jaki olej do N42B20A

Krzycho
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
BMW: 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#21

Post autor: Krzycho »

danielo6666 pisze:u mnie była padnieta pompa oleju
Skończyło się wymianą na nową czy naprawą?
Obrazek
Obrazek
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#22

Post autor: danielo6666 »

skończylo sie wymiana na używana gdyz nowa to spory koszt
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#23

Post autor: danielo6666 »

witajcie
koledzy z tym klekotaniem to nie jest taka prosta sprawa
włąsnie byłem u adama w Raszynie i po roku czasu walki z tym klekotaniem wreszcie jest ok
i chwała ADAMOWI
czego nie moge powiedziec o MATEUSZU Z MROWLI koło RZESZOWA
rok temu mateusz PONOC? wymienil jeden samoregulator nr. 4 lub 5 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=11_3189&hg=11&fg=25 pare dni bylo ok i znowu zaczeło klekotać
przez rok czasu kazał mi wymieniać rózne cześci które nie dawały zadnej poprawy :evil:
a adam znalazł bład po paru minutach ( komputer nie pokazywał błedów )
uszkodzony był zespól regulacyjny wałka rozrzadu ssącego i teraz ani na moment nic nie zaklekocze 9 caly czas cisza
omijacie mateusza z MROWLI!!!!!!!!!
Krzycho
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
BMW: 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#24

Post autor: Krzycho »

To teraz możliwe, że masz już wymienione oba elementy czyli zespół regulacyjny wałka rozrządu zaworów wydechowych i ssących skoro wcześniej któryś z nich wymieniono Ci. Napisz jeszcze ile Cię to kosztowało (może być na pw) i jak długo trwała naprawa auta u Adama, bo fachowców do naszych aut można szukać jak igły w stogu siana :)
Obrazek
Obrazek
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#25

Post autor: danielo6666 »

witaj
jeden zespól regulacyjny ( nowy w aso ) to koszt ok. 900zł
ja w sumie zapłacilem 1100zł z wymiana i dolał mi jeszcze prawie 1l oleju castrola edge 5w30
ja spedziłem u adama prawie cały dzień ( wczesniej telefonicznie sie umówiłem i byłem u niego o 9 rano a odjechałem o 16)
tak długo zeszło bo na poczatku podejzewał zle ustawiony rozrzad i ustawili go po czym były testy jazdy ( zadnej poprawy) komputer nie pokazywał błedów
więc wymienili ten zespól regulacyjny wałka ssacego i nastała cisza ( zero klekotu) u mnie to też po krótkiej jeżdzie silnik przełączał się w tryb awaryjny
a teraz niewazne czy silnik jest ciepły czy zimny cichutko pracuje i tak ma byc
żadne klekotanie itp.
niestety w tym silniku własnie szybko sie zuzywaja te zespoły regulacyjne a spowodowane to jest złym doborem oleju i okresami jego wymiany
dlatego lejcie 5w30 long life 01 castrol jest bardzo dobry tylko z pewnego żródła kupujcie
a i koledzy nie słuchajcie że TEN TYP PO ROZGRZANIU MA PRACOWAC JAK DIESEL bo to ewidentny poczatek awarii tych zespolow regulacyjnych
a i adam powiedział ze w aso sie nie bawia tylko każa wymienić cały rozrzad włącznie z dwoma zespołami regulacyjnymi i jeszcze jakiesć uszczelki i oringi i kasuja za to ponad 4000zł a przewaznie jest zepsuty jeden element
no ale serwisy z tego zyją ( stac cie na BMW to stac cie na naprawy)
dlatego polecam adama z RASZYNA zna sie na rzeczy
ja przejechałem do niego 300km w jedna strone ale było warto :Yahoo!:
MikeR
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 24 lut 11, 22:08
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia

#26

Post autor: MikeR »

Zdecydowałem się na Motul 8100 X-clean+ 5w30 no i po 10 tyś powiem że pije mi go więcej niż castrola EDGE. więc chyba znowu zaleje castrola. Mowa o silniku N42B20A. Castrol Edge pił 1L / 10000km a teraz motula pije 1l na 5000km.
MikeR
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 24 lut 11, 22:08
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia

#27

Post autor: MikeR »

Mały UPDATE:

Castrol sobie nieźle radzi, już przejechane 8000 tyś km i żadnej dolewki. (Kupiłem w Polskiej dystrybucji, z hurtowni motoryzacyjnej bezpośrednio)

Motul nie współpracował najlepiej, więc już nigdy go więcej!
Krzycho
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
BMW: 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#28

Post autor: Krzycho »

Ja natomiast kilka dni temu zalałem Motul Specific LL-04 5W40. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Obrazek
Obrazek
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#29

Post autor: kuchar »

Ja w tym silniku zastosowałem płukankę firmy Millers oraz olej Millers Trident 5W30 Long-life spec. bmw LL 04' (nie jestem fanem tego całego long-life ale wiedząc, ze silniki N42 mają bardzo czuły rozrząd i te zespoły regulacyjne na jakośc oleju to zalałem taki jaki życzy sobie producent).

Przejechane 8tyś km i silnik nie wziął grama oleju ! (oczywiście nie licze ~100ml, które dolałem ale nie ma siły zeby chociaż tyle nie wziął jakikolwiek silnik).


Pozdrawiam
Krzycho
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
BMW: 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#30

Post autor: Krzycho »

A wcześniej musiałeś dolewać olej między wymianami? Na jakim jeździłeś?

Wysłane z mojego HTC One V za pomocą Tapatalk 2
Obrazek
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”