jaki olej do N42B20A

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#101

Post autor: maniek21112 »

Ile oleju bierze? Robiłeś test na uszczelniacze zaworowe? Polecam przed tym remontem, bo możliwe, że nie jest potrzebny. Ale 10w60 do n42 :shock: zalej go 5w40 z normą ll-01, np. motulem x-cess.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Reijo
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 lut 18, 12:04
BMW: e46 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Gorlice

#102

Post autor: Reijo »

Ubytki oleju są znaczne - nie chcę tutaj się rozpisywać czy jest to 0,5l czy okolice 1l na 1000 km, ale +/- taki właśnie będzie rząd wielkości (skłaniał bym się tej drugiej opcji). Zarówno przed uszczelnieniem jak jeździł na 5W30 jak i po na 10W60 (zużycie zmniejszyło się - spód auta jest suchy nie ma wycieków) Jest przypuszczenie, że auto mogło stać dość długi czas przed sprowadzeniem do Polski, lub po prostu zostało przegrzane. Auto puszcza biały dym jak bym wybierał papieża ;) Robiłem pomiar ciśnienia sprężania. Na jednym cylindrze mam 11,5 pozostałe 2 równo 11 i jeden minimalnie poniżej 11.
Generalnie nie mam już siły jeździć po mechanikach, bo każdy ma swoje teorie - nikt przed otwarciem silnika nie waży się obstawić co dokładnie jest walnięte. Stosowanie półśrodków generuje same koszty, które nie rozwiązują problemu..
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#103

Post autor: Palec11 »

Reijo pisze:Ubytki oleju są znaczne - nie chcę tutaj się rozpisywać czy jest to 0,5l czy okolice 1l na 1000 km, ale +/- taki właśnie będzie rząd wielkości (skłaniał bym się tej drugiej opcji). Zarówno przed uszczelnieniem jak jeździł na 5W30 jak i po na 10W60 (zużycie zmniejszyło się - spód auta jest suchy nie ma wycieków) Jest przypuszczenie, że auto mogło stać dość długi czas przed sprowadzeniem do Polski, lub po prostu zostało przegrzane. Auto puszcza biały dym jak bym wybierał papieża ;) Robiłem pomiar ciśnienia sprężania. Na jednym cylindrze mam 11,5 pozostałe 2 równo 11 i jeden minimalnie poniżej 11.
Generalnie nie mam już siły jeździć po mechanikach, bo każdy ma swoje teorie - nikt przed otwarciem silnika nie waży się obstawić co dokładnie jest walnięte. Stosowanie półśrodków generuje same koszty, które nie rozwiązują problemu..

Sprawa prosta robisz uszczelniacze zaworowe wymieniasz uszczelki gdzie cieknie lejesz płukankę dajesz olej 5w30 i cieszysz się autem które nie pije oleju. Tak było w moim przypadku po uszczelniaczach zaworowych pobór oleju spadł do tak skrajnie niskiego poziomu że mogę pokusić się o stwierdzenie że silnik nie pije nic oleju. Jeśli dalej olej będzie pić to kapitalny remont silnika nie ma siły. A lanie nie takiego oleju spowoduje w przyszłości dużo problemów tobie lub przyszłemu właścicielowi.
Reijo
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 lut 18, 12:04
BMW: e46 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Gorlice

#104

Post autor: Reijo »

Taki jest plan, ale nie będę robił uszczelniaczy bez ściągania głowicy. Polecacie jakiś konkretny olej po takiej "zabawie"?

1. 5W30 czy 5W40?
2. Norma LL 01 czy lepiej LL 04?

Ceny troszkę się różnią patrząc na coś "lepszego". Przykładowo:
Motul 8100 X-cess 5W40 143zł
Motul X-clean + 5W30 161zł
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#105

Post autor: Palec11 »

Ja mam nalany 5w30 każdy poleca miałem motula i miałem LM Motul wyraźnie szybciej się rozgrzewał.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#106

Post autor: maniek21112 »

Olej 5w40 z normą ll-01, np. Motul x-cess.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
tracer955
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 16, 16:39
BMW: e46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#107

Post autor: tracer955 »

Panowie jestem przed wymiana oleju, obecnie mam motula 5w30 xclean ale chciałbym przejść na 0w30 coby w zimę lepiej startował i ponoć niektórym na motulu znika olej a np na valvoline już znacznie mniej. Zauważyłem też że tych 0w30 jest bardzo mało, jedyny taki w miarę sensowny jaki znalazłem to FUCHS TITAN SUPERSYN 0W30 LONGLIFE tylko gdzieś wyczytałem że to nie taka najwyższa półka bo HC a nie pao. Chciałbym was zapytać jak z tym faktycznie jest ? Czy będzie lepszy od obecnego motula wgle? Ewentualnie bym poprosił o jakieś propozycje na inne 0w30 w rozsądnych pieniądzach. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#108

Post autor: Palec11 »

Nie wiem na ki wuj chcesz tam pchać 0w ... Ja bym został przy motulu ewentualnie LM na tych 2 olejach swoim N42 zero problemów ... Następna wymiana oleju jeśli nadal bd właścicielem auta to będzie LM 5w30 + płukanka.
FrytoLudek
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 18, 22:55
BMW: V8iN42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Nad wisłą

#109

Post autor: FrytoLudek »

Podłącze się do tematu. Słuchajcie mam N42B18A i obecnie lany był olej Castrol Edge 5w40 przebieg 160k 2k3. Zastanawiam się czy nie zmienić oleju na np. Motul X-Clean 5w40 co o nim sądzicie wymieniać czy może lać dalej castrola a może jeszcze coś lepszego w cenia max do 150 ;D
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#110

Post autor: Lashie »

Do n42b20 leje motula x-clean 5w30 + płukanka co zmianę i jeździ bez zająknięcia, olej co wymianę czysty, naprawdę dobrej jakości i dobrej cenie ewentualnie liqui moly, ale może byc droższy
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”