pytanie co myślicie żeby Betkę zalać olejem VALVOLINE 10w 40 Semi-Synthetic czy lepiej zalać jej silnik PETRONAS Syntium 5000AV 5w30 ewentualnie SHELL Helix Ultra 5w40. Obecnie mam zalany silnik Castrol Edge 0w30 Titanium przy przebiegu 174400 km i silnik jakoś dziwnie pracuje tzn słychać klepanie zaworów na 10000km zżarła około 600g tego oleju no i odpalając na zimnym żęzi przez około 2-3 sekundy.
Proszę o pomoc kolegów bo w UK zakup oleju do ciężka sprawa. Wsztsko tutaj kupuje się po numerze rejestracji i jak panu wyskoczy w komputerku takie ma być, a nie chciał bym zabić mojej Beci za szybko. Nadmieniam tylko że jestem zwolennikiem wymiany oliwki co 10000 tyś kilometrów.
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
Ja Ci "zrzędzi" jak odpalasz na zimnym, to na 99,99% masz połamany napinasz łańcucha rozrządu.
Zrób za wczasu, bo kiedyś możesz nie wrócić do domu.
Na szczęście w tym silniku rozrząd jest bez kolizyjnym, ale po co płacić za lawetę.
Co do wyboru oleju, ja do swojego N20 leje 5W30 i po wymianie odmy zżera mi może 200-300 ml oleju na 1000 km.
Pewnie jakbym jeszcze zrobił uszczelniacze zaworowe, to brał by go jeszcze mniej.
Dziwne trochę z tym zakupem oleju w UK.
W Irlandii również wszelkie części mechaniczne zamawia się po numerze rejestracyjnym, ale płyny eksploatacyjne w tym olej, można spokojnie znaleźć na półce sklepowej.
Stuknięte fonem
Zrób za wczasu, bo kiedyś możesz nie wrócić do domu.
Na szczęście w tym silniku rozrząd jest bez kolizyjnym, ale po co płacić za lawetę.
Co do wyboru oleju, ja do swojego N20 leje 5W30 i po wymianie odmy zżera mi może 200-300 ml oleju na 1000 km.
Pewnie jakbym jeszcze zrobił uszczelniacze zaworowe, to brał by go jeszcze mniej.
Dziwne trochę z tym zakupem oleju w UK.
W Irlandii również wszelkie części mechaniczne zamawia się po numerze rejestracyjnym, ale płyny eksploatacyjne w tym olej, można spokojnie znaleźć na półce sklepowej.
Stuknięte fonem
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Nie gadaj ze olej kupisz tylko na podstawie numeru rejestracji, dawno nie czytałem większej głupoty. Jak masz problem z kupnem (nie wiem z jakiego powodu, ale dobra), to kup internetowo z dobrego źródła. Taki jak Ci podpowiadają koledzy.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 wrz 15, 12:07
- BMW: BMW 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Dzięki za informacje. Co to zakupu oleju to niestety ale tak to właśnie bywa w UK podajesz numer rejestracyjny i pan ci mówi jaki olej jest rekomendowany do twojego auta, możesz sobie kupić każdy inny i z tym nie na problemu, tylko co mnie najbardziej interesuje to rozbieżność rekomendowanych olei od 0w30 do 10w40. Dlatego zadałem pytanie do kolegów odnośnie jaki olej stosować, teraz już mam jasność że SYNTETYK. Co do wymiany w Angielskim warsztacie to mam już przykre doświadczenia bo leją z beczek co popadnie twierdząc całkiem coś innego ale to taki kraj.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 22 Odpowiedzi
- 12424 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: koko2403
-
- 1 Odpowiedzi
- 2212 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 10351 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: darek2341
-
- 4 Odpowiedzi
- 7819 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuchar
-
- 16 Odpowiedzi
- 15061 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: przemek2209
-
- 4 Odpowiedzi
- 3238 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PSZBMW
-
- 3 Odpowiedzi
- 1777 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kowal_e46
-
- 1 Odpowiedzi
- 1825 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 2 Odpowiedzi
- 3803 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS