jaki olej do N42B20A

Awatar użytkownika
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21/06/2014, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC
Kontakt:

Re: jaki olej do N42B20A

Post autor: fredek » 17/02/2015, 18:42

witam , czy ktoś użytkuje N24B20 na oleju MOTUL 8100 X-clean+ 5w30 ? jeżeli tak to proszę o opinie ponieważ zakupiłem taki olej na podmiankę za CASTROLA 0W30 . Dziękuję i pozdrawiam


Awatar użytkownika
zibi_j1
Weteran
Posty: 5984
Rejestracja: 01/02/2014, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Post autor: zibi_j1 » 18/02/2015, 8:30

Na pewno wyjdzie na zdrowie; )
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13313&p=92483#p92483" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1736
Rejestracja: 15/08/2013, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Kontakt:

Post autor: piotrek1474 » 18/02/2015, 8:48

Skoro miałeś 0W30 to czemu przechodzisz na 5W30?
Obrazek

Awatar użytkownika
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21/06/2014, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC
Kontakt:

Post autor: fredek » 18/02/2015, 20:19

po prostu kupiłem od kumpla w okazyjnej cenie bo sprzedał swoje auto i mam nadzieję że nie będzie problemu po wymianie

jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 549
Rejestracja: 17/07/2014, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole
Kontakt:

Post autor: jaszczomppoziomka » 18/02/2015, 23:00

5w30 jest naturalny dla tego silnika. Ja się tego trzymam i mam nadzieje ze będzie to dobre


bwscando
Posty: 5
Rejestracja: 23/09/2015, 12:07
BMW: BMW 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: bwscando » 10/10/2015, 22:48

Witam.
Mam małe pytanie odnośnie oleju. Koledzy rozpisują się na tematy różnych olei a ja mam takie pytanie co myślicie żeby Betkę zalać olejem VALVOLINE 10w 40 Semi-Synthetic czy lepiej zalać jej silnik PETRONAS Syntium 5000AV 5w30 ewentualnie SHELL Helix Ultra 5w40. Obecnie mam zalany silnik Castrol Edge 0w30 Titanium przy przebiegu 174400 km i silnik jakoś dziwnie pracuje tzn słychać klepanie zaworów na 10000km zżarła około 600g tego oleju no i odpalając na zimnym żęzi przez około 2-3 sekundy.
Proszę o pomoc kolegów bo w UK zakup oleju do ciężka sprawa. Wsztsko tutaj kupuje się po numerze rejestracji i jak panu wyskoczy w komputerku takie ma być, a nie chciał bym zabić mojej Beci za szybko. Nadmieniam tylko że jestem zwolennikiem wymiany oliwki co 10000 tyś kilometrów. :help:

Awatar użytkownika
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3151
Rejestracja: 08/04/2012, 0:18
BMW: E46 M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: WKRENTEK77 » 10/10/2015, 23:31

bwscando pisze:Witam.
Mam małe pytanie odnośnie oleju. Koledzy rozpisują się na tematy różnych olei a ja mam takie pytanie co myślicie żeby Betkę zalać olejem VALVOLINE 10w 40 Semi-Synthetic czy lepiej zalać jej silnik PETRONAS Syntium 5000AV 5w30 ewentualnie SHELL Helix Ultra 5w40. Obecnie mam zalany silnik Castrol Edge 0w30 Titanium przy przebiegu 174400 km i silnik jakoś dziwnie pracuje tzn słychać klepanie zaworów na 10000km zżarła około 600g tego oleju no i odpalając na zimnym żęzi przez około 2-3 sekundy.
Proszę o pomoc kolegów bo w UK zakup oleju do ciężka sprawa. Wsztsko tutaj kupuje się po numerze rejestracji i jak panu wyskoczy w komputerku takie ma być, a nie chciał bym zabić mojej Beci za szybko. Nadmieniam tylko że jestem zwolennikiem wymiany oliwki co 10000 tyś kilometrów. :help:
Jeśli chcęsz ja zabić to lej ten polsyntetyk ale jak widzisz ona już Ci daje oznaki że coś jest nie tak .

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 1945
Rejestracja: 14/07/2015, 18:15
BMW: E60 520D LCI
Rok produkcji: 2008
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Gadu-Gadu: 5877066
Kontakt:

Post autor: Jarando » 10/10/2015, 23:47

Ja Ci "zrzędzi" jak odpalasz na zimnym, to na 99,99% masz połamany napinasz łańcucha rozrządu.
Zrób za wczasu, bo kiedyś możesz nie wrócić do domu.
Na szczęście w tym silniku rozrząd jest bez kolizyjnym, ale po co płacić za lawetę.
Co do wyboru oleju, ja do swojego N20 leje 5W30 i po wymianie odmy zżera mi może 200-300 ml oleju na 1000 km.
Pewnie jakbym jeszcze zrobił uszczelniacze zaworowe, to brał by go jeszcze mniej.
Dziwne trochę z tym zakupem oleju w UK.
W Irlandii również wszelkie części mechaniczne zamawia się po numerze rejestracyjnym, ale płyny eksploatacyjne w tym olej, można spokojnie znaleźć na półce sklepowej.


Stuknięte fonem
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!

Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5081
Rejestracja: 24/03/2014, 16:36
BMW: Sprzedane 318d+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Tlen: do oddychania ropa do śmigania
VIN: PK82840
Kontakt:

Post autor: Dobrodziej_1983 » 11/10/2015, 2:01

Nie gadaj ze olej kupisz tylko na podstawie numeru rejestracji, dawno nie czytałem większej głupoty. Jak masz problem z kupnem (nie wiem z jakiego powodu, ale dobra), to kup internetowo z dobrego źródła. Taki jak Ci podpowiadają koledzy. %)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes-Benz W210 e290td sedan w ,,Classicu"

bwscando
Posty: 5
Rejestracja: 23/09/2015, 12:07
BMW: BMW 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: bwscando » 11/10/2015, 14:19

Dzięki za informacje. Co to zakupu oleju to niestety ale tak to właśnie bywa w UK podajesz numer rejestracyjny i pan ci mówi jaki olej jest rekomendowany do twojego auta, możesz sobie kupić każdy inny i z tym nie na problemu, tylko co mnie najbardziej interesuje to rozbieżność rekomendowanych olei od 0w30 do 10w40. Dlatego zadałem pytanie do kolegów odnośnie jaki olej stosować, teraz już mam jasność że SYNTETYK. Co do wymiany w Angielskim warsztacie to mam już przykre doświadczenia bo leją z beczek co popadnie twierdząc całkiem coś innego ale to taki kraj.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Oleje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości